صفحه اصلی / آموزش عالی / حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی/حادثه تروریستی نبود/دستگیری ضارب

حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی/حادثه تروریستی نبود/دستگیری ضارب

دانستنی نیوز، گروه استان‌ها: صبح امروز چهارشنبه آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان بلوچستان و امام جمعه زاهدان توسط فردی به گلوله بسته شد.

در جریان این حمله مسلحانه این عالم برجسته به شهادت رسید. گفته می‌شود این حادثه تروریستی نبوده است.


آخرین اخبار و تصاویر مربوط به این حمله را در زیر مشاهده می‌کنید.


۱۶:۱۳ لحظه شلیک گلوله به آیت الله سلیمانی

تصاویری از لحظه حمله مسلحانه و شلیک گلوله به «آیت‌الله عباسعلی سلیمانی» طی حادثه امروز در بابلسر را می‌بینید.


۱۶:۰۱ رئیس جمهور: نیروهای امنیتی هر چه سریع‌تر علل وقوع حادثه را شناسایی کنند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت عالم ربانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تألم فراوان شد.

اینجانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسألت دارم.

لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان اقدام کنند.»


۱۴:۵۴ حادثه بابلسر هیچ مجروحی نداشته است / انگیزه ضارب مشخص نیست

حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی/حادثه تروریستی نبود/دستگیری ضارب

سید محمود حسینی پور در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به آخرین جزئیات از حادثه امروز در بانکی در بابلسر که منجر به جان باختن آیت الله سلیمانی شد، گفت: تا الان مطابق بررسی‌های اولیه که انجام شده انگیزه ضارب مشخص نیست و موضوع در حال بررسی است.

وی ادامه داد: ولی بر اساس داده‌هایی که تاکنون داریم میزان امنیتی بودن این اقدام را کاهش می‌دهد و این اقدام جنایتکارانه توسط ضارب فی البداهه و با تصمیم ضارب اتفاق افتاده است.

استاندار مازندران یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های دستگاه‌های امنیتی پرونده در حال رسیدگی است و اخبار بعدی توسط دستگاه‌های مسئول اطلاع رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: هیچ کسی در این حادثه مجروح نشده است.


۱۴:۱۹ دستور وحیدی برای بررسی شهادت آیت‌الله سلیمانی

حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی/حادثه تروریستی نبود/دستگیری ضارب

احمد وحیدی در تماس تلفنی با سیدمحمود حسینی‌پور با ابراز تأسف و تأثر از شهادت آیت‌الله سلیمانی، دستورات لازم را برای بررسی جامع و کامل ابعاد مختلف این حادثه تا دستیابی به نتیجه صادر کرد.


۱۴:۰۵ توضیحات استاندار مازندران درباره حادثه بابلسر

استاندار مازندران با اشاره به دستگیری ضارب حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی گفت: انگیزه ضارب هنوز مشخص نیست.


۱۳:۵۳ جزئیات سوءقصد به «آیت الله سلیمانی» / مصدومیت ۳ نفر تکذیب شد

حمله مسلحانه به«آیت الله سلیمانی»/روایت شاهدان حادثه/دستگیری ضارب

سرهنگ سید جعفر ساداتی اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۱ امروز در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت الله عباسعلی سلیمانی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: در این حادثه آیت الله سلیمانی به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت.

سرهنگ ساداتی ضمن تکذیب خبر مصدومیت سه نفر در این حادثه از دستگیری ضارب از سوی مأموران انتظامی و افزود: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد.


۱۳:۳۳ حمله به آیت الله سلیمانی تروریستی نبوده / ضارب از عوامل نگهبانی بانک بوده است

حمله مسلحانه به«آیت الله سلیمانی»/روایت شاهدان حادثه/دستگیری ضارب

سید محمود حسینی پور در گفت و گو با شبکه خبر با تشریح جزئیات حادثه امروز در بانکی در بابلسر که منجر به جان باختن آیت الله سلیمانی شد گفت: یکی از عوامل نگهبانی یکی از بانک‌ها حضرت آیت الله سلیمانی که از روحانیون برجسته استان مازندران و بابلسر بودند را مورد هدف قرار داده که در جریان این سوءقصد جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بلافاصله ضارب در همان محل توسط عوامل انتظامی دستگیر می‌شود، گفت: بررسی‌های اولیه برای کشف انگیزه این اقدام ضارب در حال انجام است.

استاندار مازندران افزود: آنچه تا الان مشخص شده این است که هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام به طور کامل مشخص نیست. سابقه این فرد که از افراد بومی و محلی منطقه است نشان می‌دهد که این اقدام ماهیت تروریستی ندارد.

حسینی پور بیان کرد: اطلاعاتی که تا الان داریم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت الله سلیمانی نداشتند و ایشان هم برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کرده بودند.

وی گفت: تا این لحظه اطلاعاتی و اسنادی که حکایت از این باشد که اقدام امنیتی و تروریستی باشد نداریم.

استاندار مازندران با اشاره به هویت ضارب افزود: ایشان از عوامل شرکت‌های انتظام بوده که کارهای خدماتی انتظامی بانک‌ها را انجام می‌دهند، وی از پرسنل این شرکت‌ها با هویت کاملاً معلوم و مشخص بودند و از بیرون نبوده و در داخل بانک بوده است.

وی با بیان اینکه ضارب خودش مسلح بوده است، یادآور شد: اسلحه هم در اختیار این فرده بوده و از کسی دیگر تهیه نکرده است.


۱۳:۲۵ تصاویری از آیت الله سلیمانی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان

صبح امروز چهارشنبه آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان بلوچستان در حالی که به عنوان یک شهروند برای انجام امور بانکی در محل یکی از بانک‌های بابلسر حضور پیدا کرده بود توسط فردی به گلوله بسته شد.

ایشان همواره به ساده زیستی و مردم‌داری شهره بود. تصاویری از بازدید و امدادرسانی این عالم برجسته به مردم مناطق سیل زده «زرآباد» را می‌بینید.

تصاویری از آیت الله سلیمانی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان

تصاویری از آیت الله سلیمانی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان

تصاویری از آیت الله سلیمانی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان

تصاویری از آیت الله سلیمانی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان

تصاویری از آیت الله سلیمانی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان


۱۲:۲۶ روایت شاهد عینی از حمله به آیت الله سلیمانی

یکی از شهروندان بابلسری به جزئیاتی از حادثه حمله مسلحانه منجر به جان باختن آیت الله سلیمانی اشاره کرد.

این شهروند بابلسری با اظهار اینکه آیت الله سلیمانی به عنوان یک شهروند به بانک بابلسر مراجعه کرده بود، افزود: وی متأسفانه مورد اصابت گلوله فرد ضارب قرار می‌گیرد.

وی افزود: فرد ضارب اسلحه را از دست نگهبان بانک ربوده است و به کارمند بانک نیز تیراندازی می‌کند و آیت الله سلیمانی به شهادت می‌رسد.

همچنین فرزند آیت الله سلیمانی خبر سوءقصد به جان پدرش که منجر به ارتحال او شده است را تأیید کرد و گفت: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم و عازم بابلسر هستم.


۱۲:۱۷ فیلم انتقال پیکر آیت الله سلیمانی به بیمارستانی

پیکر آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری که در حمله مسلحانه جان باخت، به بیمارستان بابلسر منتقل شد.


۱۲:۱۱ نگاهی به زندگینامه آیت الله سلیمانی

عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.

در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت هاشمی، مدرس و مهمامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.

سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد.

او در دوران تحصیل به تبلیغ و تحصیل نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهرها و روستاهایی از کشور سفر کرد. ایشان به امور پژوهشی نیز پرداخته‌اند و از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهمترین اثر علمی ایشان است اشاره کرد.

از جمله مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان و عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهار اشاره کرد.

وی پس از آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان منصوب شدند.

عباسعلی سلیمانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان است، از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه سیستان و بلوچستان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های ملی استان‌های مازندران و گلستان و امامت جمعه بابلسر اشاره کرد.


۱۲:۰۹ فیلمی از محل حادثه حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی

آیت الله «عباسعلی سلیمانی» عضو مجلس خبرگان رهبری در حمله مسلحانه در بابلسر به شهادت رسید؛ تصاویری از محل حمله مسلحانه به وی را می‌بینید.


۱۱:۵۰ معاون استاندار مازندران: حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی در بابلسر

روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در گفتگو با دانستنی نیوز با تأیید خبر حمله مسلحانه به آیت الله سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله سلیمانی صبح امروز به دنبال حمله مسلحانه به شهادت رسید.

وی بدون اشاره به جزئیات این حمله افزود: با تلاش دستگاه امنیتی ضارب دستگیر شد و اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو بابلسری مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در محدود میدان شهربانی بابلسر به ضرب گلوله ترور و به شهادت رسید.


این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.