صفحه اصلی / آموزش عالی / اوضاع اسرائیل طی سال‌های آتی بدتر می‌شود

اوضاع اسرائیل طی سال‌های آتی بدتر می‌شود

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از سما، نتایج یک نظرسنجی که از سوی پژوهشکده مستقل کانتر انجام و از سوی رادیو رژیم صهیونیستی منتشر شده نشان می‌دهد که نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند آینده این رژیم طی سالهای آتی وخیم‌تر خواهد شد.

در این نظرسنجی ۵۵۳ صهیونیست بالای ۱۸ سال شرکت کرده‌اند.

این در حالیست که تنها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که آینده رژیم صهیونیستی طی سالهای آتی بهتر خواهد شد. ۱۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند که هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

این در حالیست که شب گذشته، شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی گزارش داد هزاران نفر در تل‌آویو در اعتراض به اصلاحات قضائی صورت گرفته از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، که موسوم به کودتای قضائی است، شرکت کردند.

این شانزدهمین هفته متوالی است که اراضی اشغالی شاهد اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها است.

سه هفته پیش «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی علیه او قبل از تشدید تنش‌های نظامی و تجاوزات علیه مسجدالاقصی و نوار غزه، شکست را پذیرفت و توقف طرح اصلاحات قضائی موردنظر خود را اعلام کرده بود.

او در سخنرانی خود عنوان کرد که به منظور جلوگیری از دودستگی و اختلافات داخلی، توقف طرح اصلاحات قضائی را به منظور دست‌یابی به اجماعی گسترده اعلام می‌کند. او مدعی شد که تصمیمی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین صهیونیست‌ها ندارد.

همچنین با ادامه بحران داخلی و وضعیت آشفته در فلسطین اشغالی، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی این وضعیت را بحرانی توصیف کرده و گفته است: «این جدی‌ترین بحران داخلی در تاریخ اسرائیل است و بخش‌های زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین به وجود پیشنهاد استعفا به او در میانه بحران داخلی اشاره کرده و گفته است: «من پیشنهاد استعفای خود را رد کردم، چون در این شرایط استعفا درست به نظر نمی‌رسید».

«اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی که طی ماه‌های اخیر سخنان خود را در خصوص بحران در این رژیم تکرار کرده است، پیشتر هم گفته بود: «اختلافات جاری در اسرائیل بر سر اصلاحات قانونی برای ما خطرناک است.» وی در ادامه افزود: «این اختلافات می‌تواند پیامدهای دیپلماتیک، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خطرناکی برای اسرائیل به دنبال داشته باشد».

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.