صفحه اصلی / اجتماعی / یک دانشجوی اخراجی: بدون هیچ مستندی به ما تهمت تقلب زدند/ گفتند دلیل بیاورید آزمونی که دادید شبهه‌دار نبوده!/ یک دانشجوی ترم سوم دندانپزشکی خودکشی کرد

یک دانشجوی اخراجی: بدون هیچ مستندی به ما تهمت تقلب زدند/ گفتند دلیل بیاورید آزمونی که دادید شبهه‌دار نبوده!/ یک دانشجوی ترم سوم دندانپزشکی خودکشی کرد

در روزهای اخیر و پس از استعفای رئیس سازمان سنجش، بحث بر سر دانشجویان اخراجی به دلیل تقلب در کنکور بالا گرفته است.

دیوان عدالت اداری رای به بازگشت دانشجویان به دانشگاه داده و اما سازمان سنجش این حکم را نمی‌پذیرد.

یکی از  دانشجویانی که با شبهه تقلب از طرف سازمان سنجش آموزش کشور روبرو شده و از دانشگاه اخراج شده است با بیان اینکه پرونده تحصیلی ما مربوط به سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ است، به خبرفوری گفت: بعد از چند ترم درس خواندن بدون هیچ مستندی به من گفتند که باید آزمون مجدد بدهم. در جواب اینکه بر اساس چه مستنداتی تقلب کرده‌ام و باید آزمون مجدد بدهم به جای اینکه دلیل بیاورند گفتند شما باید دلیل بیاورید که آزمونی که داده‌اید شبهه‌ای نداشته است.

وی افزود: معدل کل بنده ۱۸/۹۵ بوده و در کنکور با درصد بالا موفق شدم، برای رسیدن به این مرحله خون دل خورم در حالیکه به من تهمت تقلب زدند. ما دانشجویان طی ۲ الی ۳ سال گذشته درگیر پرونده هستیم. برخی از ما اهل تهران نیستیم و جا و مکان نداریم و در رفت و برگشت برای پیگری پرونده با سختی روبرو شده‌ایم.

این دانشجوی اخراجی اظهار داشت: پرونده‌ من مشکلی ندارد بعد از شکایت اکنون از دادگاه بدوی ۴ رای مثبت دارم، ۵ ماه است که دستور موقت گرفتم اما هنوز اجرا نشده است. بعد از رای دیوان عدالت اداری آقای پورعباس از طریق بازی‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند تبرئه شود.

او گفت: ما می‌خواهیم رای دیوان عدالت اداری به‌دور از حاشیه اجرا شود، در سازمان سنجش هیچ کس حاضر به پاسخگویی نیست. ما همه دانشجو هستیم و در مقام دانشجو اخراج شده‌ایم نه داوطلب. به دلیل کارشکنی سازمان سنجش بسیاری از دانشجویان با مشکلات مختلف روحی مواجه شده‌اند؛ زندگی متاهلی برخی دانشجویان به جدایی کشیده شده و یکی از دانشجویان ترم سوم دندانپزشکی خودکشی کرده است. 

این دانشجو ادامه داد: همشهریان ما هنوز اطلاع ندارند که ما از دانشگاه اخراج شده‌ایم و این موضوع تاثیر منفی بر روحیه ما گذاشته است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.