صفحه اصلی / اجتماعی / الکس هادی تقی و معمای خرید پرسپولیس؛ خریدار واقعی یا بازی مجازی برای جذب مخاطب؟

الکس هادی تقی و معمای خرید پرسپولیس؛ خریدار واقعی یا بازی مجازی برای جذب مخاطب؟

علیرضا علی‌محمدزاده یا الکس هادی تقی؛ اسمی که این روز ها زیاد شنیده‌اید! این شخص که در ماه ها و هفته های گذشته بارها ادعای توانایی خرید پرسپولیس و متحول کردن آن را داشته است، کیست و چه منابع مالی ای در اختیارش قرار دارد؟ در مورد فرشته نجات پرسپولیس حرف می‌زنیم یا صرفا یک مجازی‌باز موج‌سوار؟ 

الکس بنیانگذار چهار شرکت و سازمان است؛ گروه رهن پسیفیک (pacific mortgage group)، شرکت سرمایه گذاری و امور مالی ردیوس (radius financial) ، پلت فرم موپالز (mopals) و  شرکت لندینگ تری (lending tree). در سه شرکت اول در حال حاضر مشغول به کار در پست مدیر و رئیس اجرایی است، اما در شرکت آخر فقط به عنوان یکی از بنیانگذاران بوده و قطع همکاری کرده‌ است.

نکته جالب اینکه الکس در فوتبال سابقه دارد، او مالک یک تیم فوتبال حاضر در دسته سوم فوتبال یونان به نام کاوالا هم هست، باشگاهی گمنام بدون دستاوردی خاص.

اعداد حول الکس اما انگار جادویی هستند . او در یک پروژه ۷۵۰ میلیون دلاری کانادا در یونان در حوزه املاک و مستغلات هم مشارکت داشته است.

برخی اطلاعات گرچه گنگ و غبرقابل راستی‌آزمایی‌اند، اما در خصوص مدعی خرید پرسپولیس مطرحند. آنطور که برخی سایت‌های خارجی منتشر کرده‌اند، الکس در کنار کارهای تجاری و بیزینس به امور خیریه هم می پردازد و طبق ادعای برخی نشریات او برنده جایزه خیریه ای در سال ۲۰۲۰ شده که مربوط به افراد و شرکت هایی است که بیشترین کمک را در زمینه رهن و اجاره خانه به خانواده هایی با کودکان بدحال و آسیب دیده داشتند تا در طول دوره درمان بدون ترسِ از دست دادن سر پناه خود در کنار کودک خود باشند. البته در مورد مبلغ کمک های اهدایی او هم اعداد مختلفی بیان می‌شود و به نظر می آید چیزی در حدود ۲۴۰ هزار دلار در ۴ سال باشد.

جوایز الکس به همینجا ختم نمی‌شود و یک دوره در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه کارافرین سال نوروِل شده که جایزه ای محلی مربوط به منطقه نورول ایالت ماساچوست هست. تصویر او هم یک بار بر روی جلد مجله profit کانادا که مجله ای درباره کارافرینی است به دلیل رشد سریع شرکت سرمایه گذاری pacific و قرار گیری در جایگاه دوم شرکت های به سرعت در حال گسترش کانادا رفته است (رسیدن از ارزش تقریبی ۲۳۰ هزار دلار به ۵۵ میلیون دلار در ۵ سال ) و نکته عجیب اینکه فقط در یک سایت و خبرگزاری بیان شده است که او برنده جایزه بهترین وام دهنده وام مسکن کانادا در سال ۲۰۲۱ بوده و همین کل ماجرا را با علامت سوال بزرگی روبه‌رو می‌کند.

در حوزه مالکیت تیم اما الکس حضور قدرتمندی نداشته است و  وضعیت تیم او چنگی به دل نمی‌زند. او که در آگوست ۲۰۲۱ مالکیت باشگاه را بر عهده گرفت و پس از آن دو خرید ایرانی هم داشت؛ یکی الکس نوری که در ابتدا به عنوان مدیر فنی به عضویت تیم در آمد و در ادامه به عنوان سرمربی هم در طی همون فصل برای ۱۵ بازی روی نیمکت نشست و ایرانی دیگر اون فصل تیم سعید حسین پور مدافع پیشین پرسپولیس و ماشین سازی بود ک در آن زمان تیم نداشت، به عضویت باشگاه در آمد و در ادامه فصل فقط در طول دو بازی و مجموعا ۴۲ دقیقه به میدان رفت که اصلا معلوم نیست هدف از این انتقال چه بود!

در نهایت در انتهای فصل اول حضور الکس به عنوان مالک تیم این تیم در رده پانزدهم از ۱۷ تیم سوپر لیگ۲ یونان در منطقه شمالی قرار گرفت و به لیگ دسته ۳ این کشور سقوط کرد و هر دو ایرانی این تیم یعنی الکس نوری و سعید حسین پور از آن جدا شدند و در فصل ۲۰۲۲-۲۳ هم این تیم در لیگ ۳ یونان در جایگاه دوم قرار گرفت و به علت صعود فقط یک تیم از این لیگ به سوپرلیگ ۲ یونان از صعود باز موند.

با توجه به همکاری الکس هادی تقی و الکس نوری در این تیم این امکان وجود دارد که هادی تقی در صورت بدست آوردن مالکیت پرسپولیس از نوری به عنوان جایگزین یحیی گلمحمدی استفاده کند. این یعنی شکستن طلسم حضور نوری در فوتبال ایران!

ادعاهای این مرد در مسئله خرید پرسپولیس و هزینه هایی که برای آن می‌خواهد بکند به اندازه اعداد مختلفی که برای بیان دارایی خالص او در منابع مختلف گفته شده گنگ و عجیب است طوری که در یک منبع دارایی خالص او ۴۵۰ و منبعی دیگر ۲۵۰ میلیون دلار بیان می‌کند. اختلافی ۹۸۰۰ هزار میلیارد تومانی!

هرچند بعید به نظر می رسد پرسپولیس در نهایت در اختیار این ایرانیِ خارج‌نشین قرار بگیرد، اما تصور حضور یک مولتی میلیاردر در باشگاه و خصوصی‌سازی واقعی پرسپولیس، قطعا برای هوادارای این تیم جذاب است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.