صفحه اصلی / آموزش عالی / اجتماع بزرگ امت رسول‌الله از کرانه خزر تا صحن مطهر رضوی

اجتماع بزرگ امت رسول‌الله از کرانه خزر تا صحن مطهر رضوی

دانستنی نیوز، گروه استان‌ها: اجتماع بزرگ عزاداران امت رسول الله با حضور خانوادگی و هیئت‌های عزادار در شهرهای مختلف استان مازندران در کرانه خزر برگزار می‌شود.

مردم مازندران در ماه‌های محرم و صفر با برپایی آئین‌های عزاداری و عاشورایی عشق و شیدایی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان داده‌اند و همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی علیهم السلام و شهادت امام رضا علیه السلام بزرگترین اجتماع عزاداری را در گوشه و کنار استان برگزار می‌کنند.

همچنین مازندرانی‌ها طبق یک رسم قدیمی و نانوشته که ریشه در عمق جان آنها دارد، هر ساله همزمان با روزهای پایانی ماه صفر خود را به مشهد مقدس می‌رسانند تا در اجتماع بزرگ عزاداران امت رسول الله در حرم رضوی شرکت کنند.

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر برنامه‌های متنوعی در استان مازندران تدارک دیده شده است، آئین‌های عزاداری، خطبه خوانی و غیره از جمله آن است.

حجت الاسلام رضا خطیبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نوشهر با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: همزمان با سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم دسته روی، عزاداری به صورت متمرکز در این شهرستان برگزار می‌شود.

اجتماع عزاداران در ساحل سیترا

وی در گفتگو با دانستنی نیوز افزود: مراسم دسته روی و عزاداری صبح پنجشنبه از گلزار شهدای جنب مسجد ابوالفضلی (ع) به سمت مسجد جامع برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی نوشهر از امت عزادار رسول الله درخواست کرد در این همایش بزرگ شرکت کنند و ادامه داد: همچنین اجتماع بزرگ عزاداران امت رسول الله در ساحل سیترا با حضور خانوادگی هیئت‌های عزادار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خطیبی ادامه داد: در هر محله یک کاروان خودرویی به سمت محل برنامه به راه می‌افتد و این برنامه شامل دمام زنی، غرفه‌های فرهنگی و موکب‌های مختلف است.

همزمان با سالروز رحلت پیامبر مهر و رحمت برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی نیز در مازندران طراحی شده است که دکلمه خوانی، شعرخوانی با حضور شعرای آئینی سرود و مداحی از جمله آن است. شهرستان رامسر نیز خود را برای اجتماع بزرگ ملت رسول الله مهیا می‌کند و این همایش بزرگ با عنوان غیرت حسینی و عفت زینبی در ساحل توسکای بزرگ رامسر توسط ستاد مردمی، هیئت‌های مذهبی گروه‌های فرهنگی و جهادی برپا می‌شود.

طبق یک رسم قدیمی و کهن، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر برخی از هیئت‌های عزاداری و امت عزادار مازندران روانه مشهد مقدس می‌شوند تا در بزرگترین اجتماع امت رسول الله در صحن رضوی شرکت کنند. هیئات مختلف مازندران از جمله هیئت حضرت ابوالفضل العباس داربکلای میاندرود نیز روانه مشهد شدند تا در این آئین شرکت کند.

گردهمایی رهروان ولایت با حضور هیئات مذهبی شهرستان نکا و با سخنرانی آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در مشهد مقدس برگزار می‌شود. هیئت‌های مذهبی و امت عزادار شهرستان قائمشهر نیز خود را برای اجتماع بزرگ امت عزادار رسول الله آماده می‌کنند و برای حضور در اجتماع بزرگ مازندرانی‌ها شماری از هیئات های مذهبی شهرستان روانه مشهد مقدس شدند.

حجت الاسلام میکائیل محمدپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر نیز با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ مردمی پیروان محمد رسول الله (ص) در شهرستان برپا می‌شود، گفت: این مراسم با حضور مردم ولایت مدار بابلسر، بهنمیر و هادی شهر برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ مردمی پیروان محمد رسول الله (ص) در شهرستان برپا می‌شود،

وی در گفتگو با دانستنی نیوز افزود: این برنامه همراه با دمام زنی، تعزیه خوانی، موکب پذیرایی و نمایشگاه محصولات فرهنگی خواهد بود.

در شهرستان جویبار نیز اجتماع بزرگ امت رسول الله در ساحل چپکرود با حضور خانواده‌های عزادار شهرستان برگزار می‌شود و مازندرانی‌ها علاوه بر اجتماع عظیم امت رسول الله در گوشه و کنار استان خود را برای حضور در اجتماع عظیم در حرم مطهر رضوی مهیا کرده‌اند.

اجتماع عظیم مازندرانی‌ها در مشهد مقدس

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه اجتماع عظیم مازندرانی‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود زمان آن را جمعه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در شب شهادت حضرت علی علی بن موسی الرضا علیهم السلام اعلام کرد.

اجتماع بزرگ امت رسول الله از کرانه خزر تا صحن مطهر رضوی

وی در گفتگو با دانستنی نیوز با اشاره به حضور هیئات مختلف مذهبی برای شرکت در این مراسم گفت: هیئات و موکب‌هایی از شهرستان نور، میاندرود، نکا، بابل، محمودآباد، ساری، قائمشهر و غیره در این اجتماع شرکت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این برنامه تجمع و عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرهای مختلف مازندران در مشهد مقدس نیز برپا می‌شود.

در ساحل خزر همزمان با سالروز پیامبر عظیم الشان اسلام، بزرگترین رویداد تحولی فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب زینبی در سواحل مازندران برگزار خواهد شد و روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این زمینه گفت: در این برنامه تحول آفرین، ویژه برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همکاری معاونت فرهنگی سپاه کربلای مازندران در اجرای این طرح یادآور شد: این برنامه با محوریت جوانان انقلابی و مؤمن دیارعلویان به مرحله اجرا در می‌آید.

سلگی، دولت سیزدهم را تحول آفرین در عرصه فرهنگ دانست و افزود: سیاست کلیدی دولت در عرصه فرهنگی توجه به بازآفرینی ارزش‌های فرهنگی اصیل ایرانی و اسلامی است.

مردم مازندران در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام بزرگترین اجتماعی عزاداری را از کرانه خزر تا صحن رضوی در تقویم تاریخ ثبت و ضبط می‌کنند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.