صفحه اصلی / اجتماعی / هواپیمای روسی و اوکراینی نداریم/ اضافه شدن ۳۰۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور تا پایان تابستان

هواپیمای روسی و اوکراینی نداریم/ اضافه شدن ۳۰۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور تا پایان تابستان

جعفر یازرلو افزود: اولین سیاست نهضت قطعات یعنی تامین و تولید قطعات و تعمیر هواپیما است. تاکنون بسیاری از هواپیماهایی که اقتصادی و قابل بازگشت به چرخه بودند، اورهال و وارد چرخه ناوگان خدمت شدند. سیاست دوم واردات هواپیما است. امسال ۶۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور کردیم که تا پایان تابستان به چرخه ناوگان خدمت ملحق می‌شوند.

وی بیان کرد: با وجود این هواپیماهای جدید و هواپیماهای تعمیر شده تا پایان مرداد ۱۷۰۰ صندلی اضافه خواهیم کرد و تا پایان شهریور ماه نیز حدود ۳۰۰۰ صندلی خواهیم داشت. تلاش ما این است تا پایان تابستان ۱۸۰ فروند هواپیما را به ۲۵۰ فروند برسانیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تقاضا بسیار زیاد است اما نمی‌توان این موضوع را ناشی از این مسائل دانست که پرواز نداریم، هواپیماها پارک شده و یا اینکه ایرلاین‌ها به دلیل قیمت خدمت‌رسانی نمی‌کنند. در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد پروازها و تعداد جابه‌جایی مسافر رشد داشتیم.

او گفت: بخشی از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ کشورهای منطقه در ایران تامین می‌شود. هواپیمای روسی و اوکراینی نداریم، پس در این زمینه به اوکراین وابسته نیستیم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.