صفحه اصلی / اقتصاد کلان / توسعه مشاغل خانگی برای بیماران خاص در خراسان شمالی با همکاری جهاددانشگاهی

توسعه مشاغل خانگی برای بیماران خاص در خراسان شمالی با همکاری جهاددانشگاهی

مشاغل خانگی

ایسنا/خراسان شمالی یک کارآفرین در خراسان شمالی گفت: تولید کیسه‌های پارچه ای موجب ایجاد اشتغال برای بیماران خاص در این استان شده است.

محمدرضا وحدت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان به ام اس در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال است، اضافه کرد: در این سن افرادی که مبتلا به بیماری های خاص می شوند، مشکلات زیادی را در حوزه کسب و کار دارند و از همین جهت ایجاد مشاغل خانگی برای بیماران خاص، می تواند بخشی از مشکلات اشتغال را برای بیماران خاص حل کند.

وی تاکید کرد: اگر در طرح توسعه مشاغل خانگی که جهاددانشگاهی مجری طرح است، مشکلات بازار فروش با ایجاد نمایشگاه های ملی و بین المللی کمتر شود، کمک بسیار بزرگی در حوزه توسعه مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه برای تولید کیسه های پارچه ای جنبه ابتکاری وجود داشته است، اضافه کرد: در این طرح ابتکاری مسائلی مانند ایجاد اشتغال برای بیماران خاص، رویکرد زیست محیطی و… در نظر گرفته شده است.

به گفته این پیشران، در حال حاضر بیش از ۲۵ نفر از افرادی که دارای بیماری خاص هستند، در تولید کیسه های پارچه ای فعالیت می کنند که این تعداد در صورت افزایش سفارش ها نیز افزایش پیدا می کنند.

وحدت عنوان کرد: از سال ۹۶ بخشی از فروشگاه های شهروند از تولیدات کیسه های پارچه ای که در خراسان شمالی تولید می شد، استفاده می کردند که از سال ۹۷ به بعد تمام فروشگاه های زنجیره ای شهروند در تهران از این کیسه ها استفاده می کنند.

وی در رابطه با چالش های موجود در این مسیر گفت: کیسه های پلاستیکی در فروشگاه ها به صورت رایگان توزیع می شود و این مساله موجب می شود استقبال از کیسه های پارچه ای کمتر شود.

وحدت تاکید کرد: فروش محصولات در فروشگاه ها باید در کنار صندوق های فروشگاه باشد که بازدید بهتری داشته باشند اما مجاب کردن مسئولان فروشگاه برای انجام این کار دشوار است.

به گفته وی تولیدات کیسه های پارچه ای از خراسان شمالی به منطقه آزاد کیش و تهران به صورت عمده ارسال می شود و از استان های دیگر نیز قراردادهای بسیاری وجود دارد.

به گفته این کارآفرین، سازمان های دولتی در استفاده از کیسه های پارچه ای حمایت های کمتری را دارند.

وحدت تصریح کرد: در بجنورد کارخانه بازیافتی وجود ندارد و همین مسئله موجب می شود تا استفاده از کیسه های پارچه ای از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در این فعالیت، اتصال به بازار است که باید انجام شود و پیدا کردن بازار فروش نیازمند دغدغه مند بودن افراد و دستگاه های مختلف است.

انتهای پیام

ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.