صفحه اصلی / اجتماعی / اسرائیل: توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس به جمعه افتاد/ نتانیاهو: جنگ تا نابودی حماس ادامه خواهد داشت

اسرائیل: توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس به جمعه افتاد/ نتانیاهو: جنگ تا نابودی حماس ادامه خواهد داشت

تل‌آویو: توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس به تعویق افتاد

یک مقام ارشد صهیونیستی می‌گوید توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس که در ابتدا قرار بود از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شود، تا روز جمعه به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برد به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده قطری و مصری به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) به مدت چهار روز دست یافتیم.

طبق گزارش راشا تودی، «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از تاخیر در این توافق خبر داد و تاکید کرد که مذاکرات همچنان ادامه دارد و قرار است توافق نهایی شود.

وی افزود: تماس‌ها برای آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیستی) در حال پیشروی است و دائما ادامه دارد. آغاز این توافق بین دو طرف از پیش از روز جمعه آغاز نخواهد شد.

همچنین روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام صهیونیستی ناشناس نوشت: توقف چهار روزه عملیات نظامی اسرائیل نیز به تعویق خواهد افتاد و نشان می‌دهد که حملات هوایی و زمینی در غزه تا زمان اجرای رسمی توافق ادامه خواهد یافت.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: این تاخیر یک روزه نشان‌دهنده در خطر بودن توافق نیست و بلکه با این توافق موافقت شده و همچنان پابرجا می‌ماند.

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: زمان تعیین شده‌ای برای آتش‌بس در غزه مشخص نشده و قطر آغاز آتش‌بس را اعلام می‌کند اما انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.

نتانیاهو: جنگ تا نابودی حماس ادامه خواهد داشت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بی‌وقفه در تلاش برای بازگرداندن «گروگان‌ها» و تضمین این هستیم که دیگر حماس خطری برای «اسرائیل» نباشد.

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم و ینی گانتس عضو کابینه جنگ گفت: ما بی درنگ سعی در بازگرداندن «گروگان‌ها» و رسیدن به این تضمین هستیم که حماس برای «اسرائیل» دیگر خطری ندارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه از هر فرصتی برای بازگرداندن «گروگان‌ها» بهره خواهیم برد، افزود: بازگرداندن «گروگان‌ها» ماموریتی مقدس است اما تحقق این هدف همیشه از طریق نظامی ممکن نیست.

نتانیاهو با بیان اینکه نابودی حماس امکان‌پذیر است، تصریح کرد: جنگ تا تحقق تمامی اهداف و نابودی حماس ادامه خواهد داشت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق آتش بس موقت حماس و تل آویو ادامه داد: این توافق شامل آزادی اسرای فلسطینی که در قتل اسرائیلی‌ها دست داشتند، نخواهد بود و برای تمامی احتمالات در رابطه با توافق آتش‌بس از جمله ادامه جنگ آماده‌ایم.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست خبری مشترک با ادعای نابودی حماس گفت: پایان این جنگ باید با نابودی حماس و بازگرداندن «گروگان‌ها» باشد و همه در اسرائیل به این پایبندند.

گالانت ادامه داد: هر اقدامی در غزه ما را به آزادی دیگر «گروگان‌ها» نزدیک‌تر خواهد کرد. عملیات‌های خود را برای فشار بیشتر بر حماس تعمیق خواهیم بخشید.

«بنی گانتس» عضو کابینه جنگ و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در این نشست خبری گفت: دیروز تصمیم سخت و سرنوشت‌سازی اتخاذ کردیم و من مطمئنم که تصمیم درستی بود. نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن «گروگان‌ها» خواهیم کرد.

گانتس در لفاظی خود علیه جنبش حزب الله و کشور لبنان مدعی شد: «آنچه در غزه اتفاق افتاد، ممکن است در بیروت هم تکرار شود و هیچ حمله‌ای را علیه خود بی‌پاسخ نمی‌گذاریم».

بیشتر بخوانید:

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقص

 

بیش از ۲۰ شهید و زخمی در بمباران اردوگاه المغازی غزه

منابع عربی از شهادت و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر در بمباران اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در ادامه حملات علیه فلسطینیان بی‌دفاع غزه، اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن بیش از ۲۰ نفر شهید و زخمی شدند. 

این حملات در حالی ادامه یافته که پس از ۴۷ روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو بامداد دیروز چهارشنبه با توافق آتش‌بس در غزه موافقت کرد؛ مقامات دولت آمریکایی از میانجی‌گری‌های قطر و مصر در این پرونده تشکر کردند.

برخی منابع نیز از وقوع درگیری شدید بین نظامیان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه خبر دادند. 

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که مبارزان این گروه چهار خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در بیت حانون، غرب بیت لاهیا و اطراف برج شیخ زاید در شمال غزه را با گلوله تاندوم و آر پی جی هدف قرار داده‌اند. 

شبکه المنار نیز از وقوع درگیری شدید بین مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اشغالگر در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه خبر داد. 

المنار همچنین گزارش داد که درگیری شدیدی بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در ورودی شهرک الرام واقع در شمال قدس اشغالی به وقوع پیوسته است. 

تماس تلفنی سران آمریکا و قطر درباره توافق آتش‌بس موقت در غزه

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با امیر قطر، از دو حه و نقش شخص امیر و تیمش در انعقاد توافق آتش‌بس موقت در غزه قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر گفتگو کرد.

کاخ سفید با اعلام این خبر گفت: «بایدن در این تماس، از قطر و نقش شخص امیر و تیمش در انعقاد توافق آتش‌بس موقت در غزه قدردانی کرد».

در این بیانیه آمده است: «بایدن و امیر قطر توافق کردند که از نزدیک برای ایجاد شرایط برای صلح پایدار، از جمله تشکیل کشور فلسطین، رایزنی نزدیک کنند».

کاخ سفید همچنین افزود: «بایدن و امیر قطر بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان، احترام به قانون و افزایش کمک به فلسطینیان در غزه تاکید کردند».

آمریکا: قطر زمان آغاز آتش‌بس در غزه را اعلام می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت زمان تعیین شده‌ای برای آتش‌بس در غزه مشخص نشده و قطر آغاز آتش‌بس را اعلام می‌کند، اما انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.

رایزنی بن‌فرحان و بلینکن درباره راه‌های توقف تشدید تنش در غزه

وزیر امور خارجه عربستان و همتای آمریکایی او «راه‌های توقف تشدید خطرناک تنش در غزه و اطراف آن و پایبندی به هرگونه آتش‌بس بشردوستانه» را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی درباره تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، امدادی و پزشکی به منظور جلوگیری از تشدید بحران انسانی گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری عربستان(واس) نوشته بن‌فرحان در این تماس تلفنی که شامگاه چهارنشبه انجام شده است، بر مخالفت قاطعانه کشورش با کوچاندن اجباری ساکنان غزه و اهمیت اقدام جدی و موثر جامعه بین‌المللی برای مقابله با تمامی تجاوزات مستمر نظامیان اشغالگر اسرائیل و نقض مکرر قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

بن فرحان همچنین اهمیت پایبندی جامعه بین‌المللی به مسئولیت اخلاقی و اصولی خود در قبال قطعنامه‌های بین‌المللی که اعتبار نظام بین‌الملل و صلح و امنیت بین‌المللی را حفظ و از عوامل افراط گرایی و خشونت جلوگیری می‌کند مورد تاکید قرار داد.

مدیر بیمارستان شفا را بازداشت شد

نظامیان اشغالگر اسرائیلی دکتر «محمد ابو سلمیه» مدیر بیمارستان شفا در غزه و تعدادی پزشک دیگر را بازداشت کردند.

بولتون: توافق تبادل اسرا برای اسرائیل بسیار بد و به نفع حماس است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا توافق تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را «توافقی بسیار بد برای اسرائیل» خواند.

به گزارش ایسنا، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دوره «دونالد ترامپ» در یک برنامه رادیویی گفت: این توافق دست کم تا آنجایی که من از مفاد اعلام‌شده آن با خبر هستم، توافق بسیار بدی برای اسرائیل است.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، بولتون در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: این یک تبادل گروگان (اسرای صهیونیستی) و قربانیان بی‌گناه دیگری با جنایتکارانی که در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند، است و به نفع حماس می‌باشد.

بولتون همچنین معتقد است که رژیم صهیونیستی این توافق را به دلیل فشار از سوی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفته است.

وی افزود: نمی‌دانم منفعت آن به لحاظ راهبردی برای اسرائیل چیست اما مطمئنم که نیروهای اسرائیلی از این توقف سود خواهند برد اما اکنون اساسا زمان به نفع حماس است.

بولتون در پایان مدعی شد: نگرانی های انسان‌دوستانه را درک می‌کنم اما ۲۲۰ گروگان و ۹ میلیون اسرائیلی دیگر در آنجا هستند که نه تنها از سوی حماس بلکه از سوی حزب‌الله لبنان و اساسا از سوی ایران تهدید می شوند.

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.