صفحه اصلی / اجتماعی / با این وضع قیمتها، از کجا معلوم که زندگی ما کلا خوابی بیش نباشد؟/ چقدر فیلمنامه بنویسیم و ببریم داخل ارگان هایی که مملو از باند و باند بازی است/ من در بازیگری رکب خوردم!

با این وضع قیمتها، از کجا معلوم که زندگی ما کلا خوابی بیش نباشد؟/ چقدر فیلمنامه بنویسیم و ببریم داخل ارگان هایی که مملو از باند و باند بازی است/ من در بازیگری رکب خوردم!

رضا توکلی که در حاشیه جشنواره فیلم فجر با خبرفوری گفتگو می‌کرد، با اشاره به فشارهای موجود اقتصادی، می‌گوید: اصلا از کجا معلوم که زندگی ما کلا خوابی بیش نباشد به نظرم همه ما در خواب بسر می‌بریم قیمت مرغ و گوشت را ببینید …چطور می شود زندگی کرد؟ از کجا می توان هزینه های زندگی را تامین کرد؟ پس با این حساب دور از واقعیت نیست که مدعی شویم همه در خواب بسر می بریم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به چالش‌های بازیگری در سینما، گلایه کرد: چقدر فیلمنامه بنویسیم و ببریم داخل ارگان هایی که مملو از باند و باندبازی است. با وجود این باندبازی ها تجربه ۵۰ ساله کار هنری خود را چگونه به جوانان منتقل کنیم؟ چرا یک سازماندهی درست برای تازه واردان عرصه هنر وجود ندارد؟ 

وی افزود: البته برخی با این گفته بنده مخالف هستند چرا که می گویند برای سازماندهی درست جوانان تازه نفس به عرصه هنر و حتی فعالان این عرصه فضاهایی مثل خانه سینما ،سازمان بازنشستگی و.‌‌‌.. هست که باید بگویم خیلی از این فضاها وجود خارجی و عملی ندارند و برای کارکردن دست روی هر پلتفرم می گذاری خواهید دید که یک عده بصورت باند از یک پلتفرم به سمت پلتفرم دیگر فعالیت می کنند؛ مگر من  و یا برخی امثال بنده بازیگر نیستیم؟ مگر ما نمی توانیم بازی کنیم؟

توکلی ادامه داد: بنده یک شهروند هستم وبه عنوان شهروند جویای حقم و حقوق شهروندی خود هستم و بعد از این جایگاه خود را یک هنرمند می دانم.

او یادآور شد: بنده یک فیلمنامه دارم که موضوع  آن برگرفته از خاطرات و واقعیت های زندگی خودم است بنده در دوران جنگ بر اثر اتفاقات و فرازو نشیب‌های زیادی در امیدیه اهواز گیر کرده بودم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: برخی کارگردان های بی سواد و فیلمسازانی که نگاه بین المللی و جهانی به آثار خود ندارند نمی توانند درک کنند که بازیگری همچون فتحعلی اویسی چگونه توانسته یکباره از نقش جدی، کاراکتری را ایفا  کند که بسیار متفاوت و پرکشش است. در کل این کارگردانان همان هایی هستند که طاقت ریسک کردن را ندارند که بتوانند به بازیگران نگاه درست و در عین حال عمیقی داشته باشند چرا که  وابسته و دچار یکسری نگاه‌های مارکسیستی هستند که پیرامون عملکرد خود باید به آنها جوابگو باشد در صورتیکه هنر باید آزادباشد ، نویسنده باید کاملا آزادانه قلم بزند و بنویسد به عبارتی هنرمند باید رها باشد ، دیوانه باشد تا بتواند خلق کند.

مشروح گفتگو را اینجا ببینید:

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.