صفحه اصلی / اجتماعی / قیمت زمین با قاعده احیای موات کنترل می‌شود/ تصویب افزایش ۲۵درصدی ظرفیت سکونتگاهی کشور

قیمت زمین با قاعده احیای موات کنترل می‌شود/ تصویب افزایش ۲۵درصدی ظرفیت سکونتگاهی کشور

مهدی عسگری در گفتگو با خبر فوری درباره افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت سکونتگاهی کشور، گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه‌ مسکن افزایش بی رویه قیمت زمین است، محدودیت عرضه باعث شده بالاترین رقم تورم ما در طول سی سال گذشته در بخش زمین و مسکن رقم بخورد، بیشتر از دلار و سکه و سایر اقلام.

وی افزود: مبتنی بر قاعده احیای موات، اگر حق بهره‌برداری عادلانه از زمین را فراهم کنیم، هم سوداگری در زمین شکسته می‌شود و هم با عرضه‌ مناسب و کافی، قیمت زمین قابل کنترل خواهدبود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: کل مساحت محدوده‌ شهری و روستایی ایران الان حدود ۰.۸ درصد است و اگر به این عدد، ۰.۲ درصد یعنی ۳۳۰ هزار هکتار  اضافه شود، معادل ۲۵درصد مساحت کنونی شهرها و روستاها، افزایش عرضه خواهیم‌داشت.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد: این مصوبه باید با رعایت تراکم حداکثر ۶۰ نفر در هکتار انجام شود تا تراکم در کشور مدیریت و توزیع متناسب و آمایش متوازن جمعیت در سطح کشور اتفاق بیفتد.

او افزود: طبق این مصوبه اولویت این کار باید با روستاها و شهرهای کوچک و میانی باشد و طبق سند آمایش سرزمین نباید به جمعیت‌پذیری در کلانشهرها دامن بزنیم، بلکه باید به مهاجرت معکوس و همچنین توسعه‌ی بافت روستایی و شهرهای کوچک کمک کنیم.

وی بر اینکه زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی تغییر کاربری داده نشود، تاکید کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.