صفحه اصلی / اجتماعی / آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ در سراسر کشور برای انتخابات مجلس و خبرگان/ حضور رهبر انقلاب برای انجام فرایند رای گیری در اولین ساعات/ شرکت چهر های سیاسی برای رای دادن/ ویدئو

آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ در سراسر کشور برای انتخابات مجلس و خبرگان/ حضور رهبر انقلاب برای انجام فرایند رای گیری در اولین ساعات/ شرکت چهر های سیاسی برای رای دادن/ ویدئو

 

فضائلی: کسانی که پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند باید بگویند چرا نیستند

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب عنوان کرد: کسانی که پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند باید بگویند چرا نیستند.

مهدی فضائلی صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا در دقایق اولیه در انتخابات شرکت کرده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم کسانی که احیانا پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند، باید بگویند چرا نیستند. خیلی روشن است که این یک کار ملی و دفاع و پاسداری از یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در شرایط فعلی هم به نظرم توجه به این نکته مهم است که ما حدود ۴ ماه است که جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه شاهدیم و مردم ما یک همدردی خیلی عمیقی را با مردم غزه و مجاهدان جبهه مقاومت از خودشان بروز دادند. گمان می‌کنم که این حضور و این مشارکت بدون تردید باعث خشنودی مجاهدان حزب‌الله، حماس، نیروهای انصارالله، حشدالشعبی و همه کسلانی که در جبهه مقاومت مشغول مبارزه با رژیم هستند، می‌شود، همینطور مردم غزه و لبنان. از آن طرف موجب خشم و غضب رژیم صهیونیستی . فکر نمی‌کنم کسی در ایران باشد که بخواهد از خشنودی این دوستان و غضب آن جنایتکاران و سفاکان صهیونیستی امتناع کند.

فضائلی در پاسخ به این سوال که پیام شما به مسئولینی که قرار است انتخاب شوند چیست؟ گفت: توجه داشته باشند همه مردمی که دارند رای می‌دهند، امانتی را به آنها می‌سپارند پس امانت‌دارهای خوبی باشند و از این مسئولیتشان به درستی صیانت و پاسداری کنند و دینی که به گردن موکلین خودشان دارند به خوبی ادا کنند.

محسن رضایی رای خود را به صندوق انداخت

به گزارش ایسنا، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت صبح امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

محسنی اژه‌ای رای خود را به صندوق انداخت/ ویدئو

حضور علی‌اکبر ناطق نوری پای صندوق رای حسینه ارشاد

حضور عارف و همسرش پای صندوق رای

محمد رضا عارف برای انداختن رای خود در صندوق، وارد حوزه جماران شد و رای خود را در صندوق سیار اخذ آرای حسینیه جماران انداخت.

اطلاعیه فوری ستاد انتخابات: هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه وجود داشته باشد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور صبح روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۹ تاکید کرد، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغاتی درطول زمان اخذ رای آن را امحا نمایند.

ستاد انتخابات کشور

حضور سردار حاجی‌زاده پای صندوق رای 

 

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور: اخذ رای با ارائه یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام می شود

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد، فرایند اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ باا ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد.

کارت ملی – شناسنامه – گذرنامه – گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

ستاد انتخابات کشور

با یکی از این مدارک پنجگانه به حوزه های اخذ رأی بروید /چند نفر واجد شرایط رای دادن هستند؟

امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از ساعت ۸ صبح رأی گیری انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان ششم آغاز شد و بنا به گفته ستاد انتخابات، تا ساعت ۱۸ امروز رأی گیری ادامه خواهد داشت.

۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

اما آنچه که امسال در خصوص مدارک شناسایی برای رأی دادن اهمیت دارد، این است که دیگر ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی گیرد و بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، رأی‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند.

وزیر کشور رأی خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی امروز – ۱۱ اسفند – در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

گزارش حضور رهبر انقلاب برای انجام فرایند رای گیری و سخنان ایشان

بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت ۸ امروز ‌آغاز شد و باید ۲۹۰ نماینده از حوزه‌های مختلف ‌انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که پس از ۳ ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب در سراسر کشور ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم را بر تن کرده‌اند و بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور زمینه برای یک رقابت واقعی میان سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، انتخابات مجلس در ۳۱ استان و ۲۹۰ حوزه و ۵۹ هزار شعبه برگزار می‌شود و واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.