صفحه اصلی / آموزش عالی / شهید بهشتی ثابت کرد پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست

شهید بهشتی ثابت کرد پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست

به گزارش دانستنی نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضائیه، که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، طی سخنانی ضمن تبریک این هفته به همه زحمت کشان و قضات این قوه، گفت: هر موقع نامی از قوه قضائیه می‌آید در ذهن همه مردم نام شهید بهشتی سید الشهدا هفتم تیر تداعی می‌شود، نام او با قوه قضائیه با هم گره خورده است و ما این قوه را به نام او می‌شناسیم که مایه افتخار همه ما است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی تجسمی از توازن علم و عمل بود و به تمام معنا مصداق ایمان اخلاص و تلاش برای رفاه و فلاح مردم بود. شهید بهشتی را یک اسطوره می‌دانیم در سعه در مقابل صدر ناملایمات و طعنه‌ها و توطئه‌ها می‌دانیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: ما او را به تواضع و انضباط می‌شناسیم. او برای تعالی ارزش‌های انقلاب از آبروی خودش گذشت و برای اتحاد در جامعه سکوت کرد.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: او برای نسل جوان ما ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست و به همه ما زمان شناسی را درس داد.

وی اذعان داشت: شهید بهشتی به ما یاد داد که با حداقل مشترکات می‌توانیم برای پیشرفت انقلاب تلاش کنیم و اینکه لازمه استقلال از ظرفیت همه ملت استفاده کنیم و پیروزی ما در همین یکپارچگی است.

ایمان و امید هم محور تحول و هم بستر تحول است

قالیباف در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایمان و امید هم محور تحول و هم بستر تحول است که رهبری انقلاب آن را از ما مطالبه کردند و باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: برای دست یابی به ایمان و امید قبل از هر چیز نیازمند آن هستیم که باور حقیقی در مردم باوری و خداباوری داشته و آن را پیدا کنیم زیرا این امر پایه هر تحول است و در همه عرصه‌ها می‌تواند موجب تحول شود.

وی رسالت قوه قضائیه را احیای حقوق عامه دانست و گفت: در حقیقت در حکمرانی اسلامی مردم صاحب این حق هستند اگر ما حق مردم را ادا کنیم بدون شک مردم به وظایف خود آشنا می‌شوند لذا ما باید اول به مردم آگاهی بخشی کنیم و این را به آنها بگوییم که آنها دارای چه حقوقی هستند.

قالیباف با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی تصریح کرد: با آگاهی مردم از حقوق شأن بدون شک بزرگترین سرمایه اجتماعی در جامعه شکل می‌گیرد و مشارکت معنی دار مردم در همه عرصه‌ها را شاهد خواهیم بود و این قدرت پیشرفت در حل مسئله را به ما می‌دهد.

رئیس مجلس خاطرنشان ساخت: امروز مهمترین مسئله ما مسائل اقتصادی است و در این حوزه باید به دنبال حل مسائل اقتصادی باشیم و بدانیم این در سایه همدلی‌ها و هم افزایی ها به دست می‌آید.

رئیس مجلس با اشاره به موضوع تعدد پرونده‌های قضائی اذعان کرد: معتقدیم که باید در جهت کاهش ورود پرونده‌ها تلاش کنیم و این امر با هوشمندسازی و تلاش برای اصلاح قوانین می‌تواند صورت بگیرد، تا این پرونده‌ها به صورت دقیق، درست، مدبرانه و صحیح کاهش یابد.

قالیباف در ادامه بیان داشت: همین بخشی که در اسناد غیر رسمی در قانونی که چندین سال از بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفت و آمد است که از دید بنده به عنوان یک نماینده مردم و خدمتگزار مردم حتماً باید مصلحت را با شجاعت و تنفیذ حل مشکلات در نظر گرفت و برای حل این موضوع اقدام کنیم، چون بخش زیادی از پرونده‌ها و حاشیه‌ها را در کشور کاهش می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: قوه قضائیه و مجلس در حوزه تقنین و نظارت می‌تواند بسترهای فسادزا را از ریشه خشک کنند و این هماهنگی و همراهی بخش‌های اجرایی و قضائی در قانون گذاری و نظارتی قطعاً موجب پیشرفت در حل مسائل خواهد شد.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.