صفحه اصلی / اجتماعی / اصلاح‌طلبان به‌دنبال فراکسیون ۳۰ نفره در مجلس / ائتلاف ۳ حزب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست در انتخابات اسفند

اصلاح‌طلبان به‌دنبال فراکسیون ۳۰ نفره در مجلس / ائتلاف ۳ حزب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست در انتخابات اسفند

این اختلاف از ماه‌ها پیش در اردوگاه اصلاح‌طلبان آغاز شده بود که آیا باید در انتخابات پیش‌رو ورود کرد یا نه.

چندی قبل این شکاف خود را در مواضع متفاوت غلامحسین کرباسچی چهره برجسته حزب کارگزاران و آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات نشان داد.

حالا اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته است: ما در حال بررسی هستیم و احتمالاً در حوزه انتخابیه‌ای که نامزد هست، چندین حزب اعم از کارگزاران، ندای ایرانیان و حزب اسلامی کار که احتمالاً با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

او تاکید کرده، “۲۰ الی ۳۰ اصلاح طلب در صحنه انتخابات باقیمانده‌اند.” به این ترتیب احتمالا جریان اصلاحات به‌دنبال شکل دهی به یک فراکسیون قدرتمند ۳۰ نفره در مجلس آینده است.

احتمال موفقیت اصلاح‌طلبان در تشکیل این فراکسیون به این دلیل است که گفته می‌شود اصولگرایان در نبود رقیب، با لیستهای متعدد وارد انتخابات شده و ممکن است باعث حذف خود در حوزه‌های انتخابیه رقابتی شوند.

شورای ائتلاف، جریان حامی قالیباف و جبهه پایداری سه ضلع این رقابت درون جناحی هستند.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکیست، اصلاح‌طلبان با هدف رقابت اصولگرایان و پیروزی نامزدهای شناخته شده خود، از ارائه لیست انتخاباتی پرهیز کرده‌اند.

فراکسیون ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در ائتلاف با نامزدهای مستقل و اعتدالی، احتمالا می‌تواند نقش منتقد را برای دولت در سال پایانی کار رئیس جمهور ایفا کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.