صفحه اصلی / اجتماعی / اصرار مجلس بر ساخت خانه‌های ویلایی/ با خانه محقر و کوچک مخالفیم!

اصرار مجلس بر ساخت خانه‌های ویلایی/ با خانه محقر و کوچک مخالفیم!

اقبال شاکری افزود: ترجیح ما این است که ساخت خانه‌ها، حتی‌المقدور به صورت ویلایی باشد. با مسکن‌های کوچک و محقر مخالفیم. براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی تعداد واحدها و زمین‌هایی که تا پایان سال به مردم تحویل داده می‌شود برای حدود ۱.۵ میلیون خانوار است.

نماینده مردم تهران بیان داشت: مشکل ما سوداگری در بازار مسکن است نه خود مسکن. تقاضا، ورود سرمایه، سفته‌بازی و بورس‌بازی در مسکن زیاد شده، قیمت به شدت به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده‌است. باید با افرادی که زمین و مسکن احتکار کردند، برخورد و آن‌ها را نقره‌داغ کنیم. به همین دلیل بر قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه و معاملات مکرر فشار وارد کردیم، زیرا تنظیم‌گر هستند، بنابراین دست مافیاها و محتکرین زمین و مسکن کوتاه می‌شود.

وی تاکید کرد: با سه مصوبه قبلی مجلس و مصوبه هفته آینده در خصوص طرح اجاره و بازار مسکن که تصویب نهایی می‌شود، بازار مسکن مقداری به آرامش می‌رسد.

او ادامه‌ داد: یکی از موضوعات آن حذف رابطه بین هزینه مشاوران املاک با قیمت معامله است. برای افرادی که معاملات خود را ثبت می‌کنند مشوق گذاشته شده است.

شاکری خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم تشویق‌هایی برای روستا قرار دادیم تا زمین به متقاضیان سکونت در روستا، متقاضیان اشتغال در روستا و ساکنین روستا داده شود. مشوق‌هایی نیز برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در نظر گرفتیم که باعث می‌شود از حاشیه‌نشینی و مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.