صفحه اصلی / اجتماعی / رمزگشایی از نمرات ناپلئونی دانش‌آموزان / مخاطبان خبرفوری، مدارس را مقصر می‌دانند

رمزگشایی از نمرات ناپلئونی دانش‌آموزان / مخاطبان خبرفوری، مدارس را مقصر می‌دانند

آن‌طورکه در گزارش‌ها آمده، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ بدین شرح است: رشته تجربی(۱۱.۲۳)، رشته ریاضی (۱۰.۷۹)، رشته انسانی (۸.۷۵)، رشته معارف (۱۰.۵۶)، معدل‌هایی که براساس آمارها نسبت‌ به سال‌های گذشت افت کرده‌اند.

درباره دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان دلایل مختلفی ذکر می‌شود اما ببش از ۱۱هزار نفر از مخاطبان خبرفوری با شرکت در یک نظرسنجی، انگشت اتهام را متوجه کیفیت پایین آموزش در مدارس کرده‌اند.

در این نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده مقصر اصلی بحران نمرات ناپلئونی دانش‌آموزان را معرفی کنند. در پاسخ، ۵۸ درصد شرکت‌کنندگان، کیفیت نامطلوب آموزش را دلیل اصلی افت تحصیلی دانسته‌اند.

به جز کیفیت پایین آموزش، بی علاقگی دانش‌آموزان به درس و مشق هم دلیل دیگری است که ۲۷درصد پاسخ دهندکان به نظرسنجی خبرفوری بر آن تاکید داشته‌اند. گزینه‌ای که به‌جای مدرسه، دانش‌آموزان و نسل جدید را متهم بحران آموزشی در کشور می‌داند.

۹ درصد دیگر از مخاطبان خبرفوری هم دلیل افت تحصیلی را بیرون از مدارس جستجو کرده‌اند و تعطیلی های مداوم به‌خاطر شیوع بیماری‌ها و آلودگی هوا و مسائلی از این دست را ریشه مشکل دانسته‌اند. ۶ درصد دیگر هم بر این باور بوده‌اند که امتحانات سخت‌تر شده است. ادعایی که برخی مقامات آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید دارند.

به هرحال هرچه هست، نگرانی‌ها از سطح سواد نسل آینده‌ساز کشور هر روز بیشتر می‌شود و دستگاه متولی اما به‌جای بهبود کیفیت، درگیر معیشت معلمان و جابجایی مداوم وزراست.

نظر شما درباره مشکلات تحصیلی و نمرات پایین دانش‌آموزان چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.