صفحه اصلی / آموزش عالی / هشدار قاطع انصارالله/ نبرد را به عمق متجاوزان می‌کشانیم!

هشدار قاطع انصارالله/ نبرد را به عمق متجاوزان می‌کشانیم!

به گزارش دانستنی نیوز، جنبش انصارالله یمن نیروهای ائتلاف را متهم به «وقت کشی» و «فریبکاری» مردم یمن در برقراری صلحی فراگیر و پایدار در یمن کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سرلشکر «محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با رسانه‌های یمنی اعلام کرد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی همچنان در حال «وقت کشی» و «فریبکاری» برای برقراری صلح و توقف جنگ در یمن است.

عضو مذاکره کننده انصارالله یمن با هشدار به ائتلاف عربی اعلام کرد: «نبرد آتی به داخل مرزهای یمن محدود نخواهد شد و بدون شک به عمق دولت‌های متجاوز منتقل خواهد شد.»

سرلشکر عاطفی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توان نظامی انصارالله و عقب نشینی نظامی نیروهای ائتلاف عربی در الحدیده در مورخه ۱۲ نوامبر / آبان ۲۰۲۱، این عقب نشینی را تاکتیکی و برای فرار از شکست سنگین در مقابل انصارالله خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مانع تراشی ائتلاف بر سر پرداخت حقوق به کارکنان در صنعا اشاره کرد و هشدار داد: «مردم یمن اگرچه تاکنون موفق به بازپس گیری حقوق به تاراج رفته خود نشده‌اند، اما با شیوه‌های دیگری که لایق خوی درندگی و کارشکنی عامدانه متجاوزان است، حقوق خود را استیفا خواهد کرد.»

مقامات دولت صنعاء در ماه‌های اخیر بارها درباره عدم پایبندی ائتلاف سعودی به مفاد آتش بس هشدار داده و از طرف‌های بین المللی خواستند که ریاض را به اجرای این توافقات اجبار نمایند. ادامه روند عدم اجرای این مفاد از عوامل اصلی در عدم تمدید آتش بس برای مهلتی دو ماهه و یا بیشتر محسوب می‌شود.

انصارالله اوایل اکتبر ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد که مذاکرات برای تمدید آتش‌بس با توجه به شرط این جنبش مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان دولتی از محل درآمدهای نفت و گاز استان‌های تحت کنترل دولت مستعفی یمن، به بن بست رسیده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.