صفحه اصلی / اجتماعی / پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوار غزه در معرض حملات شدید و بی‌سابقه هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن برج‌های مسکونی، منازل غیرنظامیان و مقرهای دولتی و مؤسسات آموزشی ویران شده‌اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعداد کشته شدگان صهیونیست به ۱۲۰۰ تن و مجروحان به ۲۹۰۰ نفر رسیده است.

این سازمان رسمی افزود: با ادامه نبرد با مبارزان مقاومت فلسطینی از یک سو و یافتن اجساد بیشتر در شهرک‌های موسوم به غلاف غزه از سوی دیگر، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت شامگاه سه شنبه گزارش داد که آخرین برآوردهای مقامات صهیونیست حاکی از آن است که ممکن است بیش از ۲۰۰ اسرائیلی در نوار غزه بازداشت باشند.

بیشتر بخوانید:

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی فهرست جدیدی از اسامی کشته شدگان خود منتشر کرد

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار فهرست جدیدی از کشته شدگان خود خبر داد که شامل اسامی ۱۴ افسر و سربازی است که از آغاز درگیری با مقاومت فلسطین در روز شنبه گذشته کشته شده‌اند.

به این ترتیب تعداد اعلام شده کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۱۶۹ افسر و سرباز رسیده است.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکنون ۹۲۲ شهید از جمله ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن و مجروح شدن ۴۶۵۰ شهروند با جراحات مختلف را به همراه داشته است.

صبح امروز چهارشنبه، خبرگزاری فلسطینی (وفا) گزارش داد که در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه‌های خان‌یونس، نصیرات، دیرالبلح و تل‌ الزعتر در جنوب، مرکز و شمال غزه، ۳۱ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. 

خبرنگار این خبرگزاری گفت: در بمباران منازل فلسطینی‌ها در منطقه النجار در شمال خان‌یونس، تعدادی شهید و مجروح شدند که به بیمارستان پزشکی ناصر در غرب خان‌یونس منتقل شدند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: هواپیماهای جنگی صهیونیست‌ها خانه‌ خانواده الاعرج در النصیرات را با تعدادی موشک هدف قرار دادند که بر اثر آن هفت عضو این خانواده شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند که به بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلح منتقل شدند و ۱۵ نفر نیز زخمی شدند. اعضای خانواده النجار در جریان بمباران منازل در دیرالبلح نیز شهید شدند. تعداد شهدای خانواده شاهین در جریان بمباران خانه‌شان در تل الزعتر در شمال نوار غزه به هشت نفر رسید و هنوز افراد ناپدید زیر آوار هستند.

در عین حال یک آمبولانس در حین انتقال مجروحان در حوالی برج الکرامه هدف قرار گرفت که منجر به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن دو امدادگر با جراحات مختلف شد.

تعداد شهدای کرانه باختری به ۲۱ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین بامداد چهارشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای کشته شده توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به ۲۱ نفر رسیده است.

این وزارت در بیانیه‌ای افزود که از شنبه گذشته علاوه بر شهدا، حدود ۱۳۰ نفر بر اثر اصابت گلوله‌های اشغالگران در کرانه باختری زخمی شده‌اند.

ارتش اشغالگر: ۴۵۰ هدف را در محله الفرقان در غزه بمباران کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیماهای این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ هدف در محله الفرقان در شمال نوار غزه حمله کردند.

ارتش اشغالگر توضیح داد که ده‌ها هواپیمای جنگی آن در سومین حمله در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ هدف را در محله الفرقان در شب بمباران کردند که تعداد کل اهداف را تنها در سراسر این محله به بیش از ۴۵۰ رساند.

ارتش در بیانیه‌ای که آناتولی منتشر کرده مدعی شد که محله الفرقان جایی است که فعالیت‌های جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه رژیم صهیونیستی از آنجا سرچشمه می‌گیرد. این ارتش تهدید کرد به حمله به زیرساخت‌های جنبش حماس ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف دریایی متعلق به حماس حمله کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم به اهداف دریایی متعلق به حماس حمله کردند که به گفته آن، غواصی که قصد نفوذ به اراضی اشغالی داشت به شهادت رسید.

شرکت تولید برق در غزه با تهدید تعطیلی مواجه است

دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه اعلام کرد که این شرکت تولید برق به دلیل تمام شدن سوخت در عرض چند ساعت با تهدید تعطیلی روبه‌رو است.

این دفتر همچنین بیان کرد: دفتر رسانه‌ای یک تماس فوری برای جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه آن در مورد نیاز به اقدام سریع برای توقف این «جنایت علیه بشریت» ارسال کرد.

گالانت: هواپیمای مهمات آمریکایی اولین کمک‌های در راه اسرائیل است

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که هواپیمای کمک نظامی آمریکایی که وارد اراضی اشغالی شد، اولین کمک از بسیاری از کمک‌هایی است که در راه است و می‌رسد.

پنجمین روز عملیات طوفان‌الاقصی؛ افزایش کشته‌های صهیونیست‌ها به ۱۲۰۰ تن

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که این هواپیما که حامل مهمات پیشرفته آمریکایی است به آن اجازه می‌دهد حملات بزرگی انجام دهد و برای همه سناریوها آماده شود.

ادامه حملات وحشیانه اشغالگران به غزه

ارتش رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات هوایی به نوار غزه اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۰ نقطه از نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

ارتش رژیم اسرائیل با اعلام اینکه نیروی هوایی آن بیش از ۲۰۰ نقطه را در محله الفرقان طی ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار داده مدعی شد که این محله جایی است که عملیات‌های حماس علیه اسرائیل از آنجا انجام می‌شود.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر بانک ملی اسلامی و یک ساختمان مسکونی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند./ تسنیم

۲ دختر بچه‌ فلسطینی که زنده از زیر آوار نجات پیدا کردند

طبق آمار وزارت بهداشت غزه در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۹۰۰ تن شهید شدند که ۱۴۰ نفرشان کودک هستند./مهر

شهدای غزه به ۹۵۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا این لحظه به ۹۵۰ نفر رسیده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که بیش از ۵ هزار نفر دیگر نیز تاکنون در حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت: نیروهای القسام هنوز از تمام سلاح‌های خود استفاده نکرده‌اند

پایگاه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که نیروهای نخبه القسام هنوز تمام سلاح‌هایی را که در نبرد در نوار مرزی باریکه غزه همراه خود دارند، مورد استفاده قرار نداده‌اند.

نتانیاهو: لحظات سختی را سپری می‌کنیم/ تاکنون چنین حملاتی ندیده بودیم

هشدار شدید کتائب حزب‌الله عراق به آمریکا درباره ورود به جنگ

 دبیر کتائب حزب الله عراق درباره ورود آمریکا به جنگ جاری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به شدت هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم، «ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: ما به ملت فلسطین و امت اسلامی و مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین، پیروزی بزرگ آنها را با وجود جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش، تبریک می‌گوییم.

وی افزود: مبارزان فلسطینی شوکت صهیونیست‌ها جنایتکار را شکستند و دامنه نبرد را به جایی رساندند که موجب وحشت رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان امت اسلامی شد.

الحمیداوی تاکید کرد: این گروه دلیر و شجاع، برتری اراده مبارزان را بر فناوری و توان دشمن اثبات کردند. آنها آرزوهای سازشکاران برای به دست آوردن امنیت پوشالی که در دروازه های واشنگتن و تل آویو به دنبال آن هستند را بر باد دادند.

وی افزود: وظیفه شرعی، حضور ما را در میدان ضروری می سازد تا شر دشمنان را از سر امت اسلامی و به ویژه ساکنان غزه و سایر اراضی اشغالی کم کنیم و مانع از ستم به مستضعین شویم.

الحمیداوی تاکید کرد: موشک‌ها و پهپادها و نیروهای ویژه ما در اوج آمادگی هستند تا ضربات مهلک به دشمن آمریکایی در پایگاه‌هایش بزنند و منافع آن را در صورت ورود به این جنگ، هدف قرار دهند. در صورت لزوم، مواضع مشخص رژیم صهیونیستی و اعوان آن در تیررس ما خواهد بود.

وی در پایان از مردم عراق خواست که در تظاهرات بغداد و شهرهای دیگر حضور پیدا کنند و پرچم‌های فلسطین و عراق را به اهتزاز درآورند و به جمع آوری کمک در حمایت از مبارزان غزه بپردازند.

وزارت بهداشت فلسطین: تیم‌های پزشکی در شرایط خطرناک کار می‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: تیم‌های پزشکی در شرایط خطرناک کار می‌کنند و از نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهیم برای حفاظت از آن‌ها گام‌های موثری بردارند. 

حمایت مطلق آمریکا از رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور به وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اطمینان داد که واشنگتن از این رژیم حمایت مطلق می‌کند.

القسام: ۲ موشک ز «متبر ۱» به سمت هواپیمای رژیم صهیونیستی شلیک کردیم

گردان‌های القسام اعلام کردند که ۲ موشک زمین به هوا «متبر ۱» به سمت هواپیمای رژیم صهیونیستی در آسمان خان‎‌یونس شلیک کردند.

شرکت برق غزه: فقط برای ۱۲ ساعت سوخت داریم.

روزنامه تایمز اسرائیل: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای لشکرکشی زمینی است که چندین ماه در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

مدیر بیمارستان الشفاء به تلویزیون عربی گفت: سوخت موجود در بیمارستان برای راه اندازی ژنراتورها حداکثر برای چهار روز کافی است و بیمارستان بدون برق به گور دسته جمعی تبدیل می شود.

روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که خانواده های ۳۵۰ اسرائیلی مفقود شدن آنها را از ابتدای جنگ تا کنون گزارش دادند.

ان‌بی‌سی‌: بایدن از نتانیاهو خواسته تا تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند

براساس یک گزارش، جو بایدن به طور خصوصی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته تا تلفات غیرنظامیان را در حالی که نیروهای صهیونیست در حال مقابله با مقاومت حماس در نوار غزه هستند، به حداقل برساند.

به گزارش ایسنا، شبکه ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد، درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا روز سه‌شنبه طی تماس تلفنی با نتانیاهو مطرح شد و مستقیم‌ترین پیام بایدن به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد قتل و عام غیرنظامیان احتمالی بود.

بایدن پس از تماس با نتانیاهو، در اظهاراتی که روز سه‌شنبه داشت، علنا همین درخواست را مطرح نکرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «همین الان سومین تماس را با نخست‌وزیر نتانیاهو گرفتم و من به او گفتم اگر ایالات متحده آنچه را که اسرائیل تجربه می‌کند تجربه کند، پاسخ ما سریع، قاطع و منکوب‌کننده خواهد بود.»

او افزود: «ما همچنین در مورد اینکه چگونه دموکراسی‌هایی مانند اسرائیل و ایالات متحده قوی‌تر و امن‌تر هستند، زمانی که براساس حاکمیت قانون عمل می‌کنیم، بحث کردیم.»

اشاره او احتمالا به این مساله بود که نیروهای صهیونیست باید از حملاتی که ممکن است منجر به مرگ غیرنظامیان شود، اجتناب کنند.

جنگنده های اسرائیلی دانشگاه اسلامی غزه را هدف قرار دادند

بیانیه حزب الله در رابطه با حمله صبح امروز به پایگاه نظامی صهیونیستی

در پاسخ قاطعانه به حملات رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه که منجر به شهادت تعدادی از برادران مجاهد شد؛ امروز سایت صهیونیستی الجرضه در مقابل منطقه الظهیره را با موشک های هدایت شونده هدف قرار دادند که منجر به تلفات قطعی زیادی در بین صفوف دشمن صهیونیستی شد.

هشدار در غزه درباره فاجعه انسانی به دلیل نبود سوخت کافی و قطع برق

مدیر بیمارستان الشفاء در غزه تاکید کرد، سوخت کافی نیست و در صورت قطع جریان برق این بیمارستان به گور جمعی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، محمد ابو سلمیه، مدیر بیمارستان «الشفاء» گفت که این بیمارستان تنها برای چند روز سوخت کافی دارد و در صورتی که جریان برق قطع شود به گور جمعی تبدیل می‌شود.

توافق نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه اضطراری

رسانه‌های اسرائیلی: نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه اضطراری به توافق رسیدند./ تسنیم

حماس: برق غزه ظرف ده تا دوازده ساعت دیگر قطع خواهد شد

رئیس سازمان انرژی حماس در غزه گفته است که نیروگاه‌ مستقر غزه در حال حاضر تنها منبع تامین برق در این سرزمین است اما سوخت آن ظرف ۱۰ تا ۱۲ ساعت تمام خواهد شد.

بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: از امروز همهٔ ساکنان سدروت می‌توانند سلاح حمل کنند./ فارس

انصارالله: منتظر اقدامات غافلگیرکننده باشید

انتشار پوسترهایی به زبان عربی و عبری با شعارهایی همچون ««منتظر اقدامات غافلگیرکننده باشید»، و شما تنها نیستید» (اشاره به مردم و مقاومت غزه) و «طوفان الاقصی» از سوی واحد اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن گمانه زنی‌ها درباره احتمال ورود این جنبش قدرتمند مردمی به صحنه نبرد مستقیم با رژیم صهیونیستی را تقویت کرده است.

افزایش آمار شهدای فلسطینی به ۱۰۵۵ نفر

پنجمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی در حالی با بمباران شدید و هدفمند مناطق مسکونی و مراکز علمی و پژوهشی و مدارس و حتی مراکز بهداشتی همراه است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه از افزایش آمار شهدا به ۱۰۵۵ نفر و آمار مجروحان به ۵۰۰۰ نفر خبر داده است.

سفر قریب‌الوقوع مقامات بلندپایه آمریکا به فلسطین اشغالی

سایت عبری واللا به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی: طی ساعات آینده مقامات بلندپایه دولت آمریکا وارد تل‌آویو خواهند شد./ تسنیم

پوتین و اردوغان خواستار آتش‌بس فوری حماس و اسرائیل شدند

 کارمند سازمان ملل در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شده‌اند

روایت ارتش اسرائیل از «قتل عام» زنان و کودکان در کیبوتص‌ها توسط شبه‌نظامیان حماس

تبادل آتش در نوار مرزی پس از شلیک موشک‌های ضد تانک از جنوب لبنان به خاک اسرائیل/ یورونیوز

تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد

رئیس سازمان انرژی غزه اعلام کرد تنها نیروگاه برق غزه ساعت ۱۴ امروز به‌وقت محلی به‌دلیل اتمام سوخت از کار افتاده است./فارس

وضعیت غزه شبیه فیلم های آخرالزمانی شده!

فرودگاه بن‌گوریون تعطیل شد

فعالیت فرودگاه بن‌گوریون به طور کامل متوقف شد.

بلینکن امروز راهی اسرائیل می‌شود

وزیر خارجه آمریکا به منظور دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی طی امروز چهارشنبه راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شود. از سوی دیگر، پس از حملات هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که کشورش با تل‌آویو و مصر در حال مذاکره در خصوص ایجاد گذرگاه امن برای غیرنظامیان در غزه است.

 هاآرتص: باید بدون فوت وقت اسرا را تبادل کنیم

روزنامه هاآرتص چاپ سرزمین های اشغالی نوشت که نباید لحظه‌ای در پرونده تبادل اسرا درنگ کرد و منتظر خیال‌پردازی‌های فانتزی کلّاش‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل بود که میخواهد با خون کودکان و غیرنظامیان، ارتش را نجات دهد.

ارتش اسرائیل: برای ورود زمینی به غزه آماده می‌شویم

سخنگوی ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با فاکس نیوز مدعی شد که ارتش این رژیم برای ورود زمینی به نوار غزه آماده می‌شود و البته تمام گزینه‌ها روی میز است./ تسنیم

امیرعبداللهیان: برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه
آمادگی داریم/ آنچه در اراضی اشغالی اتفاق افتاد، یک ابتکار کاملاً فلسطینی بود

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.