صفحه اصلی / اجتماعی / بمباران سنگین نوار غزه/ یک قایق جنگی ارتش اسرائیل منهدم شد/ نتانیاهو: جنگ با چیزی کمتر از حذف حماس پایان نمی‌یابد

بمباران سنگین نوار غزه/ یک قایق جنگی ارتش اسرائیل منهدم شد/ نتانیاهو: جنگ با چیزی کمتر از حذف حماس پایان نمی‌یابد

بمباران سنگین نوار غزه/ انهدام یک قایق جنگی ارتش اسرائیل

جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مختلف نوار غزه را به شدت بمباران کردند. اردوگاه الشاطی در غرب غزه هم هدف حملات توپخانه ای سنگین اشغالگران قرار گرفت.

گروهی از نظامیان اسرائیلی در کمین رزمندگان مقاومت در اطراف اردوگاه  الشاطی گرفتار شدند. جنگنده‌های اسرائیلی به شدت این منطقه را بمباران کردند تا نظامیانشان موفق به فرار شوند. 

رزمندگان مقاومت موفق به منهدم کردن یک قایق جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در ساحل اردوگاه  الشاطی شدند.

نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر در اریحا و اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی یورش بردند. جوانان مبارز با نظامیان متجاوز در این منطقه درگیر شدند.

نتانیاهو: پیروزی نیمه‌کاره بر حماس را نمی‌خواهیم

نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی بامداد چهارشنبه مدعی شد: «من نمی‌دانم پس از حذف حماس چه اتفاقی خواهد افتاد، اما [جنگ] با چیزی کمتر از حذف آنها پایان نمی‌یابد».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی بامداد چهارشنبه مدعی شد: «تا پایان ماموریت نابودی حماس به صبر نیاز داریم و نیمی از پیروزی را نمی‌خواهیم».

نتانیاهو در واکنش به مخالفت آمریکا با اشغال دوباره غزه تهدید کرد: «من نمی‌دانم پس از حذف حماس چه اتفاقی خواهد افتاد، اما [جنگ] با چیزی کمتر از حذف آنها پایان نمی‌یابد».

از سوی دیگر مشاور ارشد نتانیاهو نیز در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» اظهار داشت: «حضور امنیتی اسرائیل باید در غزه وجود داشته باشد و این به معنای اشغال و کنترل جمعیت آن نیست».

بیشتر بخوانید:

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات
حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

گروه‌های فلسطینی: غزه در معرض مرگ است

کمیته پیگیری احزاب فلسطینی بامداد چهارشنبه گفت که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک جنگ تمام عیار است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته پیگیری احزاب فلسطینی بامداد  چهارشنبه اعلام کرد: «غزه در معرض مرگ است که باید آن را رد کنیم و بدون تردید و تسلیم‌شدن با هم روبه‌رو شویم».

این کمیته در بیانیه‌ای گفت: ‌«ما از برادران عرب و مسلمان خود می‌خواهیم که در قبال جنگ آب و غذای‌ [صهیونیست‌ها علیه غزه] موضعی مسئولانه اتخاذ کنند».

در این بیانیه آمده است: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک جنگ تمام عیار است. هژمونی آمریکا حاکمیت کشورهای مختلف را از بین برده است».

احزاب فلسطینی همچنین افزودند: «جنگ بر سر نان، آب و شیر خشک، فصلی از تروریسم است که جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند».

از سوی دیگر، همزمان با بیانیه هلال احمر فلسطین درباره حمله اشغالگران به کاروان کمک‌های صلیب سرخ، مدیر بیمارستان‌های نوار غزه نیز از وضعیت فاجعه‌بار این منطقه خبر داد.

این مقام فلسطین با بیان اینکه ۱۸ بیمارستان از جمله ۸ بیمارستان دولتی غزه خدمات خود را متوقف کردند، افزود: «ما بر ضرورت آوردن سوخت به بیمارستان‌ها تاکید می‌کنیم زیرا وضعیت فاجعه‌بار است». 

 حمله نظامیان صهیونیست به دانشگاه برزیت در شمال رام‌الله

تحولات غزه و کرانه باختری؛ محور رایزنی معاون بایدن و رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگوی تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی بر تمرکز دولت آمریکا روی آزاد کردن اسرای دربند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و دو طرف در جریان این تماس تلفنی آخرین تحولات در اراضی اشغالی، نوار غزه و کرانه باختری را مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است، هریس طی این تماس تلفنی ضمن تاکید مجدد بر حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی، بر تمرکز خود و جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور بر آزاد کردن اسرای دربند جنبش حماس تاکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است، معاون رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه و همچنین بر لزوم تداوم افزایش کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت برقراری ثبات و امنیت در کرانه باختری و مجازات و پاسخگویی شهرک‌نشینان افراطی در قبال اقدامات خشونت‌بارشان تاکید کرد.

دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای از غزه محدود شده‌است

بنا بر گزارش‌ها، تصاویر ماهواره‌ای از نوار غزه که به طور منظم در اختیار سازمان‌های خبری و پژوهشگران قرار می‌گرفت، در روزهای اخیر به دلیل ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه محدود شده‌است.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» گزارش داد که دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای از غزه محدود شده و احتمالا نگرانی‌ امنیتی وجود دارد چون پیش از آن انتشار تصاویری موجب شد تا اطلاعات مهمی در مورد مواضع رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه فاش شود.

رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات طوفان الاقصی که نیروهای مقاومت فلسطینی علیه مواضع اشغالگران صهیونیست انجام دادند، غزه را زیر حملات بی‌امان خود گرفته و این منطقه تحت‌ محاصره که بیش از ۱۰ هزار شهید داده، با کمبود اقلام اساسی از جمله آب و مواد غذایی روبروست و عملا صهیونیست‌ها در حال نسل‌کشی در این منطقه فلسطین هستند.

حماس: ما بازیگر اصلی در آینده غزه خواهیم بود

قسام دو تانک دیگر اسرائیل را منهدم کرد

گردان‌های قسام اعلام کرد دو تانک دیگر را در شمال میدان التوأم با دوش پرتاب یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است./ دانشجو

رئیس سابق ارتش رژیم صهیونیستی: نمی‌خواهیم وارد جنگ با لبنان شویم

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مهمترین هدف این رژیم در حال حاضر، عدم ورود به جنگ با لبنان است.

به گزارش ایسنا، دان حالوتس، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به دشواری جنگ با گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس تاکید کرد که در حال حاضر بزرگترین هدف وارد نشدن به جنگ با لبنان است.

براساس گزارش شبکه المیادین، دان حالوتس ضمن اشاره به پایداری و مقاومت نیروهای القسام و عملکرد بالای آنها در میدان خاطرنشان کرد که تصور تسلیم شدن نیروهای جنبش حماس دشوار است و هزینه‌هایی وجود دارد و رژیم صهیونیستی باید آنها را با تمام دردها بپردازد.

وی همچنین گفت: ما در جنوب (اشاره به غزه) جبهه طولانی جغرافیایی داریم و تمامی تلاش‌ها باید در آنجا متمرکز شود.

در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۱۲۰ هزار صهیونیست در حال حاضر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی آواره شده‌اند.

این در حالیست که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی این ارقام را رد کرده و گفته‌است: «ما ۱۲۰ هزار آواره نداریم، بلکه ۲۰۰ هزار تن در داخل اسرائیل آواره شده‌اند.»

 حزب‌الله در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امروز یک نیروی نظامی صهیونیست را در پایگاه نظامی صهیونیستیِ شومیرا در نزدیکی مرز لبنان را هدف حمله قرار داده است.

حملهٔ حماس با موشک‌های هدایت‌شونده

 حماس اعلام کرد تجمع خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب غزه را با موشک روسی هدایت‌شوندهٔ «کُنکُورس» هدف حمله قرار داده است.

اسرائیل مدعی ترور یک عضو حماس شد

ارتش اسرائیل و سرویس امنیت عمومی  این رژیم (شاباک) در بیانیه‌ مشترکی مدعی شدند که یک هواپیمای جنگی با هدایت اطلاعاتی سرویس امنیت عمومی و سرویس اطلاعات نظامی، «محسن ابوزینه» را که  رئیس بخش صنایع و تجهیزات  نظامی وابسته به حماس بوده ترور کرده است».

مشاور ارشد نتانیاهو: اسرائیل باید در غزه حضور امنیتی داشته باشد

مشاور ارشد نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه تاکید کرد، این رژیم باید بدون اشغال نوار غزه در آن حضور امنیتی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه «سی ان ان»، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم باید در نوار غزه حضور امنیتی داشته باشد بدون اینکه آن را تحت اشغال خود بگیرد و بر ساکنانش کنترل داشته باشد.

وی افزود: «ما باید میان حضور امنیتی و کنترل سیاسی در نوار غزه پس از شکست حماس تفاوت قائل شویم».

مشاور ارشد نتانیاهو گفت: «ما خواهان یک وضعیت انعطاف‌پذیرتر هستیم که به ما امکان ورود و خروج از غزه را براساس نیازهای امنیتی بدهد».

وی تاکید کرد، بهترین راه تضمین آزادی اسیران صهیونیست افزایش فشار بر جنبش حماس است.

گالانت: با جنگی طولانی روبرو هستیم/ بدون آزادی اسرایمان آتش بس انسانی وجود ندارد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که جنگی طولانی پیش‌روی این رژیم قرار دارد و بدون آزادی اسرای این رژیم و شکست حماس هیچگونه آتش بس انسانی محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در نشستی با کمیسیون خارجه و امنیت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: با جنگی طولانی و نه به مدت یک یا دو هفته روبرو هستیم. بدون بازگشت اسرایمان از غزه و شکست حماس هیچگونه آتش بس انسانی وجود نخواهد داشت.

بمباران مدرسه‌ای در غزه

اسرائیل مدرسه‌ای در غزه را که در آن تعدادی زیادی آوارگان فلسطینی پناه گرفته بودند، بمباران کرد.

میانجیگری قطر برای آزادی ۱۰ تا ۱۵ اسیر اسرائیلی

خبرگزاری فرانسه خبر داد که قطر تلاش می کند در ازای آتش بس یک یا دو روزه در غزه، ١٠ تا ١۵ اسیر اسرائیلی را آزاد کند.

 در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.