صفحه اصلی / اجتماعی / بایدن، در جستجوی میانجی

بایدن، در جستجوی میانجی

امروز خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که بایدن از رئیس‌جمهور چین خواسته تا از نفوذ و جایگاه خود در ایران استفاده کند و از تهران بخواهد که از هرگونه اقدام «تحریک آمیز در خاورمیانه» پرهیز کند. 

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه (دیروز) بعد از ۴ ساعت گفتگو با شی جین پینگ، رهبر چین در سانفرانسیسکو، اظهار اطمینان کرد که روابط پرتنش آمریکا و چین در حال بهبود است.

این نخستین دیدار شی جین‌پینگ از آمریکا در شش سال گذشته بود و محورهای مذاکرات جین‌پینگ با بایدن توسط بسیاری از رسانه‌ها تحلیل شد.

گفته می‌شود یکی از محورهای مورد بحث در جلسه این جلسه، تنش‌های منطقه بوده است که روز به روز تشدید می‌شود.

مسئله‌ای که نشان‌دهنده نقش پررنگ ایران در فضای بین‌الملل است به گونه‌ای که در دیدار روسای جمهور دو ابرقدرت دنیای امروز، یکی از محورهای بحث ایران است.

با وجود برخی فضاسازی‌ها، به نظر می‌رسد ایران در تحولات اخیر سیاست مقتدرانه‌ای اتخاذ کرده که مبتنی بر منافع ملی است، ایران به خوبی توانسته است با مذاکرات دیپلماتیک و انتقال این مفهوم که «انگشت‌ها بر روی ماشه است» توانسته بازدارندگی لازم جهت جلوگیری از یک حرکت گسترده علیه محورهای مختلف جبهه مقاومت ایجاد کند.

همچنین خود نیز به صورت مستقیم وارد جنگی تمام عیار نشود که امروز مهم‌ترین آرزوی صهیونیست‌هاست.

از زمانی که نتانیاهو برای اولین بار در اسرائیل به قدرت رسید تا به حال وی دو هدف داشت یکی کشاندن آمریکا به جنگ با ایران و دیگری بیرون راندن فلسطینی های باقی مانده در سرزمین های اشغالی و وادار کردن آنها به کوچ کردن به اردن و مصر

او که تا امروز نتوانسته است به آرزوی دوم خود جامه حقیقت بپوشاند در هفته‌های گذشته تلاش زیادی کرد تا ایران را وارد یک تقابل مستقیم با آمریکا کند که تا امروز ناموفق بوده است.

همچنین به نظر می‌رسد سیاست گذاران در ایران معتقد هستند نابودی اسرائیل از طریق فروپاشی درونی این کشور به وسیله اختلافات درونی و نگرانی‌های روزافزون جمعیت مهاجرین اسرائیل محقق می‌شود و برای نابودی این رژیم نیازی به ورود مستقیم ایران به جنگ با اسرائیل نیست.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.