صفحه اصلی / اجتماعی / ترور پشت ترور / هدف اسرائیل از گسترش دامنه جنگ به لبنان و سوریه چیست؟

ترور پشت ترور / هدف اسرائیل از گسترش دامنه جنگ به لبنان و سوریه چیست؟

تروریست‌های اسرائیلی ابتدا در دمشق سید رضی موسوی از رهبران ایرانی جریان مقاومت را به شهادت رساندند و سپس در سالروز ترور سردار سلیمانی، این‌بار در بیروت صالح العاروری و چند فرمانده میدانی دیگر را هدف قرار دادند.

به‌نظر می‌رسد آن‌طور که حماس نیز در بیانیه‌اش تصریح کرده، شکست فضاحت‌بار اسرائیل در جنگ غزه و ناتوانی در آزادسازی گروگانها و از بین بردن حماس، ریشه اصلی این ترورها باشد.

نتانیاهو که خود را بازنده این نبرد می‌بیند، می‌کوشد با تحریک ایران، چه در جریان ترورها و چه نبرد دریایی، دامنه جنگ را به عراق و سوریه و لبنان و حای ایران گسترش داده و جنگی نیابتی آغاز کند. جنگی که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در آن علیه تهران و گروه‌های مقاومت وارد نبرد شوند.

رسانه‌های صهیونیستی دقایقی پس از انفجار بیروت، سعی کردند به تحریک حزب الله لبنان پرداخت و سید حسن نصرالله را وادارند تا فرمان نبرد با اسرائیل را بدهد. فرمانی که شعله‌های جنگ در منطقه را برافروخته‌تر خواهد کرد.

روشن است که واشنگتن و متحدانش مایل نیستند جنگی تازه را در خاورمیانه آغاز کنند. کاخ سفید به‌خوبی دریافته، نتیجه هر جنگی در غرب آسیا، شکست است. بایدن که تجربه فرار از افغانستان را دارد، می‌داند نباید ریسک جنگ دیگری را در سال انتخابات به جان بخرد.

با این حال اسراییل در حال کشاندن پای آمریکا به جنگی تازه است. جنگی که مرزهای روشنی نداشته و می‌تواند تا سالها نظم منطقه را برهم زند.

پیش از این تهران بارها هشدار داده بود که نتیجه تداوم جنگ غزه، ایجاد جبهه‌های جدید علیه اسرائیل است. انا حالا گویی جهان دارد با الزامات جنایتهای پی در پی اسرائیل آشنا می شود و افکارعمومی به خوبی می بینند که اگر در برابر صهیونیستها اقدامی قاطع نشود، تل‌آویو جهانی را با آتش خود خواهد سوزاند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.