صفحه اصلی / اقتصادی / پرداخت حق بیمه ۱۵ هزار تومانی؛تعهد۵۰۰ میلیونی برای هر زائر اربعین

پرداخت حق بیمه ۱۵ هزار تومانی؛تعهد۵۰۰ میلیونی برای هر زائر اربعین

دانستنی آنلاین:معاون بیمه ایران:​زائران اربعین باپرداخت حق بیمه ۱۵هزارتومانی به میزان ۵۰۰میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرارمی‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،محمد مهدی اعلایی در مصاحبه با صدا و سیما با بیان اینکه این قرارداد بین سازمان حج و زیارت و بیمه ایران منعقد شده است، افزود: در بیشتر مراکز درمانی شهر‌های نجف، کربلا، سامرا و کاظمین قرارداد‌هایی با این مراکز منعقد شده و زائرانی که هزینه‌های پزشکی داشته باشند و یا حوادث منجر به جرح یا نقص عضو یا فوت، مشمول پوشش‌های این بیمه خواهند شد.

اعلایی افزود:​ اطلاع رسانی لازم در خصوص مراکز خدمات رسانی در ستاد‌های مستقر در این شهر‌ها و مراکز درمانی و برخی از موکب‌ها انجام خواهد گرفت و برنامه ریزی شده تا در مسیر‌های راهپیمایی نیز اطلاع رسانی انجام شود.
وی گفت: زائرانی که به مراکز درمانی مراجعه کنند، همکاران بیمه ایران در این مراکز حضور دارند و زائران را راهنمایی می‌کنند.
معاون بیمه ایران افزود: زائران از ۵۰ کیلومتری مرز خروجی کشور تحت پوشش بیمه ایران قرار می‌گیرند و در مسیر حضور در کشور عراق نیز تحت پوشش این قرارداد هستند و تا ۲۴ ساعت بعد از مراجعه به کشور نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند.
وی گفت: در همه مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی کشور ایستگاه‌های سیار بیمه ایران مستقر شده است که برای جبران خسارت تصادفات اقدام خواهند کرد.
اعلایی گفت: ما آرزو می‌کنیم در این سفر معنوی برای هیچ فردی حادثه اتفاق نیفتد که بخواهد از پوشش بیمه‌ای استفاده کند، اما در حادثه تصادف در کشور عراق که سال گذشته اتفاق افتاد بیمه ایران مبلغ قابل توجهی بابت خدمات پزشکی و درمانی و پرداخت دیه در کشور عراق پرداخت کرد.
معاون بیمه ایران افزود: عنوان شده که برای حدود ۲ میلیون نفر حدود ۳۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌شود در حالی که بیمه ایران به عنوان یک بیمه ملی و دولتی روزانه حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند و عدد ۳۰ میلیارد تومان در اندازه‌های اقتصادی این بیمه کمتر از خسارت پرداختی یک روز است.
وی افزود: بنابراین نگاه به این موضوع یک نگاه اقتصادی نیست و حس ما نیز به این واقعه بزرگ مذهبی مانند دیگران و تلاش برای خدمت‌رسانی مناسب است.
اعلایی گفت: باید نگاه بیمه‌ای به صورت زمان دار باشد به طور مثال در حادثه منا که در جریان مناسک حج اتفاق افتاد صنعت بیمه حق بیمه دریافتی از زائران بیت الله الحرام را که در چهل سال دریافت کرده بود در یک سال بابت غرامت حق بیمه خسارت ناشی از شهادت زائران در حادثه منا پرداخت کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.