صفحه اصلی / اجتماعی / انفجار در محدوده گلزار شهدای کرمان/ تایید تروریستی بودن انفجارهای کرمان/ افزایش تعداد شهدا به ۱۰۳ تن/ رژیم صهیونیستی اقدام تروریستی امروز را گردن گرفت

انفجار در محدوده گلزار شهدای کرمان/ تایید تروریستی بودن انفجارهای کرمان/ افزایش تعداد شهدا به ۱۰۳ تن/ رژیم صهیونیستی اقدام تروریستی امروز را گردن گرفت

این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.

گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.

یکی از حاضران در محدوده گلزای شهدای کرمان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح حادثه انفجار گفت: انفجار اول در ابتدای مسیر موکب‌های منتهی به گلزار شهدا(مقابل مسجد فروزی) رخ داد و انفجار دوم در محل دیگر ورودی به سمت محدوده مسجد صاحب الزمان (تخت دریا قلی‌بیگ) رخ داده که در هر دو انفجار جمعیت زیادی حضور داشتند.

به گفته وی، جمعیت زیادی در محل انفجار اول حضور داشتند و برآوردها از کشته شدن بیش از ۶۰ نفر خبر می‌دهد.

فیلمی از لحظه‌ی اول انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان

ویدئویی دیگر از حادثه گلزار شهدای کرمان​

افزایش تعداد شهدا به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۱ نفر

به گزارش ایسنا، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد تعداد شهدای حادثه تروریستی در کرمان تاکنون به ۷۳ تن و زخمی‌ها به ۱۷۱ نفر رسیده است، که حال برخی از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی کرمان در حالت آماده‌باش بوده و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران نیز آماده ارائه خدمات هستند و بالگرد اورژانس کشور در حالت آماده باش است.

رئیس اورژانس کرمان پیش از این در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش تعداد شهدا و مجروحین، آمار شهدا را تا پیش از این ۴۵ نفر و مجروحین را ۱۲۵ نفر اعلام کرده بود.

روابط عمومی سازمان اورژانس قبل از این گفته بود: در حادثه‌های انفجارهای امروز در کرمان تاکنون،  ۷۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است در آمار قبلی تعداد شهدا به ۲۰ نفر و مصدومان به ۴۰ نفر رسیده بود.

رییس اورژانس کرمان از افزایش تعداد شهدای حادثه انفجار در محدوده گلزار شهدای کرمان به ۲۰ نفر خبر داد.

دکتر سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد:‌ تاکنون تعداد شهدای این حادثه به بیش از ۲۰ نفر و مصدومان بیش از ۴۰ نفر رسیده و مصدومان به بیمارستان های شهید باهنر و افضلی پور منتقل شده‌اند.

جمعیت از محوطه گلزار شهدا تخلیه شد

به گزارش ایسنا، در پی شنیده شدن صدای دو انفجار در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان جمعیت از محوطه گلزار و محدوده قبور شهدا تخلیه شده است.

هم‌چنین یکی از حاضران در این مراسم از شنیده شدن صدای انفجار سوم و تیراندازی در محدوده مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان به ایسنا خبر داد.

تاکید وزیر بهداشت بر پیگیری وضعیت مصدومان حادثه در گلزار شهدای کرمان

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیگیری و رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت هم‌چنین دستور آماده باش تمامی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را صادر کرده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در دقایق اولیه، ضمن تایید این حادثه اعلام کرده بود، در همان ابتدا ۱۵ مصدوم از محل حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

موضوع در حال بررسی است

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان اعلام کرد: امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمانی صدای مهیبی شنیده شد و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که این حادثه علی‌رغم همه مسایل امنیتی و ایمنی رخ داده است، گفت: با تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در حال تخلیه مصدومان از منطقه هستیم.

فلاح تاکید کرد: موج جمعیت بسیار بالاست و مسیرها به سمت گلزار شهدا مسدود است.

انفجارهای کرمان در فاصله ۱۰ دقیقه رخ داد

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز اعلام کرد: دو انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.

وی گفت: هنوز معلوم نیست این انفجارها بر اثر ترکیدن کپسول گاز یا انتحاری بوده است.

شعرباف تاکید کرد: تا ۱۵ دقیقه دیگر خبر دقیق اطلاع رسانی می‌شود.

فاصله مکانی دو انفجار انتحاری با قبور شهدای کرمان

تصویری از کوچکترین شهید حمله‌ی تروریستی کرمان

نماینده رفسنجان: عملیات تروریستی صورت گرفته با استفاده از کمربند انفجاری رخ داده

خانه ملت نوشت: جلالی نماینده مردم رفسنجان، در خصوص انفجار صورت گرفته امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای شهر کرمان، گفت: ظاهرا عملیات تروریستی صورت گرفته با استفاده از کمربند انفجاری رخ داده و تا کنون دو مورد انفجار صورت گرفته است.

اینگونه اتفاقات بی‌ارتباط با جنایات صورت گرفته در غزه نیست.

آماده‌باش بیمارستان‌های کرمان بعد از انفجارهای مرگبار در مراسم سالگرد سردار سلیمانی 

ایرنا نوشت: رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان کرمان به دلیل وقوع انفجار در محل حادثه برگزاری چهارمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: تعدادی افراد فوت شده براثر این انفجارها هم گزارش شده است اما آمار دقیقی در دست نیست.

وی تصریح کرد: اکنون همه بیمارستان‌های کرمان به صورت فعال و آماده‌باش هستند و پزشکان نیز به همین منظور فراخوان داده شدند.

میعادفر ادامه داد: همچنین آمبولانس‌های شهرستان‌های همجوار برای این موضوع به صورت آماده‌باش و فعال هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون آمارهایی از تعداد افراد فوت شده گزارش نشده است و اکنون نیروهای اورژانس در حال جمع‌آوری مصدومان و افراد فوت شده در این مراسم هستند.

تسنیم: ۲ کیف حامل بمب در کرمان منفجر شده است

برخی از منابع مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد، اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.

خبرنگار تسنیم که در صحنه حاضر است می‌گوید که تعداد شهدا احتمالاً بالاتر از ۵۰ نفر خواهد بود.

تاکنون منابع رسمی اعلام کردند که ۲۰ نفر به شهادت رسیدند و عوامل امنیتی و انتظامی مشغول شناسایی ابعاد دیگر این ماجرا هستند که به زودی اعلام خواهد شد.

بیش از یک ساعت از حمله‌ی تروریستی به کرمان گذشته، و هنوز مشخص نیست این حمله انفجاری دقیقا چگونه صورت گرفته است.

دقایق اولیه شهردار کرمان: انفجار کپسول‌های گاز!

معاون استانداری کرمان: نمیدانیم چه شده است!

خبرنگار میدانی: انفجار انتحاری بوده است!

هلال احمر: بمب‌گذاری بوده است!

برخی شاهدان عینی: انفجار سطل آشغال!

تسنیم: با ریموت، دو کیف بمب‌گذاری شده منفجر شده است

جلالی نماینده کرمان: دو انتحاری با کمربند انفجاری منفجر شدند.

هوشمندی فعال رسانه‌ای: دو خودرو منفجر شده هست!

واکنش اکانت توییتری وابسته به موساد به حادثه انفجار کرمان

انفجار در نزدیکی قبرستان محل دفن سلیمانی، اقدامی از سوی سازمان های مقاومت محلی. اسرائیل فقط برای ضربه زدن نیست، بلکه فقط برای خنثی کردن یک تهدید است.

 

رژیم صهیونیستی اقدام تروریستی امروز را گردن گرفت

یوسی کوهن رئیس سابق موساد با اشاره به انفجارهای کرمان گفت: زمستان سرد و خشکی برای جمهوری اسلامی در پیش است!

 

شنیده‌های خبرفوری: ۲کیف بمب گذاری شده یکی در سطل آشغال جاسازی شده بود و دیگری بین مردم 

چگونگی وقوع انفجار در گلزار شهدای کرمان به روایت پورابراهیمی

نماینده کرمان در مجلس به ارائه توضیحاتی از چگونگی وقوع انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مجروحان در بیمارستان شهید باهنر کرمان در حال مداوا هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: طبق گزارشات ارائه شده به ما، عملیات انتحاری بوده و بمبی را از مسیر زیرگذر منفجر کردند که تعدادی از عزیزان شهید و تعدادی مجروح شدند.

وی ادامه داد: در مسیری که فاصله با مسیر اول داشته بمب دیگری را منفجر کردند که بمب اولی شدت بیشتری داشته است.

نماینده کرمان درباره اینکه آیا انفجار انتحاری بوده است، کفت: هنوز دقیق مشخص نشده است ولی ظاهرا عملیات انتحاری بوده و اطلاعات دقیقی نداریم.

پورابراهیمی درباره وضعیت مجروحان گفت: من الان بیمارستان شهید باهنر کرمان هستم که مجروحان را به این بیمارستان آوردند. کل کادر بیمارستان برای ارائه خدمات و مداوای مجروحان بسیج شده اند.

تکذیب شهادت فرمانده ارشد سپاه در کرمان

در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های  اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری خبرنگار تسنیم نشان داد این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

گلزار شهدای کرمان بسته شد

با همکاری نیروهای امنیتی کلیه زائران محل گلزار شهدا را ترک کرده‌اند.

تا اطلاع ثانوی گلزار شهدای کرمان بسته است. 

هر اقدام مشکوکی را به نهاد های اطلاعاتی اطلاع دهید.

دستور دادستان کل کشور برای رسیدگی فوری و شناسایی عاملین انفجار در گلزار شهدای کرمان

در پی عملیات تروریستی صورت گرفته امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد موحدی در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزئیات حادثه، دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

موحدی گفت: این اقدام تروریستی نشانه ضعف و ناتوانی و شکست‌های پی‌درپی دشمنان کوردل ایران اسلامی است.

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل به حدی از سقوط و انزوا رسیده است که حتی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارد.

دشمنان ایران عزیزمان بدانند که ملت شهیدپرور ایران همچنان حامی اصلی جریان مقاومت در منطقه بوده و انتقام سختی را از عاملان و حامیان این اقدام تروریستی بزدلانه خواهد گرفت./ میزان

هویت برخی از مجروحان مشخص نیست

رئیس مرکز اورژانس کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شماری از مجروحان حالشان وخیم است و تعدادی هم مجهول الهویه هستند.

به گزارش ایرنا درحالی که مسئولان شمار انفجارهای تروریستی در مسیرهای گلزار شهدا را ۲ مورد اعلام کرده اند، برخی منابع غیرموثق این تعداد را بیشتر اعلام کرده اند.

مسئولان استان تاکنون در این باره اظهارنظر قطعی نکرده اند.

بیمارستان های کرمان به حالت آماده باش درآمده اند و آمادگی برای انتقال مجروحان بدحال به تهران یا دیگر شهرها فراهم شده است.

صدا وسیما:شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۸۱ نفر افزایش یافت

عمویی: هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به کرمان اعزام می شوند 

ابوالفضل عمویی،سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به زائران مراسم سالگرد شهید سلیمانی،از جانب مجلس شورای اسلامی هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد. 

 بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود. این حادثه نشان داد که راه شهید سلیمانی در مبارزه بی امان با تروریسم، مسیر درستی بوده با قوت ادامه خواهد یافت.

 دشمنان شهید سلیمانی نه فقط از این شخصیت قهرمان که حتی از دلدادگان این شهید هم کینه دارند اما ملت شهیدپرور ایران با صلابت راه و مرام و مکتب نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد. 

شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۱۰۳ نفر افزایش یافت

رییس اورژانس کرمان اعلام کرد که با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است.

آمادگی برای انتقال مجروحان وجود دارد و اورژآنس کشور نیز هواپیمایی آماده کرده اما هنوز درخواست نیازی داده نشده؛ همه ظرفیت ها آماده باش هستند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان: از مردم خواهش می‌کنیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند/خبرفوری

وزیر بهداشت برای نظارت بر درمان مجروحان انفجار تروریستی عازم کرمان شد 

وزیر بهداشت در پی وقوع انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان برای نظارت بر درمان مجروحان این حادثه عازم کرمان شد. 

عین اللهی همچنین  قبل از عزیمت به سوی کرمان در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی شد. 

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تلخ و اندوه بار خواند و به دکتر مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دستور داد تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.

وزیر کشور: علت انفجار حادثۀ تروریستی کرمان درحال بررسی است

ما اطلاعاتی داریم اما به‌محض قطعیت به اطلاع مردم می‌رسانیم. مردم به شایعات توجه نکنند.

بمب‌ های منفجر شده  از نوع ترکش‌زا بودند که مخصوص گرفتن تلفات از نفرات است، در این نوع بمب از ساچمه یا براده های آهن استفاده می شود که پس از انفجار تلفات زیادی از جمعیت بگیرد/صابرین نیوز

د رحال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.