صفحه اصلی / اجتماعی / آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ در سراسر کشور برای انتخابات مجلس و خبرگان/ حضور رهبر انقلاب برای انجام فرایند رای گیری در اولین ساعات/ شرکت چهره های سیاسی برای رای دادن/ ویدئو

آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ در سراسر کشور برای انتخابات مجلس و خبرگان/ حضور رهبر انقلاب برای انجام فرایند رای گیری در اولین ساعات/ شرکت چهره های سیاسی برای رای دادن/ ویدئو

استاندار تهران:وزارت کشور مرجع اصلی آمار نرخ مشارکت در انتخابات است

احتمال تعطیلی مدارس شعب اخذ رای تهران

استاندار تهران گفت: تا الان شاهد رشد و مشارکت خوبی هستیم و هرچه به سمت پایان رای‌گیری می‌رویم روند مشارکت بیشتر می‌شود، اما منتظر آخرین وضعیت‌ها هستیم.

معلمینی که در فرآیند رای‌گیری به‌عنوان عوامل اجرایی کمک‌کار بودند در شمارش آرا هم خواهند بود، همچنین برخی مدارس در کنار مساجد بعنوان شعب اخذ رای‌ استفاده شدند، به همین دلیل در حال تعامل با آموزش و پروش برای تعطیلی مدارسی هستیم که به‌عنوان شعبه اخذ رای استفاده شده‌اند.

محمد قوچانی در انتخابات شرکت کرد

تمدید زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ در سراسر کشور

جدیدترین آمار از انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد براساس سامانه جامع انتخابات، تاکنون ۴۷ درصد از رای دهندگان، زن و ۵۳ درصد مرد هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت:  درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

اسلامی، استان‌های پیشرو در مشارکت را تاکنون، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، قم، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان برشمرد.

حضور جهانگیری پای صندوق اخذ رأی/ تصویر

حضور بهزاد نبوی و محسن باستانی پای صندوق اخذ رای/ تصویر

منوچهر متکی رای خود را به صندوق انداخت

بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور

حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب با حضور در ستاد انتخابات کشور در جریان روند برگزاری انتخابات و فرایند اخذ رأی قرار گرفت.

رای‌گیری در شعب سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد

یک منبع آگاه در وزارت کشور گفت که بنا به افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای در ساعات پایانی، وزارت کشور رای‌گیری در شعب سراسر کشور را تا ساعت ۲۰ تمدید کرده است.
در این‌دوره از انتخابات ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل امکان رأی‌دادن را دارا هستند و در مجموع، ۳.۵ میلیون رأی اولی در کشور داریم.

وزیر خارجه آرای خود را به صندوق انداخت

وزیر خارجه کشورمان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف در تهران در  انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.

غلامحسین کرباسچی رای داد/ رقابت بین جریانات اصولگرا است

محمدجواد ظریف رای داد

اسامی استان‌های پیشرو در انتخابات اعلام شد

رییس ستاد انتخابات استان تهران: احتمال تمدید ساعت رای گیری انتخابات در استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تعرفه های رای در برخی از شعب اخذ رأی در تهران به دلیل ازدحام جمعیت مصرف شده است، ولی تاکنون تقاضای تعرفه نداشتیم.

به گزارش ایسنا، عباس جوهری در جمع خبرنگاران درباره احتمال تمدید ساعات رای گیری در استان تهران گفت: تمدید ساعت رای گیری برعهده وزیر کشور است و براساس گزارش هایی که از استانها دریافت خواهند کرد، تصمیم گرفته می شود و ابلاغ خواهند کرد با این حال احتمال تمدید وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا از شعب درخواست تعرفه اضافی شده است، گفت: در حال حاضر که ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه است تقاضای دریافت تعرفه اضافی نداشته ایم، البته در برخی از شعب تعرفه ای که در اختیار داشتن به دلیل ازدحام جمعیت مصرف شده است، البته اگر ۹۰ درصد تعرفه ها مصرف شود قطعا تقاضای تعرفه اضافی خواهند داشت. در حال حاضر تقاضای تعرفه نداشتیم.

وی ادامه داد: برای بحث تخلفات تدبیری در ستاد استان تهران داشتیم ضمن اینکه در شهرستانها شماره ای را برای گزارش تخلفات اعلام کرده بودیم، برای اولین بار شماره ۴۵۵۰۰ را نیز اعلام کردیم و افراد می توانند گزارشات خود را به این شماره اطلاع دهند.

وی ادامه داد: یکی دو گزارش داشتیم که به محض اعلام تخلف، دوستان ما در مجموعه دادگستری اقدام لازم را انجام داده اند.

جوهری در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید نتایج چه زمانی اعلام خواهد شد،ادامه داد: شمارش آرا بستگی به میزان مشارکت مردم دارد و در حال حاضر نمی توان در این خصوص پیش بینی لازم را انجام دهیم در شهرستان‌ها البته پیش بینی می کنیم روز بعد آمار را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان: برگزاری انتخابات الکترونیک رضایت‌بخش است

سخنگوی شورای نگهبان: در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک؛ فرآیند رای‌گیری در چهار حوزه انتخابیه ملایر، آبادان، قم و رشت به صورت روان و تسهیل شده در حال انجام است.

آیت‌الله سبحانی رأی خود را صندوق انداخت

«آیت‌الله سبحانی» مرجع تقلید: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، بر همگان لازم است در حفظ نظام اسلامی بکوشند.

امیر دریادار سیاری: نمایندگان مجلس در خط ولایت حرکت کنند

امیر دریادار سیاری: نمایندگان مجلس در خط ولایت حرکت کنند

معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در شعبه اخذ رای ستاد آجا و پس از انداختن رای خود در صندوق گفت: نمایندگان مجلس در مسیری حرکت کنند که آینده کشور و مردم تضمین شود.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران:در تهران بزرگ بیش از یازده هزار محافظ صندوق رای وجود دارد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با بیان اینکه امروزه شاهد این امر هستیم که تبلیغات خصمانه استکبار جهانی بر آن است تا حضور مردم را کمرنگ نشان دهد گفت: این خود نشان دهنده اهمیت انتخابات است.

به گزارش ایسنا، سید کمال ساداتی در جمع خبرنگاران در استانداری تهران افزود: علی رغم وجود تهدیدات و بیانیه های گروهک های تروریستی و اقدامات فضای مجازی، تدابیر لازم در حوزه امنیتی و انتظامی استانداری تهران و از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی استان اتخاذ شده و طبق رصدهای صورت گرفته تا این لحظه هیچ مشکل خاصی در سطح استان تهران گزارش نشده است.

وی گفت: مردم در یک محیط با آرامش در سطح استان تهران در حال رای دادن هستند که این امر نشان دهنده انگیزه بالای دستگاه ها و مردم می باشد.

مشاور استاندار درخصوص محافظین صندوق ها در تهران گفت: در تهران بزرگ بیش از یازده هزار محافظ صندوق مشغول خدمت رسانی و انجام وظیفه هستند و همچنین در هر یک از حوزه های انتظامی ویژه شرق و غرب تهران نیز بیش از چهار هزار محافظ صندوق وجود دارد.

وی آرامش و امنیت انتخابات امروز را نتیجه تدابیر و تلاش حدود یکسال گذشته تمامی دستگاه های اجرایی، نظارتی، امنیتی، فرمانداران، امامان جمعه در تبیین موضوعات انتخاباتی دانست.

سادات با بیان اینکه حضور پرشور مردم نشان از هوشمندی و بصیرت آن ها می باشد، اظهارکرد: امروز در مجموعه استانداری تهران و در حوزه معاونت امنیتی و انتظامی، نمایندگان دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حضور دارند و میز هدایت شعبه ها و مراکز که در سطح شعبات وجود دارد، رصد و چک می شود و به هر گزارشی در اسرع وقت رسیدگی می گردد.

معاون سیاسی وزیر کشور: امانت‌دار مردم خواهیم بود

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وظیفه داریم بنا به آنچه قانون حکم کرده، نقش و وظیفه امانتداری مردم را ایفا کنیم، ما حتماً امانت‌دار مردم و خدمتگزار آنان هستیم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی بعد از ظهر امروز – ۱۱ اسفند – در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در ۵۹ هزار شعبه رای قریب به یک میلیون نفر مردم در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت می‌کنند. در استان سیستان و بلوچستان مردم با وجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستانها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت کردند.

وی افزود: مدیران شعب اخذ رای توجه کنند که هرکس با یکی از پنج مدرک هویتی به شعبه مراجعه کرد می‌توان رأی وی را اخذ کرد. شعب سیار هم نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد و تقاضا داریم از آنجاکه ممکن است برخی مردم به دلیل فقدان توانایی نتوانند پای صندوق رای بیایند این شعب سیار با هماهنگی بهزیستی یا فرمانداری و استانداری باید به منزل این افراد بروند و رأی را اخذ کنند.

شاهچراغی تاکید کرد: نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور با قدردانی از نقش رسانه‌ها در جریان انتخابات، اظهار کرد: رسانه‌ها باید آنچه مردم نیازمند هستند درباره انتخابات بدانند را به آنان منتقل کنند تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم. ما وظیفه داریم بنا به آنچه قانون حکم کرده نقش و وظیفه امانتداری مردم را ایفا کنیم و خدمتگزار آنان باشیم.

اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور: تذکر ستاد انتخابات در مورد تصویربرداری رای دهندگان

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خطاب به مجریان و اعضای شعب اخذ رای در مورد تصویر برداری رای دهندگان نکته ای را متذکر شد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان به صورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات: مسئولین شعب مجاز به نوشتن رای نیستند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۹ اعلام کرد: مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت،  عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند. 

ستاد انتخابات کشور

 اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات: شعب اخذ رای، نیاز به تعرفه های بیشتر را اطلاع دهند

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل در اطلاعیه شماره ۲۸ به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ کرد، با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رای نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر را اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می گردد، تعرفه ها و برگ های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات: ملاک اصلی تشخیص واجدان شرایط اخذ رای چیست؟

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ نکاتی را به مجریان و دست اندرکاران انتخابات در مورد ملاک اصلی تشخیص واجدان شرایط اخذ رای متذکر شد.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند؛

 ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان؛

 اصالت شماره ملی

متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ما قبل آن

استعلام شماره ملی رأی دهنده از دستگاه احراز هویت می باشد.

همچنین مجدداً یادآور می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

ستاد انتخابات کشور

سخنگوی دولت: باید حق انتخابمان را خودمان استیفا کنیم

سخنگوی دولت تاکید کرد: باید حق انتخابمان را خودمان استیفا کنیم.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجدالنبی تهران، درباره اهمیت انتخابات اظهار کرد: همه شئون زندگی از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … توسط مجلس تعیین می شود.

وی اضافه کرد: شما کرسی تصمیم‌گیری در همه ساحات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی خانوادگی را به نماینده مجلس می‌دهید. مردم با رای دادن حق خود را به امانت به نمایندگان مجلس می‌دهند تا چگونه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… در کشور حرکت کند.

سخنگوی دولت همچنین گفت: برای همین مردم باید هزاران برابر بیشتر از کارهای شخصی درباره کاندیداها تحقیق کنند و پای صندوق رای حاضر شوند، چون اگر ما برای خود تصمیم نگیریم دیگران برایمان تصمیم خواهند گرفت پس باید حق انتخابمان را خودمان استیفا کنیم.

همتی در انتخابات شرکت کرد

سرلشکر باقری آرای خود را به صندوق انداخت

رییس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در مسجد جامع لویزان، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.ش

منصوری: کوچک‌ترین مشکل فنی و امنیتی در روند انتخابات وجود نداشته است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: کوچک‌ترین مشکلی نه از لحاظ فنی و نه امنیتی در روند انتخابات وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پس از شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات یک عرصه مبارزه و رقابت است. در نگاه کلان آن، یک طرف این جبهه دشمن مستقر می‌شود که جوری طراحی می‌کند تا تداعی شکاف بین مردم و حاکمیت در ذهن ها متبلور شود، اما انصافا بیایند و ببینند که در گوشه و کنار کشور شاهد چه حضوری هستیم.

وی در ادامه گفت: می‌بینید در چندهزار شعبه اخذ رای فرآیند انتخابات در کل کشور در حال برگزاری است، اما کوچک‌ترین مشکلی نه از لحاظ فنی و نه از نظر امنیتی در روند انتخابات وجود نداشته و این نشان‌دهنده یک ساماندهی بزرگ، دقیق و کارشناسانه برای این موضوع است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تشکر از دست‌اندکاران برگزاری انتخابات در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شورای نگهبان، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و امنیتی، بیان کرد: دقت نظر، نظم و کار قاعده‌مندی که در حال انجام است، قابل تقدیر و تشکر است.

 بازدید رئیس‌جمهور از ستاد انتخابات وزارت کشور

رئیس‌جمهور به منظور بررسی روند برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد.

حسن روحانی رأی خود را به صندوق انداخت/ عکس

آیت‌الله‌ جوادی‌آملی رأی خود را به صندوق انداخت ‌

پیش‌بینی شمخانی از مشارکت در انتخابات

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر انقلاب و دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با حضور در مسجد حضرت ولی‌عصر علیه‌ السلام (خوزستانی‌های مقیم تهران) آرای خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

شمخانی پس از انداختن آرای خود به صندوق در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت مردم در انتخابات، تاکید کرد: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است.

فعالیت ۱۵ هزار شعبه سیار اخذ رأی در سراسر کشور

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از فعالیت حدود ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار برای اخذ رأی از مردم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با اشاره به وجود ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور برای اخذ رأی، اظهار کرد: بدون هیچ تأخیر و به صورت روان، فرایند اخذ رأی در حال انجام است. ستادهای انتخابات استانی مطابق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها هم در بخش شعب ثابت و هم شعب سیار کار خود را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: حدود ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار مشغول اخذ رأی از مردم هستند. 

 اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات: عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور که روز جمعه منتشر شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور

واجدین شرایط رای، مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشوربه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۳ از رای دهندگان خواست، رای دادن را به ساعات پایانی امروز موکول نکنند.

در اطلاعیه ۲۳ ستاد انتخابات وزارت کشورآمده است: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آماده اخذ رای از واجدین شرایط هستند ، از هم میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت خودداری کنند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران رأیش را در صندوق انداخت

علی لاریجانی رای داد

عدادی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان رای خود را به صندوق‌های رای انداختند

تعدادی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان آرای خود را در صندوق‌های رای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداختند.

یه گزارش ایسنا، صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند، سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان و غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداختند.

حضور حجت‌الاسلام‌ قرائتی در محل اخذ رای

آیت‌الله آملی لاریجانی در صف انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مسجد چهارده معصوم آمل

آیت‌آلله ‌مکارم‌شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

سخنگوی شورای نگهبان: مردم از طریق سامانه «مردم ناظر» تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند

آیت الله جنتی در انتخابات شرکت کرد/ عکس

تصویری از کارت ملی سید حسن خمینی در شعبه اخذ رای جماران                                                                             

خسروپناه: انتخاب نمایندگان اصلح به پیشرفت کشور کمک می‌کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: انتخاب نمایندگان اصلح به پیشرفت کشور کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلیل حضور زودهنگام خود پای صندوق رای اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری زودتر از همه ما رای می‌دهند، اولا باید تبعیت کنیم ثانیا این تبعیت یک تبعیت مدللانه و معقولانه است، چون انسان هر چه زودتر به تکلیف شرعی و حق قانونی خود عمل کند، طبیعتا و بهتر و سریع‌تر به وظیفه خود عمل کرده است.

رئیسی رأی خود را به صندوق انداخت/ ویدئو

 اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور: اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ به اعضای شعب اخذ رای سراسر کشور اعلام کرد که اطلاعیه های منتشره به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است.

 متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای سراسر کشور می رساند؛ در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای نمایند تا دستور العمل های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

ستاد انتخابات کشور    

فضائلی: کسانی که پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند باید بگویند چرا نیستند

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب عنوان کرد: کسانی که پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند باید بگویند چرا نیستند.

مهدی فضائلی صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا در دقایق اولیه در انتخابات شرکت کرده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم کسانی که احیانا پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند، باید بگویند چرا نیستند. خیلی روشن است که این یک کار ملی و دفاع و پاسداری از یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در شرایط فعلی هم به نظرم توجه به این نکته مهم است که ما حدود ۴ ماه است که جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه شاهدیم و مردم ما یک همدردی خیلی عمیقی را با مردم غزه و مجاهدان جبهه مقاومت از خودشان بروز دادند. گمان می‌کنم که این حضور و این مشارکت بدون تردید باعث خشنودی مجاهدان حزب‌الله، حماس، نیروهای انصارالله، حشدالشعبی و همه کسلانی که در جبهه مقاومت مشغول مبارزه با رژیم هستند، می‌شود، همینطور مردم غزه و لبنان. از آن طرف موجب خشم و غضب رژیم صهیونیستی . فکر نمی‌کنم کسی در ایران باشد که بخواهد از خشنودی این دوستان و غضب آن جنایتکاران و سفاکان صهیونیستی امتناع کند.

فضائلی در پاسخ به این سوال که پیام شما به مسئولینی که قرار است انتخاب شوند چیست؟ گفت: توجه داشته باشند همه مردمی که دارند رای می‌دهند، امانتی را به آنها می‌سپارند پس امانت‌دارهای خوبی باشند و از این مسئولیتشان به درستی صیانت و پاسداری کنند و دینی که به گردن موکلین خودشان دارند به خوبی ادا کنند.

محسن رضایی رای خود را به صندوق انداخت

به گزارش ایسنا، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت صبح امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

محسنی اژه‌ای رای خود را به صندوق انداخت/ ویدئو

حضور علی‌اکبر ناطق نوری پای صندوق رای حسینه ارشاد

حضور عارف و همسرش پای صندوق رای

محمد رضا عارف برای انداختن رای خود در صندوق، وارد حوزه جماران شد و رای خود را در صندوق سیار اخذ آرای حسینیه جماران انداخت (بیشتر بخوانید).

اطلاعیه فوری ستاد انتخابات: هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه وجود داشته باشد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور صبح روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۹ تاکید کرد، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغاتی درطول زمان اخذ رای آن را امحا نمایند.

ستاد انتخابات کشور

حضور سردار حاجی‌زاده پای صندوق رای 

 

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور: اخذ رای با ارائه یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام می شود

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد، فرایند اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ باا ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد.

کارت ملی – شناسنامه – گذرنامه – گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

ستاد انتخابات کشور

با یکی از این مدارک پنجگانه به حوزه های اخذ رأی بروید /چند نفر واجد شرایط رای دادن هستند؟

امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از ساعت ۸ صبح رأی گیری انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان ششم آغاز شد و بنا به گفته ستاد انتخابات، تا ساعت ۱۸ امروز رأی گیری ادامه خواهد داشت.

۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

اما آنچه که امسال در خصوص مدارک شناسایی برای رأی دادن اهمیت دارد، این است که دیگر ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی گیرد و بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، رأی‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند.

وزیر کشور رأی خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی امروز – ۱۱ اسفند – در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

گزارش حضور رهبر انقلاب برای انجام فرایند رای گیری و سخنان ایشان

بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت ۸ امروز ‌آغاز شد و باید ۲۹۰ نماینده از حوزه‌های مختلف ‌انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که پس از ۳ ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب در سراسر کشور ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم را بر تن کرده‌اند و بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور زمینه برای یک رقابت واقعی میان سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، انتخابات مجلس در ۳۱ استان و ۲۹۰ حوزه و ۵۹ هزار شعبه برگزار می‌شود و واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.