صفحه اصلی / اجتماعی / ابردزدی یک توهم است/ به هشدارها توجه نشد، حالا می‌گویند دشمن!

ابردزدی یک توهم است/ به هشدارها توجه نشد، حالا می‌گویند دشمن!

محمد درویش در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: اگر اسرائیل یا آمریکا توانایی مهندسی اقلیمی به این صورت را داشتند، به حل بحران‌های جدی خشک سالی که در حال حاضر در بخش هایی از امریکا مانند ایالت کالیفرنیا ،آریزونا میپرداختند. رژیم صهیونیستی هم یکی از بی سابقه ترین سال‌های بی‌آبی خود را تجربه می‌کند. وضعیت سایرین مثل چین و روسیه نیز به همین ترتیب است، بنابراین عنوان به نام “ابر دزدی” که اخیرا مطرح شده توهمی بیش نیست. 

وی افزود: متاسفانه زمانی که در داخل کشور با بحران مواجه می‌شویم سعی بر فرافکنی داریم. درحال حاضر فشارهای زیادی داریم و به هشدارهایی که فعالان برای تاراج منابع آبی دادند، توجهی نشد و حالا برای این‌که فرافکنی کنند می‌گویند دشمن نمی‌گذارد در این کشور باران ببارد.

ارتباط خشکسالی در ایران با پروژه هارپ چیست؟

این فعال محیط زیست گفت: باید ببینیم در این سال‌ها آیا دشمن ۶۵۰ سد زد؟ دشمن تراز منفی در آب‌خانه‌ها ایجاد کرد؟ دشمن تعداد چاه‌ها را از ۷۰هزار به یک میلیون افزایش داد؟ 

درویش همچنین اظهار داشت: متاسفانه ما ظرفیت گرمای ویژه را با خشک کردن دریاچه ارومیه از دست‌داده‌ایم و پهنه‌ بزرگی را خشک کرده‌ایم.خشک شدن دریاچه ارومیه باعث شد ظرفیت گرمای ویژه و انباشت بخار کم شود و تراز حرارتی بی‌سابقه‌ای ایجاد شود. وقتی ابر‌ها به سمت دریاچه ارومیه حرکت می‌کنند، در اثر این موج گرما و حالت جزیره گرمایی، پراکنده می‌شوند. این معادله ساده‌ای است و تقصیر‌ خود ماست.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.