صفحه اصلی / اجتماعی / سقوط موشک در غزه؛ سقوط شاخص در تهران

سقوط موشک در غزه؛ سقوط شاخص در تهران

کورش زارعی_ هنوز چند ساعت از حمله زمینی محدود اسرائیل به فلسطین نگذشته بود که شاخص کل بورس با کاهش ۵۰ هزار و ۸۵۷ واحدی، کانال ۲ میلیون واحدی را از دست داد.

البته بورس تهران تفاوتی برایش نمی‌کند که در کدام سوی میدان تحولی رخ دهد، چرا که همان روز نخستی که حماس به اسرائیل حمله کرد هم به سرعت واکنش نشان داد و ریزش کرد.

سقوط بورس در تهران در حالی رخ داد که در روزهای گذشته بورس استانبول به دلیل ریسک سیستماتیک برای مدتی تعطیل شد.

اما در ایران نه‌تنها بورس تعطیل نشد بلکه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی در خصوص ریزش‌های اخیر شاخص بورس گفت: «نوسان‌های بازار سرمایه دلایل مختلفی دارد و این روزها به دلیل شرایط ریسک سیستماتیک، بازار عکس‌العمل منفی نشان داده و این مباحث در دفعات و مقاطع مختلف تکرار شده و کنترل می‌شود.»

البته کسی نمی‌داند در دایره لغات رئیس سازمان بورس کنترل چه معنایی دارد، اگر کنترل به منظور ادامه فعالیت بورس به عنوان کوره پول‌سوزی است می‌توان حرف‌های عشقی را تایید کرد.

اما در شرایطی که ارزش دلاری بورس به کمترین میزان در سال ۱۴۰۲ رسیده است حرف‌های عشقی در خصوص کنترل بیشتر شبیه به شوخی است.

برخی کارشناسان معتقدند شاید دولت عامدانه به دنبال ریزش بورس است چرا که پس از چندین اتفاق عجیب مثل رسوایی اردیبهشت‌ماه هیچ شواهدی از تصمیم دولت برای برکناری عشقی دیده نمی‌شود.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.