صفحه اصلی / فرهنگی و هنری / رونمایی از آلبوم قاصدک

رونمایی از آلبوم قاصدک

دانستنی آنلاین: مراسم رونمایی از آلبوم «قاصدک» اثر مشترک محمدعلی بهمنی و مهرزاد خواجه امیری در تالار رودکی تهران، برگزارشد.

رونمایی از آلبوم قاصدک

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین در این مراسم، محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرا با اشاره به شعر آلبوم قاصدک گفت: قاصدک قصه عاشقانه گلرخ و قاصدک است. شاید این داستان در ابتدا برای کودکان باشد هرچند که من با کار کودک آشنایی دارم اما به نوعی بحث خلوص عشق حقیقی را روایت می کند. من پیشتر نیز داستان قاصدک و گلرخ را در قالب کتابی با نام “صبح زود یه قاصدک سوار باد خنک” نوشته بودم.

مهرزاد خواجه  امیری، اهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم نیز با اشاره به همکاری خود با بهمنی گفت: از سال ۸۳ استاد بهمنی را می شناختم و در سال ۹۲ در آلبوم سایه سوم یک کار مشترک با استاد با نام ناگفته ها داشتیم و از همان موقع من و استاد در مراوده با هم بودیم تا قسمت شد و آلبوم قاصدک را ساختیم.

وی ادامه داد: قطعا همه ما به نوعی کودک درون داریم و عشق کودکانه، عشقی با صداقت است. همانطور که ما در داستان های اصیل ایرانی مانند؛ سیمرغ عطار، این عشق را می بینیم.

خواجه امیری به نام قطعه در نظر گرفته شده برای آلبوم قاصدک اشاره کرد و افزود: این قطعه «آتاناسیا» به معنای جاودانگی است که مدال نقره “گلوبال موزیک آوارد” را از آن خود کرده است. این قطعه به انتخاب استاد بهمنی و آن حسی که از این قطعه گرفته بودند برای آلبوم انتخاب شد.

او همچنین گفت: زمانی که من این قطعه را می ساختم وضعیت جسمانی خوبی نداشتم و این کار را برای خداوند مهربان ساختم و خدا را شکر بازخوردهای این آهنگ را که می بینم، انرژی خوبی می گیرم.

مهرزاد خواجه امیری درباره چرایی تک آهنگ بودن قاصدک که در قالب آلبوم ارائه شده نیز گفت: داستان کوتاه قاصدک که درابتدا کتاب بود باید در قالب آلبوم به مخاطب ارائه می شد. چون هدف ما از این کار همان شکل کلاسیک این اثر بود به ویژه اینکه با توجه به اینکه نوع کلام این کار طوری بود که اگر به شکل تک آهنگ ارائه می شد ارزش معنوی خود را از دست می‌داد.

این آهنگساز به کنسرت ۱۲ آذر امسال خود در تالار وحدت نیز اشاره کرد.

در ادامه مراسم از هنرمندانی که در آلبوم قاصدک همکاری داشتند مسعود و متین نوروزی نوازندگان ویولن، سهیل بهمن نوازنده ویولن آلتو، ایلیا امینی و شادی رحیمی نوازندگان ویولنسل، کیمیا شعرباف نوازنده ساز ابوآ و امیرحسین کیان پور نوازنده ساز کنا قدردانی شد.

این مراسم با امضا آلبوم توسط محمدعلی بهمنی و مهرزاد خواجه امیری پایان یافت.

این مطالب را نیز ببینید!

بازار لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس + گزارش تصویری

بازار لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس + گزارش تصویری

با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر خانواده‌ها به بازار لوازم التحریر رفته اند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.