صفحه اصلی / محیط زیست / دبیرخانه دائمی رویداد های مدیریت سبز تشکیل شد

دبیرخانه دائمی رویداد های مدیریت سبز تشکیل شد

Originally posted 2023-09-25 11:45:44.

دانستنی نیوز: اولین نشست کمیته علمی هجدهمین همایش مدیریت سبز  روز ۲۷ شهریور ماه در محل انجمن مدیریت سبز ایران و بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران برگزار گردید. این جلسه با هدف تبادل اطلاعات و هماهنگی تنظیم و تشکیل شده است.

به گزارش دانستنی نیوز؛ در این جلسه اقای امامی با عنوان رئیس رویداد ، توضیحی در مورد اهداف برگزاری و عوامل اثر بخش این رویداد مطالب ارائه دادند و با تشریح محتوا و مستندات فرایند شکل گیری اهداف و اجزای بازار و برنامه های توسعه مدیریت و نتیجه گیری وضعیت فعلی  و بیان نگرانی های محیط زیستی ، تلاش کردند  نقطه نظرات خود را در جهت برگزاری و عوامل موثر بر تاثیر گذاری همایش مدیریت سبز را برای اعضا کمیته علمی تشریح نمایند امامی درادامه گفت: دانش سبز به دانشی اطلاق می‌گردد که فرضیات و نظریه‌های خود را مبتنی‌بر عبور از تعارض بین رشد اقتصادی و بحران محیط زیست تبیین می‌نماید.

در همین راستا دانش سبز در چارچوب نظام مدیریت سازمانی به معنای: ” دانش مدیریت فصل مشترک اقتصاد و محیط‌زیست است. از آنجا که هر اقدام اقتصادی به مصرف منابع و هر آلودگی زیست‌محیطی نیز به مصرف منابع در سازمان وابسته است، دانش سبز در پی شناسائی شاخص و معیارهایی است که نظام مدیریتی سازمان بتواند با مدیریت منابع، ضمن صیانت از رشد اقتصادی، میزان تولید آلودگی‌های زیست محیطی که همواره بواسطه مصرف منابع است تحت کنترل درآورد”.

دانش سبز با عبور از دانش کیفیت( برمبنای رضایت مشتری، افزایش سهم بازار، موفقیت، رقابت، سودآوری، تنوع محصول و مصرفگرائی شاخص‌های مدیریتی معرفی می‌نماید) شاخص و معیارهایی متمایزی برای نظام مدیریت‌سازمانی ارائه می‌نماید.

مدل مدیریتی دانش سبز در امتداد نتیجه‌گرائی مدل‌های تعالی‌سازمانی، ضمن معرفی نتیجه‌گرائی‌سبز، شاخص و معیارهای مدیریتی پیش‌روی سازمان قرار می‌دهد تا نسبت بین نوع و مصرف منابع با نوع و میزان آلودگی زیست‌محیطی شناسائی گردید. در نهایت نوآوری و بهبودهای سازمانی منجر به کاهش هزینه‌های تولید، عملیات و ستاد ازیک‌سو و کاهش آلودگی‌های زیست‌میحطی از سوی‌دیگر می‌شوند. نتیجتا سازمان را با مفاهیمی مدرن همانند: هوش سبز، حسابداری سبز و رقابت سبز مواجه می‌نماید.

در ادامه این جلسه هریک از حاضرین تیز دیدگاه کارشناسی و علمی خود را بیان نموده  و با رای اکثریت مقرر شد دبیرخانه دایمی رویداد در محل انجمن مدیریت سبز ایران تشکیل شده و  نقطه نظر اعضا به دبیرخانه دائمی رویداد ارائه گردد.

این دبیرخانه بصورت دائمی فعالیت هماهنگی و انتقال دانش و توسعه فرهنگ مدیریت سبز کشور وترویج ان را عهده دار خواهد بود.

هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز۲۱و ۲۲ آبان ماه هتل المپیک برگزارخواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

مسئولیت اجتماعی فردی یعنی تاثیرگذاری مثبت بر دیگران

مسئولیت اجتماعی فردی یعنی تاثیرگذاری مثبت بر دیگران

Originally posted 2022-07-06 17:24:28. مسئولیت به نوع پذیرش عمل انجام شده از سوی شخصی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.