صفحه اصلی / اجتماعی / تجربیات نوآورانه بین المللی در توسعه پایدار

تجربیات نوآورانه بین المللی در توسعه پایدار

توسعه پایدار به معنی توسعه ای همه‌جانبه و متوازن در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی است.

به گزارش دانستنی نیوز، به نقل از پرویز گرشاسبی، معاون آبخیزدارى و قائم مقام مدیر ملى پروژه هاى بین المللى منارید و حبله رود ظرفیت ســازی یکى از ابزارهاى تســهیل کننده و ضروری در امر توسعه به شمار مى آید، به طورى که در انجام اقدامات و پروژه هاى توسعه اى، مهم تر از مسائل مالی مرتبط تلقى مى شــود.

وجود خلاء در ظرفیت و توان یکی از دست اندرکاران پروژه، اغلب کل پروژه را محکوم به شکست می کند. هر چند واژه ظرفیت سازی، به عنوان یکی از چالش های توسعه، همواره باقی مانده، اما در «پروژه بین المللى تقویت و انسجام سازمانى به منظور مدیریت یکپارچه منابع طبیعى – منارید»، ایجاد توانایی پرسنلی، سازمانی، تجهیزاتی و اجتماعی، به جهت اجرای فعالیت ها، حل مسائل، هدف گذاری و دستیابی به آن در یک حالت پایدار در محدوده عرصه هاى کارى پروژه مورد تأکید است.

پروژه منارید، جهت رفع موانع دســتیابى به رویکــرد مدیریت یکپارچه منابع طبیعى در ســطح محلى و استانى و در اهم آن ســطح ملى، فعالیت هاى ظرفیت سازى خود را دنبال مى کند. شناســایى و ثبت تجارب موفق در ســطح ملى – حداقل ۴۰ نمونه – که با اقلیم هاى اســتان هاى هدف این پروژه هم خوانى داشــته باشــد، یکى از فعالیت هاى ظرفیت سازى در منارید است. پروژه های اجرا شده، تلاشی منحصر به فرد و ویــژه هســتند که با بررسی آنها می توان به شباهت های متعدد این قبیل فعالیت ها در دنیا پی برد. یکی از ارزشمندترین دارایی های موجود و قابل دستــرس، دانش ایجاد شده در حین اجرا است.

برای مطالعه جزییات این پروژه می توانید اینجا را کلیک کنید.


لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=132691

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.