صفحه اصلی / آموزش عالی / کرانه باختری در آستانه جنگ/ «پسران شارون» تشنه خون هستند

کرانه باختری در آستانه جنگ/ «پسران شارون» تشنه خون هستند

دانستنی نیوز-گروه بین الملل: عملیات‌های مقاومتی مبارزان فلسطینی خواب را از چشمان سران رژیم صهیونیستی چه در رده سیاسی و چه نظامی گرفته است و آنها را کاملاً مستاصل کرده است. عملیاتی که سه شنبه گذشته رخ داد و صهیونیست‌ها را گیج و مبهوت کرد و با نام عملیات «عیلی» نام گرفت در واقع عملیاتی بود که طی آن مهند شحاده و خالد صباح دو جوان مبارز فلسطینی با نفوذ به شهرک صهیونیست‌نشین عیلی در حد فاصل نابلس و رام‌الله، اقدام به اجرای عملیات تیراندازی کردند که طی آن چهار صهیونیست به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

صهیونیست‌ها که این عملیات را تاب نیاوردند اقدامات وحشیانه خود را آغاز کردند. ابتدا صهیونیست‌ها در جریان حمله پهپادی به خودرویی در نزدیک ایست و بازرسی الجلمه واقع در شمال جنین سه نفر از مبارزان فلسطینی را به شهادت رساندند.

اما اوج توحش آنها روز چهارشنبه گذشته رخ داد که طی آن شهرک نشینان روستای ترمسعیا در شمال رام الله را مورد حمله قرار داده و اقدام به آتش زدن منازل و خودروهای فلسطینیان کردند.

صهیونیست‌ها که شکل گیری آنها با جنایات فجیعی رقم خورده است اینبار هم یک جنایت تمام عیار را رقم زدند و ۶۰ خودرو و ۳۰ خانه را به آتش کشیدند. مهاجمان حدود ۴۰۰ نفر از صهیونیست‌های ساکن شهرک شیلو در مجاورت روستای ترمسعیا بودند. در جریان این یورش شماری از فلسطینیان هم زخمی شدند.

همچنین شهرک‌نشینان جنایتکار صهیونیست در ادامه جنایات خود، بعد از ظهر شنبه با حمایت نظامیان اشغالگر صهیونیست، به روستای ام‌صفا واقع در رام‌الله یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند که نزدیک به ۷۰ شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی، فلسطینیان ساکن این منطقه را مورد تعرض و تیراندازی قرار دادند. در نتیجه این جنایات، ۱۰ خانه و ۷ خودرو متعلق به فلسطینیان توسط شهرک‌نشینان صهیونیست به آتش کشیده شد و تیم خبری تلویزیون فلسطین نیز که برای پوشش این تجاوز در محل، حضور داشت هدف گلوله شرهک‌نشینان قرار گرفت.

در این اقدام وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست، یک خانواده هشت نفره فلسطینی در خانه خود در میان شعله‌های آتش گرفتار و دچار حالت خفگی شده بودند که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند. به دلیل دشواری رسیدن خودروهای آمبولانس به این روستا، عملیات امدادی روی تمامی فلسطینیان نجات‌یافته از این حادثه، توسط خودروهای آتش‌نشانی صورت گرفت و حال آنان مساعد گزارش شده است.

همچنین، شهرک‌نشینان صهیونیست، یک آمبولانس را در نزدیکی روستای ام‌صفا که در حال انتقال یک بیمار از بیت ریما به رام‌الله بود با سنگ مورد هجوم قرار دادند که در جریان این جنایت، راننده آمبولانس مصدوم شد.

«پسران تپه» تشنه خون هستند

جنایاتی که در ترمسعیا، حواره و سنجل و دیگر مناطق کرانه باختری طی روزهای اخیر رخ داده است از سوی گروهی موسوم به «پسران تپه» رخ می‌دهد که بن گویر وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی خود از همین گروه هستند. طی سالهای گذشته دارودسته گروه پسران تپه به شکل گله وار زیاد شده است و این گروه در سایه کابینه حامی شهرک سازی و تشدید حملات علیه فلسطینان جان گرفته‌اند.

پسران تپه گروهی از جوانان افراطی یهودی هستند که در شهرک‌ها و مزارع و واحدهای شهرک سازی زندگی می‌کنند با وجود اینکه نام پسر بر آنها اطلاق شده است اما بیشتر آنها بیست ساله و بالای بیست سال هستند پسران تپه گروهی از جوانان افراطی یهودی هستند که در شهرک‌ها و مزارع و واحدهای شهرک سازی زندگی می‌کنند، بیشتر آنها بیست ساله و بالای بیست سال هستند و در حملات علیه فلسطینیان دست دارند. گروه پسران تپه در ۳۰۸ حمله در سال ۲۰۲۱ دست داشته اند.

این گروه تبهکار با دعوت آرئیل شارون قصاب در سال ۱۹۹۶ شکل گرفتند و شارون طی سخنرانی در مرکز لیکود در آن زمان گفت: «بدوید و بر تپه‌ها مسلط شوید تپه‌ها را یکی پس از دیگری بگیرید. باید تپه‌های زیادی در کرانه باختری به چنگ آورید». این دعوت شارون با استقبال گسترده شهرک نشینان و جوانان یهودی روبرو شد. بخشی از این افراد تبهکار از نسل دوم شهرک نشینان و بخش دیگر هم از جوانان شهرهای بزرگ و دیگر مناطق در اراضی اشغالی هستند.

برآورد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی این است که گروه موسوم به پسران تپه دست به عملیات‌های انتقام جویانه علیه فلسطینیان بزنند به ویژه که دو نفر از چهار شهرک نشین به هلاکت رسیده در عملیات عیلی در روز سه شنبه گذشته از میان این گروه بوده است.

در این میان ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که کینه عمیق از فلسطینیان دارد خواستار تخریب گسترده منازل فلسطینیان و انجام عملیات نظامی گسترده به منظور قتل و کشتار هزاران فلسطینی شد.

با مروری به حوادث روزهای گذشته کرانه باختری به خوبی می‌توان پی برد که این منطقه کانون تحولات جدیدی خواهد بود با مروری به حوادث روزهای گذشته کرانه باختری به خوبی می‌توان پی برد که این منطقه کانون تحولات جدیدی خواهد بود. شهرک نشینان مسلح در کرانه باختری که شمار آنها قریب به ۸۰۰ هزار نفر است به سرعت به شبه نظامیان قاتل و تروریست تبدیل شده اند و حمایت تمام عیار ارتش رژیم صهیونیستی را دارند.

نکته قابل توجه و خطرناک این است که این شبه نظامیان، پوشش حمایتی آمریکایی و اروپایی و سازمان ملل را دارند و عامل اجرایی طرح‌های نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ هستند سه آدمش خطرناکی که به دنبال از میان برداشتن فلسطینیان هستند.

نکته‌ای که نباید از خاطر برد این است که سه آدم کش برای کشتار و جنایت دست در دست هم داده اند به طوری که وزیر نازی کابینه یعنی بن گویر خواهان با خاک یکسان کردن منازل است و نتانیاهو از توسعه شهرک سازی سخن گفته و اسموتریچ خواهان عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری با حضور هزاران نظامی صهیونیست است. این نشان دهنده آن است که کابینه این رژیم را همانند پیشینان صهیونیست، باندی تبهکار راهبری می‌کنند.

نکته‌ای که سران صهیونیست فراموش کرده اند این است که این تحرکات راه به جایی نمی‌برد زیرا انتفاضه ملت فلسطین به تمام میادین نبرد کشیده شده است. در واقع رژیم صهیونیستی با دست زدن به این جنایات به دنبال این است که وجهه نابود شده خود را که زیرپای نیروهای مقاومت له شده را ترمیم کند رژیم صهیونیستی با دست زدن به این جنایات به دنبال این است که وجهه نابود شده خود را که زیرپای نیروهای مقاومت له شده را ترمیم و بهبود دهد به ویژه که در جریان عملیات عیلی در نابلس ضربه مهلکی به نظامیان صهیونیست وارد شد.

شرایط کنونی فلسطین همانند زمانی نیست که قصابان صهیونیست جنایات فجیع را رقم می‌زدند. مسلح کردن ملت فلسطین در کرانه باختری، پاسخی دندان شکن به جنایات قتل و سوزاندن خواهد بود.

سران صهیونیست از قتل و چپاول و نابودی و عملیات نظامی گسترده سخن می‌گویند اما مگر اقدامات نظامی قبلی آنها برایشان دستاوردی به همراه داشته است که این عملیات بخواهد داشته باشد؟ آنها شاید عملیات سال ۲۰۰۲ را مدنظر قرار داده که هدفش غلبه بر انتفاضه مسلحانه اول بود و طی آن ۳۰ هزار نظامی و صدها تانک و تجهیزات نظامی به کار گرفته شد که در تحقق اهدافش ناکام بود زیرا انتفاضه تا سال ۲۰۰۵ به درازا انجامید و به سبب این عملیات صهیونیست‌ها متوقف نشد بلکه تشکیلات خودگردان در دام بین المللی به نام نقشه راه و کمیته چهارجانبه گرفتار شد.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان راه پیشینان را طی خواهند کرد؟

در آن هنگام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان حامی انتفاضه مسلحانه بودند و به وظیفه ملی، دینی و اخلاقی خود عمل کردند و سلاح خود را در خدمت مردم خود به کار بستند و بعید نیست که این نیروها که حدود ۶۰ هزار نفر هستند همان مسیر را بروند و برای حمایت از مردم فلسطین وارد عمل شوند به ویژه که رهبران تشکیلات خودگردان در خواب به سر می‌برند.

قدر مسلم آن است که کرانه باختری آبستن تحولات بسیار است به ویژه که کابینه تشنه به خون رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی برای توقف جنایات شهرک نشینان به عمل نمی‌آورد. در واقع آتش زدن حواره و عوریف از سوی مشتی جنایتکار رقم خورده است اما حقیقت این است که کرانه باختری برای شهرک نشینان امن نخواهد بود و امنیت شهرک نشینان حالتی شبیه به «جزر و مد» دارد. از زمان عملیات شمشیر قدس در سال ۲۰۲۱ امنیت شهرک نشینان در کرانه باختری از بین رفته است و کانون‌های ضد صهیونیستی رشد قابل توجهی داشته است و گردان جنین، عرین الاسود و دیگر تشکلات در کرانه باختری خواب را از صهیونیست‌ها ربوده اند.

کرانه باختری در آستانه جنگ/ «پسران شارون» تشنه خون هستند

کرانه باختری پاشنه آشیل ارتش و شهرک نشینان صهیونیست و عمق استراتژیک شهرهای اراضی سال ۴۸ است. کرانه باختری به کابوسی برای اشغالگران تبدیل شده است. این روند باید ادامه داشته باشد تا اشغالگران دچار فرسایش شوند. عیان و آشکار است که تمامی اقدامات سرکوبگرانه و وحشیانه سال‌های گذشته صهیونیست‌ها از گرسنه نگه داشتن و محاصره گرفته تا قتل و بازداشت، نتوانسته است که این بخش جغرافیایی و همواره در حال غلیان را آرام کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.