صفحه اصلی / اجتماعی / امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش به اخراج اساتید از دانشگاه ها تا منتفی بودن جنگ در منطقه

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش به اخراج اساتید از دانشگاه ها تا منتفی بودن جنگ در منطقه

وزیر نفت: گازهای مشعل تا پایان دولت جمع‌آوری می‌شود

وزیر نفت گفت: گازهای مشعل میادین شرق کارون جمع‌آوری شد و در شرق و غرب کارون مجموعا ۵۲ مشعل داریم که تا پایان امسال ۲۱ مشعل آن جمع‌آوری می‌شود.

 جواد اوجی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان این دولت هم تمامی این مشعل‌ها جمع‌آوری خواهد شد. این گازهای مشعل خوراک پتروشیمی‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: این کار تذکر مقام معظم رهبری و تأکید رئیس‌جمهور بوده که آن را انجام می‌دهیم‌.

امیر آشتیانی: هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد، گفت: به هیچ‌وجه تغییری در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد. موضع جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است. آخرین ملاقاتی که از ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه برگزار شد، مواضع ما را کاملاً روشن کرد. به هیچ‌وجه تغییری در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

وی افزود: روندی که درحال بررسی آن هستیم نشان می‌دهد اتفاقی خاصی نخواهد افتاد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در این کمیسیون مباحث مربوط به همکاری‌های متقابل و مواردی که می‌تواند محل مذاکره باشد و تعاملاتی که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، مطرح می‌شود.

آشتیانی یادآور شد: ما با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط نزدیکی داریم و هردو برای ما اهمیت دارند. تعاملات خود را نیز با هردو کشور ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره تمرکز نیروهای مسلح ایران در مرزهای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: ما در مناطق مرزی حتماً رزمایش‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم. رزمایش‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و در همه مناطق مرزی صورت می‌گیرد. این امر روند عادی خودش را پیش می‌برد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رونمایی از جنگنده‌های سوخو در رژه ۳۱ شهریور، اظهار کرد: ما دستاوردهای متعددی را در رژه ارائه می‌دهیم. تجهیزاتی که بروزشده یا نو هستند. روند تقویت بنیه دفاعی را در وزارت دفاع دنبال می‌کنیم و محصولات جدیدی را در حوزه پدافند هوایی و بخش‌های دیگر ارائه خواهد شد.

سلاجقه: ۲۱ مشعل گازی در شرق کارون خاموش می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست گفت: تا آخر سال حداقل ۲۱ فلر (مشعل گازی) در شرق کارون خاموش می‌شود.

 علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با گردوغبار در ایران، اظهار کرد: این اجلاس بین‌المللی با استقبال عالی جهانی مواجه شد. سخنرانی رئیس‌جمهوری در این اجلاس عالمانه و هوشمندانه بود که نظر دنیا را نسبت به محیط زیست تغییر داد.

وی افزود: بیانیه نهایی اجلاس هم بسیار عالی بود و نقطه نظرات ایران برای ایجاد سازمان منطقه‌ای محیط زیست، صندوق منطقه‌ای، صندوق بین‌المللی و ایجاد کنوانسیون در سازمان ملل به طور اجمالی نهایی شد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به لزوم خاموش‌شدن فلرها (مشعل‌های گازی)، یادآور شد: تا آخر سال حداقل ۲۱ فلر در شرق کارون خاموش می‌شود. در کیفی‌سازی و بهینه‌سازی سوخت هم امیدوارم وزارت نفت کار خود را پیش ببرد.

سلاجقه درباره آخرین وضعیت جزیره آشوراده نیز اظهار کرد: آشوراده هیچ مشکلی ندارد و کارها در آنجا طبق شورای راهبردی و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، استانی و سمن‌ها انجام می‌شود.

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وزیر علوم اساتید دانشگاه را سرمایه های نمادین کشور دانست.

 محمد علی زلفی گل در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت گفت: اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشور هستند و هیچ گاه علاقه مند نیستیم که به آنها بی احترامی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در استان سیستان و بلوچستان  بیشترین مراکز آموزش عالی را داریم و تلاش شده است که عدالت آموزشی برای مردمان این خطه پیش‌بینی شود.

وزیر ارتباطات: در حال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه درحال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم، گفت: برخی مناطق به دلیل ارتقای شبکه حدود ساعت ۱ الی ۲ شب کاهش سرعت خواهند داشت.

 عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: درحال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم و ۵۰ درصد به لایه IP کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش کیفیت اینترنت از قبل به اوپراتورها اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: این کاهش بسیار نامحسوس هست و به دلیل اطلاع عموم از این اقدام اطلاع رسانی عمومی انجام شد.

اسلامی: فضای آژانس به سمت قطعنامه نمی‌رود/ موارد پادمانی به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام گفت که طرف‌های غربی نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند ولی آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.

 «محمد اسلامی» در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم».

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: «این موضوع واضحی است؛ نمی‌شود تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم ولی آن‌ها هیچ‌کدام از تعهدات خود را انجام ندهند. تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، طبیعی است که ما این روند را ادامه می دهیم. این مسئله در گزارش آژانس مشهود است».

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود پس از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس در مقر سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که «دستیابی به تصویر دقیق از برنامه هسته‌ای ایران بدون فیلم دوربین‌های نظارتی ضبط شده در ۲ سال‌ و نیم گذشته ممکن نخواهد بود».

گروسی همچنین در گزارش پادمانی اخیر خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تاکید کرد که «ضروری است ایران دسترسی آژانس به همه داده‌های ثبت شده موجود را فراهم کند و با آژانس در مورد ترتیبات خاص به منظور پُر کردن شکافت‌های موجود در دانش آژانس برای دوره‌هایی که هیچ داده‌ی ثبت شده‌ای وجود ندارد، موافقت کند».

 انگلیس، فرانسه و آلمان هم روز سه‌شنبه ادعاهایی را درباره همکاری ایران با آژانس اتمی ذیل بیانیه مشترک ماه مارس مطرح کردند و مدعی شدند که تهران به تعهدات خود در این بیانیه پایبند نبوده است. آن‌ها با طرح درخواست‌های فراپادمانی از ایران خواستند که با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

آن‌ها در ادامه مدعی شدند که ایران اراده‌ای از خود برای اجرای تعهدات شفاف‌ساز مندرج در بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان نداده و برای بازرسان آژانس هم روادید صادر نکرده است.

این کشورها و همچنین آژانس در حالی از ایران می‌خواهند که همکاری بیشتری در رابطه با افزایش سطح نظارت و بازرسی‌ از فعالیت‌های هسته‌ای‌ خود داشته باشد که این نهاد بین‌المللی هیچ اقدام متقابلی برای اطمینان ایران از رفع کامل ابهامات و سوالات پادمانی انجام نمی‌دهد و به عبارتی تاکنون آژانس مابه‌ازای مشخصی برای این درخواست فراتر از تعهدات قانونی ایران ارائه نکرده است.

اسلامی درباره بخش پادمانی گزارش گروسی نیز گفت: « موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفت‌وگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم. ما با دشمنی مواجه هستیم و شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت داده‌اند».

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: «۲۲ سال است که این‌ها مطرح است و ما همیشه صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کرده و همراهی می‌کنیم تا این موضوع حل شود».

معاون رئیس‌جمهور همچنین در پایان و درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شواری حکام گفت: «روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و اقداماتی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند».

پیش از این، «استفانی لیختنشتاین» خبرنگار مستقر در وین به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داده بود: «در نشست شورای حکام قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود. ایالات متحده و تروئیکای اروپا  در عین حال، در حال تهیه یک بیانیه مشترک هستند که می‌خواهند آن را برای امضای مشترک کشورهای دیگر ارائه دهند».

حسینی: اقبال مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش خوب به نظر می‌رسد

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: به نظر می‌رسد اقبال خوبی به وزیر پیشنهادی ورزش در مجلس باشد. کیومرث هاشمی به طور کامل به مسائل اشراف دارد و امیدواریم هفته آینده هاشمی به رای بالای مجلس کار خود را در وزارتخانه شروع کند.

 محمد حسینی در حاشیه جلسه جهارشنبه هئیت دولت هم‌چنین درباره لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون مجلس نهایی شده و هیات رئیسه باید در دستور کار قرار بدهد.

وی افزود: اگر نظر دولت در این باره برگشته بود به صورت مکتوب به مجلس ارائه می‌کرد.

عزت الله ضرغامی: رونالدو به ایران بیاید باید «بله» و «ایتا» نصب کند

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند.

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حصور رونالدو در ایران، اظهار کرد: برخی می گویند رونالدو به ایران بیایند تکلیف سیم کارتش چه  می شود؟ فکر می کنند ما در جیب خود سیم کارت آزاد داریم به رفقای خود می‌دهیم. چنین امکانی نداریم فعلا فقط به خبرنگاران چنین سیم کارتی داده‌ایم.

وی افزود: اگر  رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند خیلی هم دلش بخواهد این کار را بکند.

وی هم‌چنین گفت: با تصویب هیات دولت، گاز مصرفی برای تمام تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی از نرخ‌گذاری جدید مستثنی شد. تشکل‌های گردشگری بیانیه‌های مختلفی منتشر و از این مصوبه دولت تشکر کردند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دو سال دولت مردمی ۹۰۰ پروژه به ارزش ۲۱۰ هزار میلیارد در حوزه گردشگری افتتاح کردیم.  ۲۵۸۰ پروژه با رقم ۳۷۰ همت در حال ساخت است که اشتغال‌زایی بیش از صد هزار نفر را به همراه خواهد داشت.

وزیر کار: استقبال از طرح کالابرگ الکترونیک بیشتر می‌شود

وزیر کار در رابطه با طرح کالابرگ الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالا برگ الکترونیک، اظهار کرد: اجرای این طرح  بهتر از گذشته شده و خوشبختانه بیش از ۱۲ درصد استقبال کرده‌اند. روش‌های دیگری هم پیش بینی می‌کنیم که استقبال بیشتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که کالاهای دیگری هم به این طرح افزوده خواهد شد،. گفت: خیر، طرح با همان کالاهای اعلام شده ادامه می یابد.

اسماعیلی: طبق نظرسنجی زائران اربعین نمره دولت از ۱۰۰، ۸۱ بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق نظرسنجی زائران اربعین نمره دولت از ۱۰۰، ۸۱ بود که بسیار بالاست.

 اسماعیلی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت گفت: کلنگ احداث مجموعه «شهر هنر» در روزهای آینده با حضور وزیر راه به زمین زده خواهد شد.

وی با بیان این‌که « تاسیس شهرک دیجتالی سینما یک گام مهم و بلندی است که اتفاق خواهد افتاد» افزود: مقدمات برگزاری جشنواره فیلم مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر به زودی فراهم خواهد شد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که « طبق نظرسنجی زائران اربعین نمره دولت از ۱۰۰، ۸۱ بود که بسیار بالاست» افزود: رضایت مندی زائران اربعین از خدمات نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

بهادری جهرمی: افزایش اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال

سخنگوی دولت گفت: مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به این‌که «در کشور ۵۰ مشعل گازی وجود دارد که تا پایان سال ۲۱ مشعل به طور کامل خاموش شده و گاز آن هدایت خواهد شد » افزود: وزارت نفت برای همه ۵۰ مشعل برنامه دارد که در بازه زمانی عملیاتی خواهد شد.

وی هم‌چنین خبر داد :در دولت سیزدهم تعداد سینمای های کشور از ۵۰۰ به بیش از ۷۰۰ سینما افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از شخنانش خبر داد: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران و به منظور تسهیل ترددهای خارج از کشور و کاهش هزینه‌ها، لایحه ای تصویب شد که به مجلس ارائه خواهد شد که طبق آن مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی اختلاف نظرها در زمینه انبار ذرت همدان و فاسدشدن محصولات آن، اظهار کرد: کالاهایی که برای انبارها ذخیره‌سازی می‌شوند، مصرف دامی دارند. حجم واردات ما در حوزه کالاهای اساسی به شدت زیاد است، چراکه مصرف همه دام‌ها و طیور کشور است. این انبارها به شکل مستمر پر و خالی می‌شود و روال معمولی دارد.

وی افزود: همه واردات این بخش در بدو ورود به کشور از سوی سازمان‌های دامپزشکی و استاندارد ارزیابی لازم بهداشتی را طی می‌کند. وقتی در انبارها ذخیره می‌شود به صورت متناوب آزمایش‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام می‌شود و طبیعی است که در این حجم گسترده گاهی آفت‌هایی هم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این زمینه هم روال معمول این است که آفت‌ها شناسایی و سم‌زدایی می‌شود و به استفاده دامی می‌رسد، بخشی هم ممکن است امکان سم‌زدایی نداشته باشد که به مصرف صنعتی مثل تولید الکل می‌رسد.

وی تصریح کرد: در همدان شش سیلو وجود دارد. اینکه یک سیلو از این میان – آن هم فقط در همدان و نه کل کشور – مشکلی داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد نداشته است و ندارد.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب شده و هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری اختیارات ویژه‌ای برای اولین‌بار به او تفویض کرده است تا نیازهای استان از جمله ایجاد اشتغال، رفع تنش‌های آبی و گسترش خطوط ترانزیتی و توسعه سواحل مکران که موارد اخیر از مسائل ملی هستند تأمین شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: یعنی علاوه بر مواردی که مربوط به صرف استان است، موضوعات ملی مثل راه‌آهن خاش – زاهدان که افتتاح می‌شود و بخش‌های بعدی آن هم در حال پیگیری است تا در همین دولت افتتاح شود، همگی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری راهبری می‌شوند.

وی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تمرکز ویژه‌ای بر سیستان و بلوچستان و خوزستان دارد و مستمر با استانداران در ارتباط است تا سعی کند مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان چهره‌ای متفاوت از چهره گذشته پیدا کنند.

خلجی: دولت به بهبود وضعیت سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای دارد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اقدامات ویژه‌ای برای بهبود وضعیت گازرسانی و حل مشکل انتقال آب در سیستان و بلوچستان در حال انجام است تا توسعه استان پیگیری و محرومیت‌ها رفع شود.

 سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت سیزدهم در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در جریان سفر رهبری انقلاب به این استان در دهه هشتاد انجام شده بود، یک انتظاراتی داشتند و مصوباتی هم بود اما در دولت‌های گذشته توجه لازم به آن‌ها انجام نشد ولی در دو سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به وضعیت استان داشته است.

وی افزود: یکی از اقدامات بزرگ دولت بهبود وضعیت گاز منطقه سیستان و بلوچستان است. از دیگر اقدامات در حال انجام موضوع انتقال آب از دریای عمان به سمت استان خراسان رضوی در حال انجام است که هم سیستان و بلوچستان و هم خراسان رضوی را پوشش می‌دهد. این طرح پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم مشکل کم‌آبی شرق کشور را حل کند.

خلجی یادآور شد: اقداماتی هم در منطقه ویژه مکران در حال انجام است تا توسعه استان پیگیری و محرومیت‌ها رفع شود. خدمات بی‌شماری در طول انقلاب به این منطقه انجام شده اما اکنون هم به علت محرومیت‌هایی که از دوران پیش از انقلاب در این منطقه وجود داشته، این حجم از خدمات هم نتوانسته کل محرومیت را در منطقه از میان ببرد که به همین دلیل نیازمند توجه بیشتر دولت است.

اظهارات جبلی درباره قصه دردناک آرشیو صداوسیما و تغییر معاون سیاسی

پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ امروز (چهارشنبه) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌هایی درباره آرشیو صداوسیما، تغییرات احتمالی در شبکه جام‌جم و همچنین معاونت سیاسی پاسخ گفت.

 لزوم باز شدن درهای آرشیو صداوسیما به روی برنامه‌سازان و همچنین تغییرات احتمالی در معاونت سیاسی رسانه ملی، از جمله پرسش‌هایی بود که از سوی پیمان جبلی درباره آنها توضیح داده شد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره استفاده شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از آرشیو صداوسیما و تصمیم برای باز شدن درهای آرشیو به‌ روی برنامه‌سازان داخلی، گفت: من نمی‌خواهم وارد جزییات شوم اما متاسفانه مساله‌ی آرشیو صداوسیما قصه‌ی دردناکی دارد؛ من شخصا ورود نکردم اما در دوره‌های قبل اتفاقی که افتاده این است که منابع غنی آرشیو تصویری به هر نحو از کشور خارج شده و در اختیار شبکه‌های معاند قرار گرفته است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به لحاظ فنی و مدیریتی دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی در ادامه درباره اینکه درِ آرشیوهای چه زمانی بر روی مستندسازان و کارشناسان باز می‌شود تا مخاطبان از تلویزیون خودمان آنها را ببینند؟ اظهار کرد: هر تهیه‌کننده و تولیدکننده اگر طرحش به تصویب برسد، می‌تواند از آرشیو استفاده کند. ضمن اینکه خود شبکه‌های ما هم از این منابع غنی آرشیو در مناسبت‌ها به خوبی استفاده می کنند. شما شاهد هستید در مناسبت‌های مختلف و به ویژه ایام پیروزی انقلاب اسلامی منابعی داشتیم که حتی برای اولین بار استفاده شده است.  هر تهیه‌کننده‌ای نیاز به آرشیو داشته باشد ما در اختیارشان قرار می‌دهیم.

جبلی درباره سرنوشت شبکه جام‌جم و مطالبی که درباره حذف این شبکه عنوان شده بود، توصیح داد: ما در فرایند محتوا و تولید و پخش برای مخاطب در سطوح محلی، ملی و بین المللی دائما عملکرد شبکه‌هایمان، نیازهای مخاطبان و کارآمدی شبکه‌ها را رصد می‌کنیم و متناسب با آن تصمیم می‌گیریم. من جمله‌ای را در دوره ابتدای مسئولیتم عرض کردم و به آن پایبندم؛ آن اینکه تحول ما اینگونه نیست که با تغییر دادن ساختار یا حذف و اضافه کردن، معنی پیدا کند. تحول در صداوسیما، تحول در محتوا و رویکرد است. سعی کردیم این را هم در آنتن اثبات کنیم. اگر این تحول در محتوا و رویکرد، نیازی به تغییر در ساختار داشته باشد ما حتما سراغ تغییر در ساختار خواهیم رفت و اگر نیاز نداشته باشد با همین ساختار فعلی ادامه می‌دهیم.

پیمان جبلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات احتمالی در معاونت سیاسی، گفت: من درباره این مساله چیزی نشنیده‌ام. از این قبیل بحث‌ها در فضای مجازی زیاد است؛ شما هم سرتان را خیلی گرم این بحث‌ها نکنید.

ادامه دارد …

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.