صفحه اصلی / استانها / تولید بیش از ۸ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق در نیروگاه های گیلان

تولید بیش از ۸ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق در نیروگاه های گیلان

برق

ایسنا/گیلان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: در هفت ماه نخست امسال ۸ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۸ مگاوات ساعت انرژی برق از ۱۰ نیروگاه فعال در گیلان تولید شده است.

عظیم بلبل آبادی در جمع خبرنگاران با اعلام این اظهار کرد: نیروگاه های سیکل ترکیبی پره سر، سد آبی تاریک، سد سفیدرود، برق آبی سینه هونی تالش، شهیدبهشتی لوشان، مقیاس کوچک گیل و آذر ایرانیان، سیکل ترکیبی گیلان، برق آبی شهربیجار، بادی منجیل و مقیاس کوچک کاسپین وظیفه تولید انرژی برق در استان گیلان را برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان افزود: از ۱۰ نیروگاه فعال منطقه در هفت ماه نخست سال جاری ۸ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۸ مگاوات ساعت انرژی برق دریافت شده است که از این مقدار چهار میلیون و ۵۷۲ هزار و ۶۷ مگاوات ساعت در استان گیلان به مصرف رسید و مقدار چهار میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۱ مگاوات ساعت هم به استان های همجوار صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت خوب گیلان در حوزه نیروگاه های تجدیدپذیر گفت: استان گیلان از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی از لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار بوده و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در استان گیلان از لحاظ انرژی بادی، آبی و انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک و تجدیدپذیر وجود دارد، باید با برنامه‌ریزی امکان استفاده از پتانسیل انرژی‌های مختلف را با توجه به توان مالی فراهم کنیم.

بلبل آبادی با اشاره به رویکرد دنیا در استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، ادامه داد: مطالعات انجام شده نشان داد که مناطق منجیل و لوشان، مناطق بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی الکتریکی به وسیله سلول‌های خورشیدی هستند.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و افتتاح هفتگی طرح‌های آب و برق در سراسر کشور، گفت: وزارت نیرو طی سالیان گذشته با تمام توان مهندسی و مدیریتی در بخش های مختلف دولتی، خصوصی و عمومی، در سراسر کشور سرمایه گذاری های عظیمی را در راستای تامین آب و برق به انجام رسانده که اکنون پیشرفت و بهره برداری از این پروژه ها در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به اطلاع مردم می رسد.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آتش‌نشانی جان ۹۰۰ همدانی را نجات داد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در هشت ماهه نخست امسال، ۹۲۹ نفر از شهروندان را طی ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.