صفحه اصلی / اجتماعی / دور پنجم تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی/ رسانه قطری: توافق اولیه درباره چارچوب برقراری آرامش پس از پایان آتش‌بس در غزه

دور پنجم تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی/ رسانه قطری: توافق اولیه درباره چارچوب برقراری آرامش پس از پایان آتش‌بس در غزه

دور پنجم تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیست

منابع خبری از دور پنجم مبادله اسرای فلسطینی و صهیونیست خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل الجزیره، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که امشب ۳۰اسیر فلسطینی آزاد می شوند و در مقابل نیز ۱۰ اسیر صهیونیست نیز آزاد می‌شوند.

وی افزود: ۱۰ اسیر صهیونیست شامل ۹ زن و یک دختر بچه هستند.

الانصاری همچنین گفت که ۲ اسیر آرژانتینی و یک فیلیپینی امشب آزاد می شوند.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرا به صلیب احمر تحویل داده شدند.

اسرای فلسطینی شامل ۱۵زن و ۱۵ کودک هستند.

صلیب سرخ اعلام کرد که روند آزادی اسرا را تسهیل کردیم و عملیات انتقال اسرای صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۱۲اسیر آزاد شده به سرزمین‌های اشغالی رسیدند.

یورش گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین

یورش گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین

منابع خبری از یورش گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین و درگیری با جوانان این شهر خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری که از بامداد امروز(چهارشنبه) آغاز شد، شدیدترین حمله صهیونیست‌ها به این شهر و اردوگاه آوارگان فلسطینی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بوده است.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) هم گزارش داد که تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس با همراهی بولدوزر و ادوات زرهی از چند جهت به شهر یورش برده‌اند و شهر در محاصره اشغالگران قرار گرفته است. تک تیراندازهای این رژیم هم بر پشت بام تعدادی از ساختمان‌های بلند مستقر شده‌اند.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، جوانان فلسطینی از بدو ورود نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین با آنها درگیر شدند و در برخی مناطق شهر تبادل آتش شدیدی میان دو طرف روی داده است.

منابع بیمارستانی جنین هم اعلام کردند که در همان ساعات اولیه بامداد چندین زخمی به بیمارستان‌های این منطقه رسانده شده‌اند اما نظامیان رژیم صهیونیستی مراکز درمانی اردوگاه را به محاصره درآورده‌اند و از رسیدن آمبولانس‌ها به زخمی‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند.

ارتش اشغالگر اسرائیل همچنین به منازل فلسطینیان یورش برده و تعدادی غیرنظامی را دستگیر کرد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که اشغالگران دست کم یک مجروح را از داخل آمبولانسی که وارد بیمارستان  جنین شده بود، ربودند.

گروه ۷: از تمدید آتش‌بس غزه حمایت می‌کنیم

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک از تمدید آتش‌بس در نوار غزه و ادامه یافتن این وقفه بشردوستانه حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های کشورهای غربی و سازمان‌های جهانی از تمدید آتش‌بس موقت در نوار غزه، گروه ۷ نیز خواستار تداوم این وقفه بشردوستانه شد.

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ بامداد چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفتند: «ما از تمدید آتش‌بس بین حماس و اسرائیل و توافق بر سر وقفه‌های آتی در صورت لزوم، برای افزایش کمک‌های ارسالی به نوار غزه و آزادی همه گروگان‌ها حمایت می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که حملات علیه [اسرائیل] و تهدید خطوط کشتیرانی بین‌المللی را فوراً متوقف کنند و کشتی گلکسی لیدر و خدمه آن را آزاد نمایند».

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین افزودند: «ما از تلاش‌های آمریکا، قطر و مصر برای توقف خصومت‌ها قدردانی کرده و از تلاش‌های سازمان ملل برای ارائه کمک حمایت می‌کنیم».

پیش از این نیز «اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا بامداد سه‌شنبه از حصول توافق برای تمدید دو روزه آتش‌بس موقت در نوار غزه استقبال کرده بود. 

صلیب سرخ: نیاز فوری به کمک به غزه داریم

سخنگوی صلیب سرخ در نوار غزه بامداد چهارشنبه گفت که این سازمان نتوانسته به شمال این باریکه کمک‌رسانی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی صلیب سرخ در نوار غزه بامداد چهارشنبه گفت: «نتوانستیم به شمال نوار غزه کمک کنیم».

وی در گفتگو با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «ما طرف قرارداد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس نبودیم».

این مقام صلیب سرخ همچنین افزود: «نیاز فوری به ادامه جریان کمک به نوار غزه وجود دارد».

از سوی دیگر، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به احتمال مرگ شمار زیادی از ساکنان نوار غزه در نتیجه بیماری، وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه را فاجعه‌بار خواند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از یک ماه و نیم به طول انجامید، بیمارستانها و مراکز درمانی این منطقه را هدف قرار داد که باعث شده است بیشتر این مراکز از مدار فعالیت خارج شوند.

صهیونیستها در بیمارستانهای المعمدانی و الشفا جنایاتی را مرتکب شدند که در پی آن، هزاران غیر نظامی به شهادت رسیدند. ساکنان نوار غزه به گمان اینکه بیمارستانها هدف قرار نخواهد گرفت، در آن مستقر شده بودند.

هریس در پایان وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه را فاجعه‌بار خواند. نظامیان صهیونیست پنجشنبه گذشته، محمد ابوسلمیه رئیس این بیمارستان را به همراه چند پزشک دیگر بازداشت کردند.

در حال حاضر، آتش‌بس درغزه برقرار است؛ هر چند رژیم صهیونیستی این توافق را نقض می‌کند، و اجازه نمی‌دهد که سوخت وارد شمال نوار غزه شود. جنبش حماس هم امروز خبر داد که در تلاش هستند آتش‌بس را دو روز دیگر تمدید کنند.

پنتاگون: پروازهای پهپادی بر فراز غزه را متوقف کردیم

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که در جریان آتش‌بس میان اشغالگران و حماس، ارتش آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف شناسایی بر فراز نوار غزه را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبق توافق صورت گرفته بین اسرائیل و حماس، ما در حال حاضر این عملیات شناسایی و نظارتی را انجام نمی‌دهیم و به همین دلیل فعلا موقتاً به حالت تعلیق درآمده‌است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، ارتش آمریکا پهپادهایی را برای کمک به جستجوی اسرای آمریکایی بازداشت شده توسط حماس به غزه اعزام کرده‌ بود.

رایدر افزود: نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از ۲۳ نوامبر یعنی از زمان اجرای آتش‌بس موقت اسرائیل و حماس در غزه مورد حمله قرار نگرفته‌اند.

این حملات منجر به زخمی شدن ده‌ها تن از پرسنل آمریکایی حاضر در عراق و سوریه شد.

رایدر خاطرنشان کرد که بین افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی و جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس ارتباط وجود دارد.

آتش‌بس میان حماس و دولت اشغالگر پس از تمدید دو روزه آن با همان شرایط و با آزادی گروه جدیدی از اسرا برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت.

پیشتر وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده بود که جنبش حماس ۶۹ اسیر صهیونیست و اشغالگران ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی را در چهار روز اول توافق آتش‌بس که دو طرف با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی به دست آوردند، آزاد کردند. این آتش‌بس صبح جمعه وارد فاز اجرایی شد.

افشای آمار تلفات نظامیان صهیونیست به دست نیروهای خودی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از سربازان این رژیم توسط نیروهای خودی که در عملیات زمینی در نوار غزه مشارکت داشتند، خبر دادند و این یکی از بزرگترین چالش‌های پیشِ روی ارتش اشغالگر در جریان مانور زمینی‌شان در غزه است.

به گزارش ایسنا، سازمان پخش کل رژیم صهیونیستی (کان ۱۱)  اعلام کرد، هشت تن از سربازان ارتش این رژیم در نوار غزه در تبادل آتش نیروهای خودی طی یک هفته کشته شده‌اند که از میان آنها پنج سرباز در نتیجه تیراندازی مستقیم به سربازان خودی و سه سرباز دیگر نیز در نتیجه انفجار مین و تیراندازی سهوی کشته شدند.

کان ۱۱ همچنین گزارش داد، براساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی در همان هفته، ده‌ها سرباز نیز در حوادث عملیاتی زخمی شدند و ارتش این رژیم از آتش‌بس کنونی برای استقرار مجدد نیروها در نوار غزه و همچنین با هدف درس گرفتن و دادن دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی سربازان به منظور نمانعت از تکرار چنین حوادثی تا حد امکان استفاده می‌کند.

در نشستی که اخیراً توسط فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم اشغالگر برای ارزیابی وضعیت از سرگیری جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه برگزار شد، این موضوع به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و دستورالعمل‌هایی برای عبرت‌گیری صادر گردید. در این نشست فرماندهان تیپ‌های شرکت‌کننده در عملیات زمینی در آن شرکت داشتند.

در گزارش ارتش رژیم صهیونیستی آمده‌است: «تردیدی وجود ندارد که نبرد در یک منطقه شلوغ چالشی جدی برای استفاده از آتش ایجاد می‌کند. ارتش اسرائیل سربازان خود را هنگام تیراندازی به موقعیت‌های جدی می‌برد تا بتوانیم حرفه‌ای‌ترین در دریا، در هوا و روی زمین باشیم.»

گزارش دیگری در این خصوص توسط سایت «وای‌نت» منتشر شده که به این موضوع اشاره دارد که هزاران سرباز در همان زمان در مناطق بسیار شلوغ و پر خطر نوار غزه در شب حضور دارند که تشخیص خودی و ناخودی را سخت می‌کند.

آمادگی برای تبادل گروه جدیدی از اسرا/ تلاش برای تمدید آتش‌بس در غزه

همزمان با ورود آتش‌بس امضا شده میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به ششمین و آخرین روز، منابع مطلع از آمادگی دو طرف برای تبادل گروه جدیدی از اسرا و امکان تمدید دو روزه توافق آتش‌بس خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع مطلع به شبکه س‌ان‌ان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی فهرست گروه ششم اسرای خود که قرار است آزاد شوند را تحویل گرفته‌است.

این منبع گفت، سه‌شنبه شب جنبش حماس ۱۲ اسیر صهیونیست را آزاد کرد و در مقابل رژیم صهیونیستی نیز ۳۰ اسیر فلسطینی را آزاد و به مقاومت فلسطین تحویل داد.

سی‌ان‌ان همچنین گزارش داد که ویلیام برنز، رئیس سیا در رایزنی‌های دوحه درباره گسترش قرارداد تبادل اسرا که شامل مردان و سربازان نیز باشد، مشارکت دارد.

این منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: مذاکره کنندگان معتقدند «گروگان‌های» بیشتری از زن و کودک نزد حماس هستند و باید آتش‌بس دو روز دیگر تمدید شود.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود آورده، مقامات تل‌آویو، واشنگتن، دوحه و قاهره توافق کرده‌اند روی تمدید آتش‌بس برای خارج کردن اسرای بیشتر از غزه کار کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، طی پنج روز آتش‌بس، حماس ۸۱ اسیر صهیونیست را آزاد کرد و در برابر آنها رژیم اشغالگر نیز ۱۸۰ اسیر فلسطینی را تحویل داد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

طبق این گزارش، بسیاری از اسرای فلسطینی آزاد شده طی پنج روز گذشته بدون هیچ‌گونه اتهامی توسط رژیم صهیونیستی زندانی شده بودند.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای عبری زبان از احتمال تمدید آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به مدت دو روز دیگر خبر دادند.

امیر بارشالوم، مفسر امور امنیتی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تفاهماتی درباره روزهای هفتم و هشتم آتش‌بس وجود دارد و صحبت‌هایی نیز درباره کشیده شدن آن به روز نهم و دهم مطرح است.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، مقامات رژیم اشغالگر پیش‌بینی می‌کنند که به منظور آزادی اسرای بیشتر آتش‌بس به مدت دو روز دیگر تمدید و پس از آن درگیری‌ها در اوایل هفته جاری از سر گرفته شود.

طبق گزارش این منابع، فشارهایی از سوی قطر برای دستیابی به یک توافق بزرگ و گسترده در ازای آتش‌بس بلند مدت و به تعویق انداختن حمله زمینی در جنوب غزه وجود دارد و به همین منظور مذاکراتی با حضور روسای سازمان‌های سیا، موساد و اطلاعات مصر در دوحه در جریان است.

رسانه قطری خبر داد: توافق اولیه درباره چارچوب برقراری آرامش پس از پایان آتش‌بس در غزه

برخی منابع ضمن اعلام حصول توافقی اولیه درباره چارچوب برقراری آرامش پس از اتمام تمدید دو روزه آتش‌بس موقت در غزه اظهار کردند که آمریکا به دنبال برقراری آتش‌بسی طولانی در غزه است.

به گزارش ایسنا، وبسایت شبکه خبری الشرق امروز چهارشنبه در خبری فوری به نقل از منابع خود از توافق اولیه در مورد چارچوب برقراری آرامش پس از اتمام تمدید دو روزه آتش‌بس موقت در غزه خبر داد.

منابع الشرق اظهار کردند: آمریکا در تلاش برای دستیابی به آتش‌بسی بلند مدت در غزه است.

همچنین منابع یاد شده گفتند، آمریکا حاضر به پذیرش سناریوی شهر غزه در جنوب نوار غزه نیست.

آتش‌بس موقت چهار روزه میان حماس و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای دو روز دیگر تمدید شد و امشب این تمدید دو روزه به پایان خواهد رسید.

رسانه‌های مصر: از نظر حماس تمدید مجدد آتش‌بس مطرح است/ مسئله تبادل اسرای نظامی کاملا متفاوت است

رسانه‌های مصر گزارش می‌دهند که از نظر جنبش حماس تمدید مجدد آتش بس برای چند روز دیگر ممکن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های مصر با اشاره به تلاش ها برای تمدید آتش بس در غزه به موضع جنبش حماس در این باره  پرداخته و گزارش دادند که از نظر جنبش حماس تمدید مجدد آتش بس برای چند روز دیگر ممکن است و این جنبش تأکید کرده است که شروط تحویل نظامیان صهیونیست با تبادل اسرای قبلی «کلا متفاوت خواهد بود.»

بنا به گفته رسانه‌های مصری، مذاکرات جاری برای تمدید آتش بس شامل نحوه پایان دادن به جنگ و لغو محاصره غزه نیز می‌شود.

در همین ارتباط ، شبکه سی‌ان‌ان آمریکا یک روز بعد از نشست مقامات امنیتی و اطلاعاتی مصر،َ آمریکا، قطر و اسرائیل در دوحه گزارش داد که آن‌ها بر سر تلاش برای تمدید آتش‌بس به منظور آزادی اسرای بیشتر در قالب تبادل اسرا به توافق رسید‌ه‌اند.

،منبع مطلع سی‌ان‌ان گفته است که شرکت کنندگان در نشست دوحه مدعی‌اند که شمار زیادی از زنان و کودکان نزد حماس برای تمدید آتش‌بس به مدت دو روز دیگر وجود دارد.

موافقت برخی از وزیران صهیونیست با توقف جنگ

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل بعد از گزارش رسانه‌های مصری مبنی بر احتمال مشمول شدن توقف جنگ علیه غزه در مذاکرات جاری بین طرف‌های جنگ در نوار غزه، گزارش داد که برخی  از اعضای کابینه حکومت رژیم اسرائیل از توقف جنگ و آزادی همه اسرا حمایت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، در شرایطی که عملیات زمینی اسرائیل در غزه در تحقق اهداف جنگی این رژیم ناکام مانده منابع خبری گزارش داده‌اند تل‌آویو در تلاش است یک بار دیگر آتش‌بس غزه را تمدید کند.

«شرکت پخش اسرائیل» گزارش داده که اسرائیل در حال تلاش برای دست یافتن به توافقی دیگر برای تمدید آتش‌بس به مدت دو روز دیگر بعد از اتمام آن در امروز است.

روسای سیا و موساد روز گذشته در قطر برای رایزنی درباره تمدید آتش‌بس گفت‌وگو کردند.

 رسانه‌های آمریکایی دیروز نوشتند که صهیونیست‌ها تمایل دارند که تبادل اسرا فراتر از اسرای غیرنظانی رفته و شامل مردان و نظامیان نیز شود.

بیشتر بخوانید: 

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقص

 

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.