صفحه اصلی / اجتماعی / تعمیرات دلیل فلرسوزی پالایشگاه ششم پارس جنوبی+فیلم

تعمیرات دلیل فلرسوزی پالایشگاه ششم پارس جنوبی+فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: فرآیند تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم فاز ۱۵ و ۱۶ مجتمع گازی پارس جنوبی عامل فلر سوزی مخزن ال پی جی این واحد در روزهای اخیر است که این آلایندگی روند کاهشی دارد و تا پایان هفته جاری برطرف می‌شود.

تعمیرات دلیل فلرسوزی پالایشگاه ششم پارس جنوبی+فیلم

به گزارش دانستنی انلاین ، مصطفی موذنی افزود: پالایشگاه ششم در دوره تعمیرات اساسی سالانه خود قرار دارد؛ بنابراین گاز ورودی به آن قطع، مخازن اصلی تخلیه و فلرهای اصلی نیز خاموش شده‌اند، اما فلر مخزن ال پی جی که امکان تخلیه کامل آن وجود ندارد، همچنان فعال است.

وی ادامه داد: در شرایط تعمیرات اساسی، سیستم‌های کمپرسور (خنک کننده) و بویلر که کارکرد تولید بخار و بهسوزی فلرها را دارند، از چرخه خارج می‌شوند، به همین دلیل در ۲ روز اخیر فلرینگ مخزن ال پی جی سبب آلودگی در این منطقه‌ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه با بیان اینکه این آلودگی به مرور کمتر شده و تا پایان هفته تمام می‌شود، بیان کرد: آلایندگی در این مدت به حد اضطرار نرسید که نیاز به اقدام این اداره باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده با پایان تعمیرات اساسی در بخش کمپرسور و بویلر این تجهیزات به چرخه فعالیت بازمی‌گردند و به بهسوزی فلر مخزن ال پی جی کمک می‌کنند.

موذنی اذعان کرد: با این حال جدای از این آلودگی موقت پالایشگاه ششم در زمان فعالیت خود آلودگی فلری شدیدی دارد که باعث آلودگی محیط زیست منطقه می‌شود و پرونده شکایت اداره حفاظت محیط زیست عسلویه از آن در دستگاه قضایی در جریان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: نقص و ضعف‌ها در هنگام ساخت و تجهیز و تحریم‌های اعمال شده علیه آن برای بهبود تجهیزات سبب تداوم فلرینگ در آن شده است که آلایندگی بالایی برای هوای شهرستان عسلویه دارد.


این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.