صفحه اصلی / اجتماعی / حکایت کارت‌های مترو که متولی پاسخگو ندارد

حکایت کارت‌های مترو که متولی پاسخگو ندارد

دانستنی آنلاین/ فرهاد اسماعیلی: کارت های مترو جدید زمانی که دارای شارژ باشند و دچار مشکل شوند امکان انتقال مبلغ شارژ آن به کار استفاده شده دیگر نیست حتما باید کارت متروی خام قدیمی خریداری کرد و بعد شارژ را انتقال داد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، حدود سه ماه پیش یکی از کارت های مترو که از آن استفاده می کردم به مشکل برخورد. پس از پرس و جو به من گفته شد که دو ایستگاه صادقیه و امام خمینی امکان تعویض کارها وجود دارد.

به ایستگاه امام خمینی مراجعه کردم و در پاسخ گفتند که پشتیبانی کارت‌ها به ایستگاه ولیعصر منتقل شده است. ترجیح دادم که به ایستگاه صادقیه که سر راهم بود مراجعه کنم. وقتی کار را در اختیار متصدی پشتیبانی کارت های مترو گذاشتم در ابتدا که منکر ایراد کارت شد و پس از ارسال من گفت که باید مبلغ پنج هزار تومان پرداخت کنم تا شارژ کارت فعلی که مشکل دارد به آن منتقل شود. با اعتراض منکه روبرو شد به من گفت که به شعبه ایستگاه ولیعصر مراجعه کنم تا مشکل حل شود.

پیش از مراجعه به آنجا از یکی از کنترل کنندگان گیت بلیت سوال کردم که او هم پس از چک کردن کارت من با دو دستگاه متفاوت گفت که مبلغی کارت را شارژ کنم و من هم این کار را کردم و جالب بود که کارت شارژ شد و در دستگاه ۹۰۰ به قول کنترل کننده بلیت هم کارت شارژ می شد و هم مبلغ شارژ نشان داده می شد اما در دستگاه های ایستگاه های متر و اتوبوس امکان استفاده از کارت نبود.

به شعبه پشتیبانی کارت ایستگاه ولیعصر مراجعه کردم و پس از گفت و گوی بسیار وی مرا به باجه شارژ کارت فرستاد تا آنها کار مرا انجام دهند اما متصدی آن بخش هم از این کار سرباز زد و من در مراجعه بعد به آن خانم، وی پیشنهاد داد که به ۱۸۸۸ زنگ بزنم و با اصرار من شماره ای به بنده داد و گفت: ما بیش از یک ماه است که با بخش پشتیبانی تماس گرفته ایم و گفته ایم که از زمان به روز کردن برنامه، متاسفانه امکان انتقال اعتبار به کارت های استفاده شده ممکن نیست و هنوز منتظر جواب هستیم.

از آنجا که سوژه جدید برای گزارش پیدا کرده بودم تصمیم  گرفتم این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنم اما پس از تماس با شماره هایی که داشتم راه به هیچ جا نبردم و رفتم سراغ یکی از دو باجه پشتیبان واقع در مترو یعنی ایستگاه تئاتر شهر و مجبور شدم که هاردکارت کوچک خودم را بدهم و پنج هزار تومان هم بابت یک کارت قدیمی بدهم تا بتوانم شارژ کارتم را منتقل کنم.

البته قضیه به اینجا ختم نشد. در کند و کاو این موضوع، یکی دیگر از  دوستان هم بود که اتفاق مشابه برایش رخ داده بود و او تا بازرسی شهرداری هم رفته بود اما در انتها وی هم مجبور به خرید کارت و انتقال شارژ شده بود.

نکته جلب توجه این است که پس از به روز کردن سیستم های پشتیبانی این امکان که شارژ بلیت های معیوب روی هر کارت مترویی قابل انتقال باشد غیرفعال شده است و در این رابطه هم واحد پشتیبانی می گوید چنین اتفاقی نیفتاده اما در عمل واحدهای مستقر در ایستگاه های صادقیه و تئاتر شهر می گویند امکان انتقال شارژ جز روی کارت های خام مترو امکان پذیر نیست.

ما که فریادمان به جایی نرسید اگر مسئولان پگاسخگوی این مورد هستند لطفا با پایگاه خبری دانستنی آنلاین ارتباط داشته باشند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.