صفحه اصلی / اجتماعی / امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از اطمینان دادن برای عدم تغییر قیمت بنزین تا بحث حضور چهره‌های هنجارشکن در تلویزیون

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از اطمینان دادن برای عدم تغییر قیمت بنزین تا بحث حضور چهره‌های هنجارشکن در تلویزیون

اوجی: خیال‌تان راحت؛ افزایش قیمت بنزین نداریم

وزیر نفت تاکید کرد که خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی‌گیرد.

 جواد اوجی در حاشیه جلسه  دولت درباره شایعه گرانی بنزین گفت: من چند بار مصاحبه کرده و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش بارها این تکذیب را تکرار کرده  است. خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی گیرد و دولت چنین برنامه ای ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

وزیر نفت افزود: برای تولید بنزین هیچ جای نگرانی نیست و پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت تولید مشغول هستند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در سراسر جایگاه ها داریم. روال تامین بنزین به صورت عادی انجام می شود و مردم به شایعات توجه نکنند.

وی در جریان بازدید از نمایش خودروهای هیبریدی در حیاط دولت اظهار کرد: وزارت نفت از تولید خودروهای هیبریدی و برقی حمایت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند، خود سوخت یا معادل میزان صرفه‌جویی در مصرف (که تقریبا ۵۰ درصد است) مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آنها کمک خواهیم کرد.

جبلی: صداوسیما ثابت کرد که نیاز به چهره‌های هنجارشکن ندارد

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما در برنامه هایی که در طول یک سال گذشته برگزار کرد، اثبات کرد که نیاز به چهره های هنجارشکن، عنود و لجباز ندارد.

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به حضور برخی چهره ها در صدا و سیما، بیان کرد: در اغتشاشاتی که سال گذشته اتفاق افتاد، متاسفانه برخی از چهره ها با سوءاستفاده از شهرت و محبوبیت خود به قوانین و ضوابط جامعه بی توجهی کردند و با جریان فتنه برانداز همراه شدند و رفتارهایی را از خود نشان دادند که نتیجه آن تحریم جامعه و شریک شدن در اتفاقات تلخی بود که شاهد آن بودیم. البته همچنان نیز شاید برخی از این افراد به مسیر خود ادامه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی دیگر نیز تلاش کردند با اصلاح مواضع خود و موضع گیری‌های مناسب بعد از این جریانات، مسیر خود را اصلاح کنند. فلذا چهره ها و نوع رفتاری که در جریان فتنه سال گذشته داشتند، متفاوت است. طبیعتا بسیاری از چهره ها نیز وفاداری خود را به نظام، مردم، قوانین و انقلاب نشان دادند که به صورت طبیعی مورد احترام جامعه و مردم هستند.

رئیس سازمان صداو سیما خاطرنشان کرد: ما در یک سال اخیر در برنامه هایی که در مناسبت های مختلف داشتیم مانند شب یلدا، شب تحویل سال نو، ایام ماه رمضان و ایام ماه محرم و سایر عرصه ها اثبات کردیم که نیاز به چهره های هنجارشکن و عنود و لجباز نداریم و عملا برنامه های خود را با چهره هایی که از محبوبیت خوبی برخوردار شدند ادامه دادیم. این سیاست مقطعی ما نیست بلکه این یکی از سرفصل های ثابت سند تحول صدا و سیما بوده که ما به آن پایبند بوده و به همین شکل نیز ادامه خواهیم داد.

جبلی در ادامه تاکید کرد: هر زمان که رسانه ملی تصمیم بگیرد که از چهره ها استفاده کند، حتما این دسته بندی را رعایت خواهد کرد و حتما توجه خواهد داشت که امکان، فرصت و ظرفیت دیده شدن را در اختیار کسانی قرار دهد که عناد، لجبازی و اصرار بر حرکت خلاف قواعد، ضوابط و هنجارهای جامعه را نداشته باشند. ما به چنین افرادی میدان و عرصه نخواهیم داد. شکی در این موضوع نیست.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما تایید می کنید که آقای گلزار قرار است در صدا و سیما برنامه داشته باشد؟ بیان کرد: اجازه دهید از کسی اسم نیاوریم. در برنامه های مختلف و برنامه های نمایشی بازیگران مختلف حضور دارند و این که از یک چهره اسم ببریم درست نیست. بنده کلیت رویکرد و سیاست صدا و سیما را گفتم، تصمیمات ما لحظه ای، مقطعی و آنی نیست.

جبلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زمانی می گویند برنامه ای پنج درصد بیننده دارد چرا باید ادامه پیدا کند؟ بیان کرد: مرجع رسمی اعلام نتایج نظرسنجی ها و مخاطب سنجی ها مرکز تحقیقات صدا و سیما است. هر کسی در هر جایگاهی غیر از مرکز تحقیقات صدا و سیما ادعایی کند از نظر ما مردود است.

مراد صحرایی: موضوع رتبه‌بندی و صدور احکام جدید از هفته آینده آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی  بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران  درباره شهریه مدارس گفت: میزان شهریه مدارس روی سایت مدارس غیردولتی قرار گرفته و اگر  از آن شهریه  بیشتر دریافت می کنند، شهروندان  شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخذ  شهریه به دلار ، گفت: چند مرکز در دولت پیش مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، زیرا مدارس تطبیقی هستند و دانش آموزان آن خارجی اند ولی آن را تسری دادند و این کار غیرقانونی است. ما به طور جد دنبال این هستیم که اولا آنرا  برگردانیم و اگر تخلف کردند پلمب کنیم.

وی افزود: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقتشان را صادر کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره اینکه  با مصوبه کمیسیون تلفیق سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه ریزی را راحت تر می کند  و آینده را نشان می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که این سند چقدر کمبودها را  جبران می کند؟ گفت : سند، کمبودی را جبران نمی کند.

صحرایی درباره اینکه چقدر خوش بینی هستید برنامه هفتم اجرایی شود؟ تصریح کرد: ان شاءالله برخلاف برنامه های قبلی اجرایی تر می شود. 

وی درباره ثبت نام  اتباع افاغنه گفت: اتباع همانطور که تا الان مشکلشان حل شده، از الان به بعد هم در چارچوب قوانین  مشکلشان حل می شود.آن دسته از اتباعی که شناسه  مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفتند، باید آن را اخذ کنند، زیرا  شرط ثبت نام است و  محدودیتی برای ثبت نام آنها  وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه  در مورد کودکان زیر ۱۸ سال(محصلین) هم در لایحه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است؟ یادآورشد: این موضوع را نه شنیده ام و نه خبر دارم.در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم انگاری نداشت، بلکه تخلف بود. موضوع برخورد با دانش آموزان نه در لایحه بوده و نه اطلاعی دارم. 

وی درباره اینکه در صورت تصویب واکنش شما نسبت به جرم انگاری از کودکان زیر ۱۸ سال در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ گفت: باید آن را بررسی کنیم و  واکنش ما متناسب با اطلاعات است. 

وی در ادامه افزود: دو هفته دیگر اجلاس بزرگ مدیران مدارس در سراسر کشور را داریم. در تهران هم  چهار هزار مدیر مدرسه دور هم جمع می شوند و برای آمادگی  برای سال جدید فعالیت هایشان را آغاز می کنند. 

وی همچنین اظهارکرد: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی  بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود. کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

وزیر آموزش پرورش در ادامه با اعلام اینکه در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.  به اینکه دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم اشاره کرد و  گفت: برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم.

زارع‌پور: توافقات خوبی برای ارائه سیم‌کارت به زائران اربعین حسینی صورت گرفته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف عراقی بنا شده است تا هم سیم کارت عراقی با قیمت مناسب تری در اختیار زائران اربعین قرار گیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: برای اربعین ما هفته گذشته یک هیاتی را به کشور عراق اعزام کردیم که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و با نهادهای تنظیم گر آنان جلسات مختلفی را تشکیل دادند و توافقات خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این توافقات بنا شده است تا هم سیم کارت عراقی با قیمت مناسب‌تری در اختیار زوار قرار بگیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند که احتمالا اثرات آن را در پیامک هایی که اپراتورهابه مشترکان برای بسته رومینگ اربعین زده باشند، دیده اید.

وی افزود: امیدوار هستیم که امسال خدمات ارتباطی نسبت به سال قبل برای زائران اربعین حسینی هم در داخل کشور تا مرزها و هم در داخل خاک عراق کیفیت بهتری داشته باشد.

بهادری جهرمی: اختیارات استاندار سیستان و بلوچستان افزایش یافت 

سخنگوی دولت با اشاره به حضور استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه هیئت وزیران گفت: بخشی از اختیارات هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شد تا امکان تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی سریعتر و موثرتری برای خدمت‌رسانی به مردم این استان فراهم شود.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با پیشنهاد وزیر صمت تعدادی از خودروهای برقی که قبلاً نیز رونمایی شده‌ بودند، مجدداً در حیاط دولت به نمایش درآمدند. دلیل این نمایش مربوط به طرحی بود که وزارت صمت با همکاری بخش‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در دستور کار دارد که در جهت کاهش آلایندگی‌های موجود در کلان‌شهرها و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار دارند.

وی افزود: مرحله اول این طرح در شهر تهران پیاده‌سازی و اجرایش آغاز شده است تا بتوانیم به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌ها را به سمت جایگزینی با خودروهای برقی هدایت کنیم‌. این طرح با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حال پیگیری است تا در فاصله زمانی کوتاه بتوان مدیریتی برای کاهش آلایندگی‌های کلان‌شهرها داشت.

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده مسئولان در جلسه امروز هیئت وزیران، گفت: وزیر خارجه و معاون اقتصادی این وزارتخانه در جلسه هیئت دولت حاضر شدند و گزارشی از پیشرفت‌ هماهنگی‌ها و همکاری‌های اقتصادی ایران با سایر کشورها ارائه کردند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: تشکیل جلسات کمیسیون‌های اقتصادی مشترک دولت ما با سایر دولت‌ها به تفکیک وزارتخانه‌ها، پیشرفت مصوبات و توافق‌هایی که بین ایران با سایر کشورها در سفرهای خارجی رئیس‌جمهوری انجام شده، از جمله بخش‌های دیگر گزارش ارائه‌شده بود. قرار شد این گزارش به صورت منظم و احتمالاً فصلی در جلسه هیئت دولت ارائه شود تا با راهبری جدی‌تر و منظم‌تری جلو برود. معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری هم متولی نظارت بر پیشرفت این حوزه است.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبات هیئت وزیران در جلسه یکشنبه دولت، اظهار کرد: هیئت وزیران با مستثنی‌شدن «خادمان و کارکنان بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی و موقوفات» از بخشی از مواد قانون کار موافقت کرد و تسهیلاتی به این منظور برای آنان در نظر گرفته شد تا به مدت پنج‌سال از برخی تکالیف قانونی معاف شوند. از خادم حرم شاهچراغ هم قدردانی می‌کنم که ازخودگذشتگی، شجاعت و مردانگی نشان داد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز هیئت وزیران هم استاندار سیستان و بلوچستان حاضر بود و گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه‌های عملکردی در این استان به‌ویژه در مسئله آبرسانی، اشتغال و مسائل دیگر اقتصادی را ارائه کردند. تصمیم‌گیری‌هایی هم انجام شد تا بخشی از اختیارات هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شود که امکان تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی سریعتر و موثرتری برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز این منطقه انجام شود.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز تصویب آیین‌نامه واردات انواع خودروهای کِشنده، کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس و حوزه حمل‌ونقل عمومی که عمر کمتر از پنج‌سال دارند، انجام شد. این طرح با تأمین منابع از سوی بانک مرکزی و با هدایت وزارتخانه‌های صمت و راه انجام شد تا شاهد واردات خودروهای این حوزه به کشور باشیم. آیین‌نامه واردات خودروهای سواری هم در دستور بررسی کمیسیون‌های داخلی دولت است که پس از این در دستور کار قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه دیگر هیئت وزیران، آیین‌نامه تسهیل کسب شایستگی‌های نوآوری و کارآفرینی در کشور بود که باهدف حمایت از کارآفرینان و نوآوران کشور به پیشنهاد شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای کشور، تصویب شد.

تاکید وزیر صمت بر مفید بودن ماشین های برقی

وزیر صمت گفت: خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد و ماشین های برقی بسیار مفید هستند.

عباس علی‌آبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واردات خودرو گفت: ما واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار  انجام می دهیم. این اقدام در حال انجام است و تحول خوبی در این زمینه می شود. سعی می کنیم  به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته. از جمله همین کاری که امروز انجام می دهیم و تعدادی از ماشین هایی که اینجا هستند ماشین های وارداتی هستند،اما ماشین ها ساخت داخل خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از ماشین های برقی در روز جاری گفت: همه ماشین هایی که امروز می بینید برقی هستند.  خودرو ها از طریق شرکت ها و موسسات مربوطه وارد می شود و ما فقط آنرا سیاست گذاری کردیم.

وزیر صمت درباره واردات خودروهای دست دوم گفت: من اطلاع ندارم و  قرار نیست ما وارد کنیم و  شرکت ها آنرا وارد می کنند و آیین نامه های آن تقدیم دولت شده است.

وی درباره بازدید رییس جمهور از خودروها  نیز اظهار کرد:اوایل امسال  رییس جمهور بازدیدی داشتند و دستوراتی دادند مبنی بر اینکه این تحول در زمینه حمل و نقل فراهم شود  و این تحول  کلید خورده و در آستانه ورود به یک دوره تازه در بحث حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم. این موضوع فقط به تاکسی محدود نمی شود. ما امروز فقط  تاکسی ها را رونمایی کردیم ولی به زودی در زمینه اتوبوس و موتورسیکلت و ماشین های عمومی هم رونمایی خواهیم داشت.  این قدم برای شهر تهران است، زیرا تهران پایتخت کشور است و ۷۰ ایستگاه را در هفته دولت در شهریورماه  و چند روز آینده افتتاح می کنیم.

وزیر صمت افزود: امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد،ولی انواع مختلف آن بزودی  به بازار می آید.

وی درباره ماشین های برقی گفت: خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد و ماشین های برقی مفید هستند. این ماشین ها، اولا فوق العاده اقتصادی اند به خصوص تاکسی ها. تاکسی معمولی حدود ۹ تا ۱۰  هزار لیتر بنزین مصرف می کند و زمانی که این حجم از بنزین سوزانده می شود علاوه بر آلودگی، گرما ایجاد می کند؛ لذا ما امروز ماشین های برقی  را به مردم معرفی کردیم و ماشین هایی که نمادی از آینده خواهد بود قیمت آنها با قیمت هایی که درب کارخانه است متناسب است.

محمدعلی نیکبخت: خرید تضمینی گندم در آستانه رکوردشکنی است

وزیر جهادکشاورزی گفت: تا کنون نزدیک به ۱۰ میلیون تن خرید گندم انجام شده است و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی از ۱۰ میلیون تن هم عبور می‌کند که یک رکورد است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تیرماه ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه‌ریزی داشتیم‌. در مرداد هم به همین سمت می‌رویم. این در صورتی است که در ۱۰ تا ۱۲ ماه گذشته چنین میزانی نداشته‌ایم. تأکید ما بر تأمین به‌موقع نهاده‌ها است تا با افزایش سقف جوجه‌ریزی در داخل کشور نیاز را تأمین کنیم.

وی افزود: واقعاً امکان تأمین همه گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز برای جمعیت حدود ۸۵ میلیون نفری کشور با واردات ممکن نیست و بر همین اساس وزارت جهادکشاورزی تلاش خود را بر تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی قرار داده است.

وزیر جهادکشاورزی درباره خرید تضمینی گندم هم اظهار کرد: تا الان نزدیک به ۱۰ میلیون تن خرید گندم انجام شده است و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی به ۱۰ میلیون تن هم عبور می‌کند که یک رکورد است. از ۱۱ و نیم میلیون تن نیاز کشور ما ۱۰ میلیون تن را در کشور تولید می‌کنیم. بازپرداخت آن هم با تأکید رئیس‌جمهوری به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه طلب کشاورزان دیون ممتازه است، در اولویت قرار دارد.

وزیر بهداشت: وضعیت دارویی نسبت به سال گذشته خوب است

وزیر بهداشت گفت: امسال مشکل سرم در شرایط گرمای هوا نداریم.

به گزارش ایسنا، عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره وضعیت دارویی کشور، اظهار کرد: وضعیت دارویی ما نسبت به سال گذشته خوب است چون ذخایر بهتری داریم ولی چند قلم دارو کم است که این کمبودها در دوره‌های گذشته هم وجود داشته است امسال مشکل سرم در شرایط گرمای هوا نداریم.

وی درباره واکسیناسیون برای مراسم اربعین نیز گفت: برای هموطنان واکسیناسیون نداریم اما اتباع خارجی در پایانه های مرزی باید واکسن بزنند.

این خبر بروزرسانی شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.