صفحه اصلی / اجتماعی / دانستنی علمی/عجیب و باورنکردنی درباره سیاهچاله ها

دانستنی علمی/عجیب و باورنکردنی درباره سیاهچاله ها

اگر خورشید به طور ناگهانی ناپدید شود و سیاهچاله‌ای (با همان جرم) جای آن را بگیرد، زمین به دور آن می‌چرخد مثل این‌که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش دانستنی آنلاین، سیاهچاله‌ها اجرام متحرک آسمانی هستند که هرچیزی بر سر راه شان قرار بگیرد را نابود می‌کند. در این مطلب عجیب ترین حقایق را در دنیای سیاهچاله‌ها آورده ایم.

سیاهچاله‌ها در چند سال اخیر سرفصل‌های زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. در سال ۲۰۱۹،تلسکوپ افق برای اولین بار موفق شد از یک سیاهچاله فیلمبرداری کند. به لطف جریان بی‌پایانی از کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی، بیشتر مردم، این اجرام آسمانی را به‌عنوان کهکشان‌های قدرتمند تصور می‌کنند که در جهان پرسه زده و هر چیزی که سر راهشان قرار بگیرد، نابود می‌کنند.

عجیب و باورنکردنی درباره سیاهچاله ها

سیاهچاله ها نیز مانند زمین و هر جرم دیگری در کهکشان کشش گرانشی دارند و سیارات می‌توانند به دور آن بچرخند درست مانند زمین که به دور خورشید و ماه که به دور زمین می‌گردد. کریستینا اسمیت، دانشمند اخترفیزیک گفت:” اگر خورشید به طور ناگهانی ناپدید شود و سیاهچاله‌ای (با همان جرم) جای آن را بگیرد، زمین به دور آن می‌چرخد مثل این‌که هیچ اتفاقی نیفتاده است.”

عجیب و باورنکردنی درباره سیاهچاله ها

به گفته فوربس، پیچش فضا در اطراف سیاهچاله‌ها یکسان خواهد بود، بنابراین اجرامی که از کنار زمین عبور کرده اند احتمالا به این اجرام آسمانی برخورد نمی‌کنند و از کنار آنها عبور می‌کنند.

می‌دانیم که کشش گرانشی یک جسم به طورتصاعدی بر اساس جرم یک جسم قوی‌تر می‌شود تا زمانی که یک جسم خارج از افق رویداد باقی می‌ماند، پتانسیل فرار از کشش گرانشی عظیم یک سیاهچاله را دارد، اما هرچه نزدیک تر می‌شود، سریع تر باید دور شود.


این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.