صفحه اصلی / سبک زندگی / آداب و رسوم / تحویل ۸۱ هزار پرونده مربوط به دفاع مقدس هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه ملی

تحویل ۸۱ هزار پرونده مربوط به دفاع مقدس هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه ملی

دانستنی آنلاین:رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تحویل بیش از ۸۱ هزار پرونده مربوط به دفاع مقدس توسط هلال احمر به آرشیو ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آیین  تبادل اسناد تاریخی دفاع مقدس جمعیت هلال احمر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به جایگاه جهاد ،اظهار داشت: در روایات و آیات الهی ترسیم شده است که اگر بخواهیم به مقصد برسیم راهش این است که برای مردم راه را هموار کنیم و خداوند در آیات مکرر این پاداش را برای چنین کسانی بیان کرده است.

وی ادامه داد:شهدا آسایش خود را تقدیم مردم سرزمین شان کردند و زمینه را برای رشد  و  کمال بشری فراهم کنند و نعمت عبودیت و بندگی در سایه مجاهدان راه خدا محقق می‌شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی یاد آور شد: وقتی امام فرمودند مقابله کنی و امروز آسایش ما مرهون تلاش آنهاست و نباید از حافظه ملت ما بیرون برود و ملت پاسدار آن تلاش بوده است.

بروجردی افزود: آن چیزی که خطری است که احتمالا در حال شکل گیری است ،این است که   امروز بسیاری از جوانان ما کمتر با حال و هوای روز های جنگ آشنا هستند.

وی بیان داشت: این خطری است که جامعه را تهدید می کند و باید هوشیار باشیم و حرمت شهید را نگه داریم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  با بیان اینکه یکی از مصادیق نگه داشتن یاد شهدا این است که افکار و آثار شهدا را  درجایی در حافظه ملت نگهداری کنیم،خاطرنشان کرد:سازمان اسناد پناهگاهی برای حفظ این آثار است و دولت مصوب کرده است تا آرشیو ملی باید تمامی اسناد مرتبط با دفاع مقدس از سراسر کشور را حفاظت و صیانت کند.

بروجردی  ابراز داشت:آرشیو ملی ایران مکانی امن برای نگهداری این اسناد از لحاظ فیزیکی و غیر فیزیکی است .

وی تصریح کرد:یکی از دلائل عمده برای تهییج جوانان برای حضور در جبهه ها این بود که احساس می کردند باید دین خود را اداکنند و باید این اسناد محفوظ مانده تا آیندگان این پشتوانه فکری را بشناسند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از تحویل ۸۱۱۷۸ پرونده مربوط به دفاع مقدس  توسط هلال احمر به آرشیو ملی خبر داد و گفت:هلال احمر پیشتاز این کار بوده است و این اسناد در آینده دیجیتال خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.