صفحه اصلی / اجتماعی / حمله اشغالگران به بیمارستان جنین و بازداشت امدادگران/ نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم/ ویدئو

حمله اشغالگران به بیمارستان جنین و بازداشت امدادگران/ نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم/ ویدئو

در چهل و دومین روز از تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه حملات هوایی این رژیم به مناطق مختلف غزه بی وقفه ادامه دارد و مقاومت فلسطین نیز در اقدامی تلافی جویانه شهرک‌های صهیونسیت نشین را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرا می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات
حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقص

رسانه‌های فلسطینی بامداد جمعه گزارش دادند که نیروهای ارتش اشغالگر خواستار تخلیه فوری بیمارستان ابن سینا در شهر جنین شدند و دو امدادگر را دستگیر کردند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع محلی تأکید کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی چند ساعتی است که این بیمارستان را از هر طرف محاصره کرده‌اند و آمبولانس‌ها را در مجاورت آن تفتیش می‌کنند و از طریق بلندگوها خواستار تخلیه بیمارستان شده‌اند.

به گزارش وفا، نیروهای ارتش اشغالگر تعدادی از امدادگران را مجبور کردند دستان خود را بالا ببرند و در محوطه بیمارستان آنها را تفتیش و تعدادی از آنها را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، دکتر وسام صبیحات، مدیر کل وزارت بهداشت در جنین نیز تأکید کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ابن سینا را محاصره کرده و از رسیدن آمبولانس‌ها و حتی موارد بیمار به آن جلوگیری می‌کنند.

شایان ذکر است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیش از هفت ساعت است که بیمارستان دولتی جنین را محاصره کرده و از انتقال مجروحان یا بیماران به آن جلوگیری می‌کنند.

دو شهید و تعدادی زخمی در نتیجه حملات پهپادی اشغالگران به اردوگاه جنین

منابع پزشکی به الجزیره گزارش دادند که در نتیجه بمباران اردوگاه جنین در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند، این در حالی است به گفته خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر بیمارستان ابن سینا در نزدیکی اردوگاه جنین را نیز محاصره کرده‌ و خواستار تخلیه کارکنانش شدند.

نیروهای ارتش اشغالگر از چند جهت به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند، تمامی ورودی‌ها را بستند، آن را از محیط بیرونی جدا، چندین خیابان را با بولدوزر تخریب و هفت شهروند را دستگیر کردند، همچنین زیرساخت‌ها را در چندین نقطه در شهر و اردوگاه تخریب و منفجر کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها بامداد امروز میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در مرکز شهر جنین آغاز شد.

در حالی که هلال احمر فلسطین گزارش داد، دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در شهر جنین مجروح شدند.

به گزارش وفا، تعدادی از شهروندان نیز بر اثر حملات پهپادها و گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند که در نتیجه به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند.

این سناریو چندین روز است که توسط اشغالگران علیه بیمارستان‌های غزه اجرا شده‌است. اشغالگران با ادعای وجود تونل‌های حماس زیر بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان الشفا اقدام به بمباران بیمارستان و محاصره آن کرده‌اند. بیش از چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس فلسطینی علیه شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه (مجاورت نوار غزه) می‌گذرد که طی آن تعدادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست اسیر شدند.

رژیم صهیونیستی نیز با آغاز عملیات «شمشیرهای آهنین» شروع به بمباران شدید نوار غزه کرده که منجر به شهادت هزاران غیرنظامی، که اکثر آنها کودکان هستند همراه با قطع آب، برق و سوخت و اعمال محدودیت‌های اساسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه شده و با دو برابر شدن بحران در این باریکه یک تراژدی واقعی رخ داده‌است.

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به چند نفر رسید؟

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون ۳۷۲ نظامی این رژیم کشته شدند و به خانواده‌های آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که عملیات در داخل بیمارستان شفا که یک مجتمع درمانی بزرگ است، به طور دقیق و آرام ادامه دارد.

همزمان در جنایت تازه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جبالیا، یک محله مسکونی کامل بمباران شد و ده‌ها نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

همچنین هواپیما‌های صهیونیستی منزلی را در شهرک قراره در شرق خان یونس بمباران کردند که طی آن دست کم ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه مسئولیت عملیات ایست بازرسی النفق را برعهده گرفت.

در بیانیه صادره از سوی گردان‌های قسام در این خصوص آمده است: گردان‌های قسام مسئولیت عملیات تیراندازی امروز در ایست بازرسی اسرائیلی النفق در نزدیکی بیت لحم را بر عهده گرفت.

بیانیه مذکور در این خصوص اضافه کرد: شماری از مبارزان این گردان‌ها در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه؛ نظامیان اسرائیلی را در ایست بازرسی نفق در نزدیکی بیت لحم مورد حمله قرار داده و شماری از آن‌ها را کشته یا مجروح کردند.

این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش اعلام کرد که ۸ اسرائیلی از جمله ۶ نیروی امنیتی در عملیات تیراندازی به مقر ایست بازرسی «النفق» متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب قدس اشغالی زخمی شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر افزود که حال یکی از مجروحان وخیم و از او قطع امید شده است.

صهیونیست‌ها مدعی شدند که مجریان این عملیات را به شهادت رسانده اند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که ۳ فلسطینی در مقر ایست بازرسی النفق در حد فاصل قدس اشغالی و بیت لحم به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجریان این عملیات ۳ بوده‌اند.

از طرف دیگر، سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود سوخت کلیه ارتباطات با غزه بار دیگر به طور کامل قطع شده است.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد «آنروا» روز پنجشنبه این موضوع را در جریان یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد.

«فیلیپ لازارینی» در این کنفرانس خبری پس از اطلاع رسانی شفاهی به کشور‌های عضو سازمان ملل در خصوص شرایط جاری در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت: غزه بار دیگر از قطعی کامل ارتباطات رنج می‌برد و دلیلش هم این است که سوخت وجود ندارد.

این در حالیست که در روز‌های گذشته نیز اینترنت و خطوط تلفن در بخش‌هایی از نوار غزه بار دیگر قطع شد.

منابع خبری از نوار غزه گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی بار دیگر خطوط اینترنت و تلفن در بخش‌هایی از نوار غزه به ویژه در شمال آن را قطع کرده است.

پیش از این، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده بود که تل آویو با قطع راه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در غزه تلاش می‌کند جنایات و فجایع دسته جمعی خود را در این منطقه پنهان کند.

در همین راستا عفو بین الملل نیز خواهان وصل مجدد شبکه‌های اینترنتی در نوار غزه و راه‌های ارتباطی در این منطقه به صورت فوری شد تا گروه‌های امدادرسان بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

سندیکای خبرنگاری فلسطین نیز هشدار داده بود که رژیم صهیونیستی با قطع اینترنت و راه‌های ارتباطی به دنبال ارتکاب کشتار‌های بیشتر در نوار غزه است.

نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم/ جلسه امروز کابینه جنگ درباره تبادل اسیران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی ادعا کرد: «ما نشانه‌های قوی داشتیم که زندانیان نزد حماس در مجتمع الشفا هستند و این یکی از دلایلی بود که ما را وادار به ورود به بیمارستان کرد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «اگر آنها آنجا بودند، از آنجا منتقل شده‌اند.»

نتانیاهو به سی‌بی‌اس خاطرنشان کرد که کابینه او «اطلاعاتی درباره زندانیان» دارد، اما از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت: «هرچه کمتر صحبت کنم، بهتر است.»

این در حالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ساعت ۲۰:۳۰ امروز (جمعه) با توجه به مذاکرات درباره توافق احتمالی مبادله اسیران تشکیل جلسه می‌دهد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که مذاکرات برای توافق مبادله اسیران در حال پیشرفت است و این قرارداد ممکن است روزهای آینده بسته شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود: حماس در روزهای اخیر موافقت خود را برای آزادی ۸۰ اسیر پس گرفت و اکنون آماده آزادی ۵۰ زندانی است. اسرائیل مخالف بوده و اصرار بر آزادی بین ۵۰ تا ۸۰ زندانی در غزه دارد.

بر اساس برآوردها، حدود ۱۳۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

رژیم صهیونیستی در مذاکرات چندین خط قرمز ارائه کرد، از جمله خواستار جدا نشدن خانواده‌ها و آزادی کودکان به همراه مادرانشان شد. خط قرمز دوم مخالفت با آتش‌بس بدون آزادی اسیران است و نیز تاکید کرده که تعداد افرادی که آزاد می‌شوند بالاتر از خواسته کنونی حماس باشد.

پس از مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای مسن فلسطینی، حماس با آزادی زندانیان مسن مخالفت کرد. اشغالگران همچنین به شدت با آتش‌بس پنج روزه مخالفت کردند در حالیکه حماس خواستار آن شده بود و همین باعث شد حماس تعداد افرادی که قصد آزادی آنها در توافق فعلی را دارد از ۸۰ نفر به ۵۰ نفر کاهش دهد.

یکی دیگر از اختلاف نظرها در این مذاکرات، درخواست حماس مبنی بر این است که رژیم صهیونیستی در روزهای آتش‌بس از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز غزه خودداری کند در این صورت در هر روز آتش‌بس، حماس قصد دارد ده‌ها اسیر را آزاد کند. این در حالی است که اشغالگران با درخواست حماس مبنی بر اجازه آزادی رفت‌وآمد در جریان آتش‌بس میان غزه و جنوب نوار غزه مخالف هستند.

لحظه انفجار بمب در مسیر گشتی رژیم صهیونیستی در غرب جنین/ ویدئو

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش صهیونیستی شب گذشته با ۸۰ خودروی زرهی به اردوگاه جنین در کرانه باختری حمله کرده و آن را محاصره کرده‌اند. تک تیراندازهای صهیونیست نیز در برخی مکان‌ها مستقر شده‌اند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.