صفحه اصلی / سیاست خارجی / دیدار‎های امروز ظریف/جدیدترین انتصاب در نیروگاه اتمی بوشهر/درگذشت قطب دراویش و…

دیدار‎های امروز ظریف/جدیدترین انتصاب در نیروگاه اتمی بوشهر/درگذشت قطب دراویش و…

3.10

لزوم تغییر ساختار تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی/ درگذشت نورعلی تابنده/ دیدار سخنگوی انصارالله یمن با ظریف/ «حقوق گمشده‌ی کودک ایرانی» به قلم طیبه سیاوشی/ دیدار های امروز ظریف/ انتصاب مسعود نصوری به عنوان مجری طرح احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، سوم دی ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات لایحه بودجه سال آینده، گفت: ساختار تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید در بودجه سال آینده تغییر کند. خجسته همچنین با اشاره به اینکه یکی از مدل‌های ثبات در بودجه و هزینه‌ها مربوط به حقوق کارکنان دولت می‌باشد که متاسفانه عدالتی در آن برقرار نیست، گفت: نظام هماهنگ پرداخت حرکت خوبی بود ولی نتوانست به اهداف خود دست یابد، لذا یکی از دغدغه‌های اصلاح ساختاری بودجه باید برقراری عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا از بیمارستان محل بستری نورعلی تابنده، قطب دراوئیش گنابادی پیش از ظهر امروز در سن ۹۲ سالگی درگذشت. نورعلی تابنده از روز پنجشنبه ۹ آبان‌ماه سال جاری در پی وخامت حال و ضعف جسمانی به بیمارستان مهر تهران منتقل شد.

دیدار سخنگوی انصارالله یمن با ظریف

دیدار ظریف با وزیر دفتر سلطان قابوس

برگزاری دور دوم مذاکرات ظریف و بن علوی

ظریف با معاون سلطان عمان دیدار کرد

سفیر انگلیس در روسیه در گفت‌وگویی به سوالاتی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پاسخ داد و با بیان اینکه آمریکا درخصوص برجام رویکردی متفاوت از سایر طرف های توافق اتخاذ کرده است، گفت: ما باید برای تحقق اهداف برجام تلاش کنیم. همان طور که می دانید توافق هسته ای با ایران با مشکل مواجه شده است. ما با روسیه بر سر آنچه باید در این مسئله به دست آوریم، اتفاق نظر داریم و هدف همه ما دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای است.

همچنین شبکه المیادین در گزارشی به تحلیل نتایج احتمالی سفر روحانی به ژاپن و دیدار با نخست وزیر این کشور پرداخت و نوشت:با توجه به روابط دوستانه آبه با روحانی و ترامپ، ژاپن می تواند از این فرصت استفاده کند و از طریق مساله ایران و آمریکا به اهداف خود برسد. بنابراین آبه فرصت بهتری نسبت به اروپایی ها برای کم کردن فاصله میان تهران و واشنگتن دارد.

مسعود نصوری، طی حکمی از سوی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی به عنوان مجری طرح احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر منصوب و معرفی شد.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در یادداشتی با عنوان «حقوق گمشده‌ی کودک ایرانی» تشدید پدیده‌ی کودک‌همسری برای بهره‌مندی از وام ازدواج، مرگ دو نوجوان کولبر و تعطیلی مکرر مدارس را از مصادیق وخیم شدن وضعیت حقوق کودک در ایران دانست و خواستار انجام تمهیداتی برای جلوگیری از تضییع حق کودکان شد.

همچنین علی نجفی توانا، حقوقدان در خصوص تاکید بر اهمیت حاکمیت قانون اساسی با توجه به چهلمین سالگرد تصویب آن، با بیان اینکه دولت و سایر نهادها به نوعی مجری تکالیفی هستند که نهایتا به تامین حقوق ملت ختم می‌گردد، گفت: جایگاه ماهوی برتر حقوق و آزادی‌های بنیادین مقرر در قانون اساسی باید شناسایی شود و باید دید تکلیف حاکمیت در خصوص شناخت این حقوق چگونه است و چه تضمینی برای تامین این حقوق وجود دارد.

رای دادگاه رسیدگی به اتهامات جنت مکان، مر، زرنانی، اخوت فرد، اشرفی پیامن و شرکت طرح و نقشه پناهی از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (سه شنبه) سوم دی ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.