صفحه اصلی / اجتماعی / دعوای قالیباف و رئیسی بالا گرفت / رقابت بر سر انتخابات ۱۴۰۴ کلید خورد؟

دعوای قالیباف و رئیسی بالا گرفت / رقابت بر سر انتخابات ۱۴۰۴ کلید خورد؟

در هفته‌های اخیر اختلافات دولت و مجلس به اوج رسیده است. دولتی‌ها مجلس قالیبافی را متهم به افزایش شدید بار مالی بودجه می‌کنند. اتفاقی که سال بعد یعنی سال آخر دولت، دستگاه‌های اجرایی را با کسری شدید بودجه مواجه می‌کند.

مجلس اما دولت را متهم می کند که به دنبال شکست مجلس در انتخابات اسفند است. قالیبافی‌ها معتقدند که دولت در لیستهای انتخاباتی مجلس مداخله داشته و با اقداماتی مانند گرانی اینترنت، افزایش نرخ دلار، کاهش سهمیه بنزین و… نمایندگان فعلی مجلس را در انظار عمومی بی کفایت نشان می‌دهد.

اوج این اختلافات دیروز بروز و ظهور یافت. آنجا که رئیسی و قالیباف تعارفات را کنار گذاشته و با تندی از یکدیگر انتقاد کردند.

وزن‌کشی سیاسی دو طیف اصولگرا در این انتخابات احتمالا تکلیف انتخابات ۱۴۰۴ را نیز روشن می‌کند و همین امر شاید در نبود رقیب اصلاح‌طلب، تنش میان پاستور و بهارستان را بیشتر کند

ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «توصیه بودجه‌ای رئیس‌جمهور به مجلس: برای دولت هزینه‌تراشی نکنید» نوشت: رئیس‌جمهور با بیان اینکه بودجه ناتراز تورم‌زا بوده و آسیب اقتصادی به همراه خواهد داشت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به ایجاد تکالیف جدید برای دولت بدون پیش‌بینی منابع آن دقت نظر داشته باشند.

از دیگر سو محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر یک نماینده، دولت را مسئول عقب افتادن تصویب قانون عفاف و حجاب معرفی کرد و گفت که مجلس به خاطر انتخابات تصویب این قانون را عقب نینداخته، بلکه این دولت است که به دلیل بار مالی قانون، مخالف اجرای آن است.

به‌نظر می‌رسد بودجه و حجاب بهانه اختلافات است، دعوای اصلی بر سر انتخابات پیش‌روست که بسیاری آن را مقدمه رقابتهای ریاست جمهوری ۱۴۰۴ می‌دانند. انتخاباتی که بعید نیست رئیسی و قالیباف در آن رودرروی هم بایستند.

دولتی‌ها تلاش دارند قالیباف و حامیانش را متهم به ایجاد شرایط موجود اقتصادی کنند و قالیبافی‌ها، دولت رئیسی را متهم به سوءمدیریت می‌کنند. این اختلافات احتمالا در هفته‌های آتی مانده به انتخابات بیشتر می‌شود، به‌ویژه آنجا که دو طرف با لیست های متفاوت رودروی هم بایستند. یکی با نام شورای ائتلاف و دیگری شاید به نام “شریان”.

تورم موجود، دستپخت قالیباف است یا رئیسی؟

وزن‌کشی سیاسی دو طیف اصولگرا در این انتخابات احتمالا تکلیف انتخابات ۱۴۰۴ را نیز روشن می‌کند و همین امر شاید در نبود رقیب اصلاح‌طلب، تنش میان پاستور و بهارستان را بیشتر کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.