صفحه اصلی / اجتماعی / ارزش تولید داروهای بایوتک ایران چقدر است؟

ارزش تولید داروهای بایوتک ایران چقدر است؟

دانستنی آنلاین:معاون علمی فناوری ریاست جمهور گفت: ارزش تولید داروهای بایوتک ایران ۱.۲ میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما گفت: ارزش تولیدات داروهای بایوتک ایران ۱.۲ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه فهرستی از محصولات دارویی که ارزبری آنها بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار است، تهیه شده و به‌دنبال تولید آنها هستیم گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت حامی تولید داخل است و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با اشاره به میزان مهاجرت داروسازان به خارج از کشور گفت: میزان مهاجرت داروسازان به خارج از کشور کم شده است. فعالان حوزه داروهای بایوتک در حوزه بایوتک غذا و کشاورزی نیز سرمایه‌گذاری کنند چرا که در این حوزه بسیار وابسته‌ایم.

*دوره تحریم فعلی بدون‌شک گذرا است

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما گفت: حمایت از تولید داخل اصلی‌ترین سیاست ما است. هموارسازی نظام بروکراتیک با هدف تسهیل تولید دارو در دستورکار ماست

وی ادامه داد: بررسی هیچ پرونده‌ای در زمینه تولید دارو در سازمان غذا و دارو نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد. اگر بررسی پرونده بیش از یک هفته طول کشید، می‌توانید پرونده را مستقیما برای خودم بفرستید

وی تصریح کرد: دوره تحریم فعلی بدون‌شک گذراست،با اندیشه‌های نتانیاهو، پمپئو و بولتون و ترامپ نمی‌شود دنیا را اداره کرد و قطعا این دوره سپری خواهد شد. دوره ترامپیسم به‌زودی تمام خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: شاهد بودید که ترامپ که قطعنامه تغییرات آب‌وهوایی را پاره کرده بود در نشست اخیر تغییرات آب‌وهوایی در سازمان ملل شرکت کرد. با اندیشه‌های خودمحور نمی‌توان کشورها و دنیا را مدیریت کرد. با قلدری نمی‌شود دنیا را اداره کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.