صفحه اصلی / استانها / بساط ماماهای فاقد پروانه در اردبیل برچیده می‌شود

بساط ماماهای فاقد پروانه در اردبیل برچیده می‌شود

عتباتی

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۷۰۰ ماما در اردبیل فعالیت می‌کنند که جلوی فعالیت ماماهای فاقد پروانه فعالیت گرفته می‌شود.

سیدناصر عتباتی در نشست مشترک با مدیران مالیات و نظام پزشکی اردبیل اظهار کرد: جامعه پزشکی که فعالیت آنها در حوزه بهداشت و سلامت از حساسیت خاص برخوردار است، در پرداخت مالیات باید پیشقدم شوند و در این بین برخی سوءاستفاده کنندگان در این زمینه باید شناسایی و جلوی فعالیت آنها گرفته شود.
وی با بیان اینکه در کنار صنوف و اقشار مختلف باید مجموعه قضائی و انتظامی استان با متخلفان در حوزه مالیاتی برخورد کنند، خاطر کرد: تیم تخصصی در این زمینه تشکیل شده تا با فرار مالیاتی برخورد کنند که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی با این تخلفات برخورد کرده و اجازه کوچکترین بی‌قانونی را در این زمینه ندهند.
عتباتی گفت: در کنار نظارت بر پرداخت مالیات جامعه پزشکی باید از فعالیت غیرقانونی و بدون پروانه کار جامعه پزشکی نظیر ماماها جلوگیری شده و لیست واقعی فعالان قانونمند این حوزه پالایش شود.
عتباتی ضرورت مشارکت پزشکان را در پرداخت مالیات از محل درآمدها یادآور شد و گفت: جامعه پزشکان اردبیل اغلب انسان‌های متعهد، متخصص و متبحری هستند که در قبال فعالیت خود مقید به پرداخت مالیات هستند و بهتر است با تعداد معدودی که پایبند به این قوانین اجتماعی نیستند از طرق مختلف رایزنی انجام شده تا خود را مکلف و ملزم به پرداخت مالیات کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: با تقویت نظار‌ت‌ها در این حوزه از فعالیت زیرزمینی برخی از پزشکان و رشته‌های مرتبط به ویژه ماماهای بدون پروانه جلوگیری می‌شود تا امکان دریافت مالیات از پزشکان شناسنامه‌دار و فعالان این بخش فراهم آید.
عتباتی ضرورت آگاهسازی مردم را از هزینه‌کرد مالیات و تقویت فرهنگ پرداخت مالیات از سوی آحاد جامعه یادآور شد و گفت: مردم اگر مزایا و محاسن پرداخت مالیات و هزینه کرد این منابع را در حوزه‌های مختلف درک و دریافت کنند، به شایستگی می‌توانند در این امر مشارکت کرده و مالیات خود را به موقع بپردازند.
وی یکی از حوزه‌های هزینه کرد مالیات را در بخش تامین امنیت و رفاه مردم برشمرد و افزود: در حوادث چند روز اخیر به درستی معلوم شد که مردم بابصیرت اردبیل با همراهی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضائی حامی منافع ملی بوده و اجازه کوچکترین خدشه به امنیت و اصالت نظام را ندادند.
به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: عملکرد قابل قبول اهالی این استان در موضع‌گیری اخیر مورد تحسین سران سه قوه و مسئولان شورای امنیت ملی قرار گرفت تا یک مزیت دیگر به محاسن استان اردبیل افزوده شود.
انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آتش‌نشانی جان ۹۰۰ همدانی را نجات داد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در هشت ماهه نخست امسال، ۹۲۹ نفر از شهروندان را طی ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.