صفحه اصلی / اجتماعی / احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه

احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه

واشنگتن پست از احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه خبر داد

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی خبر داد که (رژیم) اسرائیل و حماس به توافقی برای برقراری یک آتش بس موقت ۵ روزه نزدیک شده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی، افزود: (رژیم) اسرائیل و حماس به توافقی برای آتش‌بس موقت ۵ روزه با آزادی ده‌ها زندانی نزدیک شده‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، این مقام صهیونیست روز دوشنبه در مصاحبه‌ای در این باره، گفت: در توافقنامه آزمایشی، زنان و کودکان اسرائیلی به صورت گروهی و هم‌زمان با زنان و جوانان فلسطینی که در زندان‌های (رژیم) اسرائیل نگهداری می‌شوند، آزاد می‌شوند.

وی مدعی شد: این توافق می‌تواند کمک‌های بین‌المللی بیشتری را برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه فراهم کرده و بحران انسانی در غزه را کاهش دهد.

به نوشته واشنگتن پست، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از تلاش‌های میانجی‌گرایانه دوحه برای دست یافتن به توافق با حماس، قدردانی کرد.

مقامات ایالات متحده امیدوارند که توافقنامه آزادی اسیران و آتش‌بس موقت بتواند از هیاهوی بین‌المللی پیرامون جنگ در غزه بکاهد.

به گزارش ایرنا، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام دوشنبه شب، گفت: برادران ما در قطر تلاش زیادی برای آزادی اسرای دشمن اعم از زن و کودک در مقابل آزادی ۲۰۰ کودک فلسطینی و ۷۵ زن در زندان‌های این رژیم انجام دادند.

ابوعبیده اضافه کرد: دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه است و ما به واسطه‌ها اعلام کردیم طی آتش‌بسی ۵ روزه در غزه می‌توانیم اسرا را آزاد کنیم، مشروط به اینکه در این مدت درگیری‌ها متوقف شده و کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه ارسال شود.

وی همچنین گفت: فائول ازای مارک اسیانی از اسرای زن اسرائیلی در حملات چند روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی به غزه کشته شد.

سخنگوی قسام افزود: این اسیر اسرائیلی زنده به اسارت گرفته شده بود و قبل از آغاز حمله زمینی به غزه خواستار آزادی خود از غزه شده بود و ادامه حملات هوایی و زمینی به غزه هر لحظه زندگی دیگر اسرای اسرائیلی را هم به خطر می‌اندازد. ما آنچه را که لازم بود بیان کردیم.

بیشتر بخوانید:

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقص

یونیسف: بیش از ۷۰۰ هزار کودک در غزه آواره شدند

رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از تداوم حملات جنایتکارانه اشغالگران به مناطق مختلفی از نوار غزه خبر دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه النصیرات حمله کردند.

همچنین شمار شهدای حمله هوایی صهیونیست‌ها به اردوگاه جبالیا در شامگاه دوشنبه به ۳۱ نفر افزایش یافت.

«یونیسف» نیز اعلام کرد بیش از ۷۰۰ هزار کودک در غزه آواره و مجبور به ترک همه چیز شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز خبر داد که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «طولکرم» در کرانه باختری، دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های مستقیم به شهادت رسید.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسید که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر نیز زن هستند.

ادامه بمباران غیرنظامیان و بیمارستان‌های غزه/ حمله مقاومت به تجمع صهیونیست‌ها

حملات شدید رژیم صهیونیستی در سی و نهمین روز تجاوز به نوار غزه ادامه دارد که طی آن شمال نوار غزه در معرض حملات شدید قرار گرفته‌است. در عین حال ارتش اشغالگر به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن تعدادی دیگر در جریان درگیری با مقاومت فلسطین اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی محاصره بیمارستان‌ها را تشدید کرده، اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه که رسماً از کار افتاده همچنان شاهد نبردهای شدید است. در غرب غزه، اشغالگران به حملات خشونت آمیز خود به مناطق مختلف باریکه ادامه می‌دهند.

شش شهید و تعدادی مجروح بر اثر بمباران خانه خانواده السوارکه در کنار مدرسه الفاخوره در وسط اردوگاها جبالیا به بیمارستان اندونزی منتقل شدند. تعداد شهدای بمباران اشغالگران علیه دو منزل خانواده ال آغا و ابوجمیزه مقابل مسجد جعفر در خط شرقی خان یونس، به ۱۰ نفر افزایش یافت.

همچنین شامگاه دوشنبه بر اثر بمباران اشغالگران علیه منطقه باشگاه خدمات جبالیا در شمال غزه ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد. تلویزیون رسمی فلسطین در تلگرام اعلام کرد: در بمباران اشغالگران ده‌ها شهید پیدا شد و ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل ویران شد.

بعداً تلویزیون گفت که «تاکنون ۳۱ شهید پیدا شده است».

تلویزیون دولتی از طریق تلگرام تصاویری از «شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به یک محوطه مسکونی در منطقه باشگاه خدمات جبالیا را منتشر کرد.

تنها ژنراتور برق بیمارستان الامل هلال احمر در خان یونس متوقف شد

تنها ژنراتور برق در بیمارستان الامل وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه از کار افتاد و جان ۹۰ بیمار تحت درمان در این بیمارستان از جمله ۲۵ بیمار بخش توانبخشی پزشکی در معرض خطر قرار گرفت. علاوه بر آن ۹۰۰۰ آواره در مقر جمعیت هلال احمر و بیمارستان پناه گرفته‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که بیمارستان در حال حاضر به یک ژنراتور بسیار کوچک تنها برای تامین برق بخش زایمان متکی است و علاوه بر روشنایی بخش اورژانس، می‌داند که سوخت باقی‌مانده ظرف ۲۴ ساعت تمام می‌شود.

این نهاد تاکید کرد که توقف ژنراتور برق بر کار دفتر جمعیت هلال احمر و بیمارستان الامل که شامل اتاق عملیات اورژانس نوار غزه است، تأثیر می‌گذارد، زیرا منجر به قطع ارتباط با اتاق‌های عملیات در سراسر نوار غزه و توقف خدمات ارتباطی شده است.

قطع اعضای بدن زخمی‌ها بدلیل نبود امکانات

خلیل الدقران، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گفت: به دلیل نبود امکانات و ناتوان از انجام عمل جراحی ناگزیر شدیم اعضای بدن برخی از زخمی‌ها را قطع کنیم.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از زخمی‌ها در نتیجه خونریزی به شهادت رسیده‌اند و ما نتوانستیم هیچ خدمات پزشکی به آنها ارائه دهیم.

الدقران گفت: امروز بیش از ۲۵ شهید دریافت کردیم که سه تن آنها کودک بودند که بدن‌هایشان تکه تکه شده بودند.

تلاش پزشکان «الشفا» در غزه برای حفظ جان نوزادان نارس

پس از توقف ژنراتورها، کارمندان بیمارستان الشفا در غزه از تلاش خود برای حفظ جان نوزادان نارس در بیمارستان عکس گرفتند.

تیم‌های پزشکی بعد از اینکه چند روز پیش مجبور شدند بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را تعطیل کنند، نوزادان نارس را به اتاق عمل بیمارستان منتقل کردند.

آنها نوزادان را دور هم جمع کردند و دورشان را با فویل آلومینیومی احاطه کردند تا حدودی گرمای اطرافشان را حفظ کنند و برای حفظ جانشان حداقل محیط مناسب را در اطرافشان فراهم کنند.

آنها خواستار سوخت گیری ژنراتورها شدند تا واحدهای مراقبتی به طور فوری عملیاتی شود، یا با توجه به محاصره بیمارستان توسط تانک‌های اشغالگران نوزادان را به شرایط مناسب منتقل کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد شهدا از بین مجروحان گرفتار در بیمارستان الشفا به ۲۷ نفر و تعداد نوزادان نارس به هفت نفر رسیده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت که بیمارستان‌ها دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی در بحبوحه بمباران اشغالگران نیستند و در صورت وارد نشدن کمک‌ها، بیمارستان‌ها در ۴۸ ساعت آینده کار خود را متوقف خواهند کرد.

از سوی دیگر، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تجمع صهیونیست‌ها در شمال غرب غزه در  نزدیکی باشگاه سوارکاری در شمال غرب غزه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد.

فائو: همه ساکنان غزه از ناامنی غذایی رنج می‌برند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که تمامی ساکنان غزه جزء دسته‌هایی هستند که از «ناامنی غذایی» رنج می‌برند.

کو دونگیو، مدیرکل سازمان مذکور در بیانیه‌ای در وبگاه رسمی این سازمان گفت: «سازمان معتقد است که کل جمعیت غیرنظامی غزه در این مرحله از ناامنی غذایی رنج می‌برند». وی توضیح داد که تشدید درگیری بین اشغالگران و فلسطین به شدت بر تمام ابعاد امنیت غذایی تأثیر می‌گذارد.

پسر رئیس رژیم صهیونیستی حاضر در جنگ غزه هیچ تماسی با خانواده‌اش نگرفته

همسر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر روز دوشنبه فاش کرد که هیچ تماسی با پسرشان که در داخل نوار غزه در حال جنگ است، دریافت‌ نکرده‌اند.

میشل هرتزوگ به شرکت پخش صهیونیستی (کان) گفت که یکی از پسرانش در میان سربازان صهیونیست بود که برای جنگ در غزه فراخوانده شده بودند. او افزود: «ما مدتی است که با او تماسی نداشته‌ایم، اما امیدواریم.»

ارتش اشغالگر از کشته شدن دو سرباز خود خبر داد

ارتش اشغالگر اعلام کرد، تعداد سربازان کشته شده در صفوف آن که مجوز انتشار اسامی آنها را یافته به ۳۶۵ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری در شمال نوار غزه، شش سرباز دیگر کشته و زخمی شدند.

سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اسامی دو سرباز ارتش را که در درگیری‌های شمال غزه کشته شدند، فاش کرد. آنها گروهبان روعی ماروم ۲۱ ساله اهل رعنانا از فرماندهان گردان ۹۰۶ و گروهبان ذخیره راز ابوعافیه ۲۷ ساله اهل مشفون از نیروهای گردان ۶۸۶۳ تیپ ۱۲ هستند. در این درگیری‌ها چهار سرباز نیز زخمی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: یک سرباز ذخیره یگان ۵۸۲۸ و یک سرباز از تیپ ۶۰۵ در نبردهای شمال نوار غزه به شدت مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین روز گذشته دو سرباز یگان ۲۹۹ ارتش رژیم صهیونیستی وابسته به لشکر ۳۰۰ بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح شدند.

در حال تکمیل..

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.