صفحه اصلی / آموزش عالی / افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

دانستنی نیوز، گروه بین‌الملل: در حالی که از شدت خشم صهیونیست‌ها علیه عملکرد کابینه نتانیاهو، کم نشده است، تحلیلگران صهیونیست علاوه بر وقوع یک جنگ داخلی نامحدود در اراضی اشغالی، نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی در این رژیم نیز هشدار می‌دهند.

روزنامه القدس العربی در خصوص اوضاع اراضی اشغالی نوشت: خوانندگان روزنامه‌های عبری زبان صبح روز سه شنبه با دیدن صفحه نخست این روزنامه‌ها غافلگیر شدند. روزنامه‌های مطرح که در اراضی اشغالی به چاپ می رسند صفحه نخست خود را به رنگ سیاه بدون هیچ خبر و نوشته‌ای منتشر کردند. این اقدام در اعتراض به تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونیستی، از سوی روزنامه‌های هاآرتص، معاریو، یدیعوت آحارونوت، اسرائیل الیوم و کلکلیست صورت گرفت.

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

روزنامه العربی الجدید نیز در این خصوص نوشت: دایره خشم صهیونیست‌ها علیه اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو، در حال افزایش است. از شدت و حدت اعتراضات و تظاهرات در اراضی اشغالی علیه اقدامات کابینه نتانیاهو به ویژه تصویب این لایحه، کاسته نشده و تعداد زیادی از نیروهای ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی تهدیدات خود را مبنی بر ترک خدمت نظامی، عملی کرده‌اند. همچنین خبرهایی از گوشه و کنار در خصوص آغاز اعتصابات سراسری به گوش می‌رسد. پزشکان صهیونیست نیز روز گذشته دست به اعتصاب زدند.

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

روزنامه لبنانی الاخبار نیز با اشاره به همین موضوع نوشت: صفحات نخست روزنامه‌های عبری زبان طی روز گذشته برای نشان دادن عمق ناراحتی و اعتراض به تصویب لایحه اصلاحات قضائی و دور نگه داشتن دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از مصوبات پارلمان و کابینه، به رنگ سیاه درآمد. به نظر تحلیلگران صهیونیست، کسانی دور نتانیاهو و کابینه وی را گرفته‌اند، که درکی از فرار سرمایه‌ها از اراضی اشغالی، فرار نظامیان ذخیره از ارتش و فرار صهیونیست‌ها ندارند. این تحلیلگران نسبت به وقوع جنگ داخلی نامحدود در رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند؛ گرچه صهیونیست‌هایی که از هفت ماه قبل تاکنون به خیابان‌ها می آیند می‌دانند که آنچه در جریان است، یک جنگ به شمار می‌رود.

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

روزنامه رأی الیوم با اشاره به سفر بحث برانگیز وزیر خارجه اسبق آمریکا به چین نوشت: هنری کیسینجر ۱۰۰ ساله، اخیراً به چین سفر کرده است؛ سفری که سوالات زیادی را در خصوص ماهیت و اهداف آن به وجود آورده است. وی پیشتر بر لزوم تفرقه افکنی میان چین و روسیه و ممانعت از نزدیکی میان دو کشور تاکید کرده، اما بیشتر خواهان کشاندن روسیه به سمت غرب بود. بعد از آغاز جنگ اوکراین، کیسینجر متوجه شد که روسیه از دست رفته است و باید به سمت چین تمایل پیدا کرده و این کشور را از مسکو دور کند.

سفر کیسینجر به چین و پیش از آن سفر وزرای خارجه و دفاع و خزانه داری آمریکا به این کشور، با هدف کشاندن چین به سمت آمریکا برای تضعیف روسیه صورت گرفته است.

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

روزنامه لبنانی البناء در خصوص حضور نیروهای حزب الله در نزدیکی مرزهای مشترک با اراضی اشغالی نوشت: ما از دو ماه قبل تاکنون شاهد وقوع تنش‌هایی در مرزهای مشترک از سوی نظامیان اشغالگر هستیم. با وجود قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و مواقفت رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از بخش شمالی روستای لبنانی الغجر، نظامیان صهیونیست سعی در اشغال این منطقه دارند.

نیروهای ارتش و مقاومت لبنان، برای مقابله با این تجاوزات رژیم صهیونیستی وارد عمل می‌شوند به طوری که روز گذشته رسانه‌های عبری زبان از حضور گشتی‌های مقاومت لبنان در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین الجلیل و شهرک دویو، خبر دادند؛ اقدامی که آن را به عملیات ارسال پهپادهای مقاومت بر فراز میدان گازی «کاریش» تشبیه کردند.

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

روزنامه المراقب العراقی در خصوص اقدامات ترکیه علیه شمال این کشور نوشت: نیروهای ترکیه به عملیات نظامی خود در شمال عراق به بهانه تحت پیگرد قرار دادن عناصر پ ک ک ادامه می‌دهند. این در حالیست که شاهد بمباران مناطق مرزی عراق بدون اطلاع دولت این کشور و نقض تمام قوانین و معاهده‌های بین المللی هستیم.

ترکیه طی دوره اخیر، نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای عراق افزایش داده تا به داخل خاک این کشور به همراه کاروان تجهیزات نظامی خود با هدف اجرای یک عملیات بزرگ در داخل روستاهای مرزی علیه پ.ک. ک نفوذ کنند. این در حالیست که موضع گیری رسمی دولت عراق در برابر این تجاوزات همچنان کمرنگ بوده و به صدور بیانیه‌های رسانه‌ای، محدود می‌شود.

افزایش خشم صهیونیست‌ها از اقدامات نتانیاهو

روزنامه الشرق الاوسط در خصوص قدرت موشکی ایران نوشت: وزارت دفاع ایران روز گذشته از تجهیز نیروی دریایی ارتش و یگان‌های سپاه، به دهها فروند موشک کروز به نام «ابومهدی المهندس» آن هم بعد از گذشت چند روز از اقدام آمریکا در ارسال ناوهای خود به منطقه خلیج فارس، خبر داد.

این نوع از موشک‌ها، با بُرد هزار کیلومتر نام ابومهدی المهندس یکی از رهبران نیروهای حشد شعبی که به همراه قاسم سلیمانی در حمله آمریکا نزدیک فرودگاه بغداد در سال ۲۰۲۰ به شهادت رسید را، با خود حمل می‌کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.