صفحه اصلی / آموزش عالی / بازنگری در تعهدات دانش آموختگان کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی

بازنگری در تعهدات دانش آموختگان کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در گفتگو با دانستنی نیوز با اشاره به تصمیم بر بازنگری در تعهدات دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد در گروه علوم پزشکی؛ گفت: تصمیمات جدید برای تعهدات در مقطع کارشناسی ارشد متناسب با رشته‌ها و با هماهنگی سایر معاونت‌های وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

وی افزود: بخشی از دانش آموختگان رشته‌های علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در چهار رشته «پرستاری»، «مامایی»، «هوشبری» و «اتاق عمل» هستند که باید تعهدات قانونی خود را پس از فارغ التحصیلی بگذرانند و در نهایت گواهی پایان تعهدات را بگیرند اما سایر رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد که حجم زیادی از فارغ التحصیلان را تشکیل می‌دهد هم باید در انتظار جایابی برای گذراندن تعهدات قانونی بمانند.

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت یادآور شد: در همین زمینه به این نتیجه رسیده ایم که با توجه به حجم بالای دانش آموختگان با دبیرخانه‌های آموزشی وزارت بهداشت تصمیماتی اتخاذ کنیم که درباره تعهدات قانونی بازنگری صورت گیرد.

وی گفت: در گذشته تعادلی میان دانش آموختگان و اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جایابی افراد جهت گذراندن تعهدات قانونی برقرار بود اما اکنون حجم دانش آموختگان بسیار بیشتر از میزان اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

چنگیزی آشتیانی اظهار داشت: از همین رو قرار است در تعهدات قانونی دانش آموختگان علوم پزشکی بازنگری شود و تصمیمات جدید در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس تناسب رشته‌ها اعلام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مأموریت مرکز امور هیأت علمی نیازسنجی، توزیع و صدور پایان تعهدات دانش آموختگان وزارت بهداشت است و در این بخش با فهرست طولانی دانش آموختگان مقاطع دکتری تخصصی(Ph.D) و کارشناسی ارشد برای گذراندن تعهدات مواجه ایم و از سوی دیگر با توجه به ضرورت مدیریت توزیع متعهدین، دانشگاه‌ها هم با مشکلات جایابی مواجه هستند.

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت گفت: از سوی دیگر دانش آموختگان مقاطع دکتری تخصصی(Ph.D) و کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی تعهدات اختصاصی دارند و باید از دانشگاهی اعلام نیاز بگیرند و ما آنها را معرفی کنیم و گاهاً زمان انتظار افراد طولانی است که ما باید آن را مدیریت کنیم.

وی گفت: ضمن اینکه افرادی که در حال گذراندن تعهدات هستند هم دائم به ما مراجعه می‌کنند و می‌خواهند مدت گذراندن این تعهدات را به مدت چند ماه دیگر تمدید کنند اما به طور عملی این امکان برای مرکز امور هیأت علمی وجود ندارد زیرا همانطور که اشاره شد با فهرست طولانی دانش آموختگان در انتظار گذراندن تعهدات قانونی مواجه ایم و امکان تمدید برای افراد وجود ندارد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.