صفحه اصلی / استانها / انتقاد نماینده ایلام از کاهش سهم استان از مسیر انتقال آب در سامانه گرمسیری

انتقاد نماینده ایلام از کاهش سهم استان از مسیر انتقال آب در سامانه گرمسیری

سلام امینی

ایسنا/ایلام عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بحث آب و طرح سامانه گرمسیری، طول مسیر انتقال آب در استان ایلام ۸۷۵ کیلومتر مصوب شده که این میزان به ۲۷۵ کیلومتر کاهش‌یافته است.

«سلام امینی» در نشست خبری اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین جامعه را با شوک مواجه کرد و فشار مضاعفی بر اقشار مختلف مردم واردشده که این موضوع در بین نمایندگان مجلس در حال بحث و بررسی است و ما هم به‌عنوان نماینده مردم ایلام، دست روی دست نگذاشتیم و همان روز نیز در صحن مجلس نطق داشتیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم عزیزترین سرمایه نظام اسلامی هستند، گفت: اعتقادم بر این است که مسئولان و خود رئیس‌جمهور در تلویزیون حاضر شود و دغدغه‌های خود و تنگناهای دولت را با مردم مطرح کنند و به‌طورقطع مردم استقبال می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص مشورت نشود و بحثی به این مهمی و اعلام سهمیه‌بندی بنزین در ساعات پایانی شب اعلام گردد زیبنده نیست، اگر نارضایتی به وجود بیاید نباید آن را غیرطبیعی ارزیابی کرد بلکه کاملاً طبیعی است.

امینی گفت: اگر بنزین در کشور حدود شش سال افزایش قیمت نداشته و بر اساس قانون باید این افزایش قیمت به‌صورت پلکانی و متناوب انجام می‌شد، دولت محترم می‌توانست از سه ما پیش این امر را اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی لازم را سهمیه‌بندی بنزین انجام دهد که البته اگر این امر موجب می‌شود مردم به‌طورقطع همراهی می‌کردند.

امینی بابیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال طرح جدیدی هستند که این طرح سهمیه‌بندی بنزین اصلاح و مقداری تعدیل شود، افزود: ما هم مانند بقیه مردم نگران هستیم و باید به‌گونه‌ای عمل شود که به اقشار کم‌درآمد جامعه فشار کمتری وارد شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در ادامه اظهار کرد: استان ایلام از نظر دو منبع خدادادی آب و منابع هیدروکربنی غنی است و مدیریت این دو منبع خدادادی در دست مردم استان ایلام باشد.

امینی ادامه داد: در بحث آب و طرح سامانه گرمسیری، طول مسیر انتقال آب در استان ایلام ۸۷۵ کیلومتر مصوب شده که این میزان به ۲۷۵ کیلومتر کاهش‌یافته است و ما هم تأکید داشته‌ایم که ۴۵ درصد از این آب به استان ایلام تعلق دارد و یا در بحث مدیریت نفت که نزدیک دو سال دنبال این بودیم که مدیریت نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام منتقل شود که چارت آن اصلاح‌شده است و در تلاش هستیم بخشی از این مدیریت در استان ایلام مستقر شود.

وی گفت: در استان ایلام چاه‌های جدیدی کشف‌شده و در حال راه‌اندازی است، استان ایلام سرشار از منابع نفت و گاز است و باید بخشی از مدیریت نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام مستقر شود، البته چاه‌های چنگوله ‌در دست عقد تفاهم‌نامه است.

امینی ادامه داد: استان ایلام هشت سال جنگ را متحمل شد و شهرهای مرزی ما در خرداد ۵۹ موردتهاجم دشمن بعثی قرار گرفتند و این در حالی است که تاریخ رسمی جنگ ۳۱ شهریور ۵۹ است، حدود دو هزار بار استان ایلام بمباران و موشک‌باران شده است و خیلی از ناهنجاری‌های اجتماعی امروز در جامعه، منبعث از آسیب‌های آن دوران است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول گفت: پیگیر شدیم که استان ایلام به‌عنوان منطقه جنگی مطرح شود و تابه‌حال سه شهرستان ایوان، ایلام و مهران به‌عنوان منطقه جنگی مصوب شده است و البته این حق سایر شهرستان‌های استان نیز هست که به‌عنوان منطقه جنگی مطرح شوند.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود بر بلد شدن موضوع اربعین در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: ایجاد یک پایگاه رسانه‌ای قوی در استان ایلام در راستای تقویت پوشش رسانه‌ای اربعین حسینی مطرح و پیشنهادشده است و امید است با کمک و همراهی رسانه‌های استان این امر تحقق پیدا کند.

وی گفت: در حوزه فرهنگی و مطبوعات و نشریات به کرار برای اختصاص یارانه برای این قشر از جامعه پیگیری شده است، در حوزه احداث و راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان هم قول‌هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده‌شده و در حوزه انتشارات نیز قول داده‌اند که چاپخانه‌ای مجهز در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آتش‌نشانی جان ۹۰۰ همدانی را نجات داد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در هشت ماهه نخست امسال، ۹۲۹ نفر از شهروندان را طی ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.