صفحه اصلی / آموزش عالی / ۱۰ همت مالیات بر ثروت اخذ شد/ سهم خانه‌های خالی ۲ میلیارد تومان!

۱۰ همت مالیات بر ثروت اخذ شد/ سهم خانه‌های خالی ۲ میلیارد تومان!

به گزارش دانستنی نیوز، مالیات بر ارث، مالیات‌های اتفاقی، مالیات نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام، مالیات نقل‌و انتقالات املاک، مالیات تمبر و اوراق بهادار، مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان)، مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت و درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه از مواردی هستند که زیرمجموعه مالیات بر ثروت قرار دارند.

طی ۴ ماه نخست امسال، میزان مالیات دریافتی از محل مالیات بر ثروت در مجموع ۱۰ هزار و ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس، درآمد حاصل از مالیات بر ارث ۷۰۱ میلیارد تومان، از محل مالیات‌های اتفاقی ۱۰ میلیارد و ۸۷۹ میلیون تومان و از محل حق تمبر و اوراق بهادار ۷۹۹ میلیارد تومان بوده است.

از محل نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام و مالیات نقل‌وانتقالات املاک به ترتیب یک هزار و ۴۸ میلیارد تومان، ۴ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

اخذ ۶۹۳ میلیارد تومان مالیات از صاحبان خودروهای لوکس

درآمد دولت از محل مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان) ۶ میلیارد ۸۲۵ میلیون تومان و از محل درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان بوده است.

بر این اساس، صاحبان مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت طی سه ماه نخست سال ۶۹۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.