صفحه اصلی / اجتماعی / صهیونیستهای افراطی، مانع بزرگ آتش‌بس در غزه / جنگ، پاس‌گل نتانیاهو به ترامپ

صهیونیستهای افراطی، مانع بزرگ آتش‌بس در غزه / جنگ، پاس‌گل نتانیاهو به ترامپ

پس از اینکه منابع مصری از پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه خبر دادند، العربیه هم به‌نقل از یک منبع بلندپایه در حماس مدعی شد که این جنبش با طرح آمریکا موافقت کرده است.

یک منبع مصری نیز گفت که پیشنهاد آمریکا، آتش‌بس فراگیر نیست؛ بلکه توافقی «برای کاهش میزان درگیری است؛ به‌ویژه اینکه تنش در سطح منطقه هم افزایش پیدا کرده است».

در همین حال صهیونیستها اصرار دارند که تنها آتش بسی موقت پس از آزادی همه اسرا امکان‌پذیر است. طرحی که حماس آن را دسیسه‌ای برای ادامه جنگ و از بین بردن برگ برنده حماس (اسرای اسرائیلی) می‌داند.

مقاومت نتانیاهو برای تداوم جنگی که وجهه صهیونیستها در جهان را بشدت تخریب کرده است، صدای ارتش خسته صهیونیستی را نیز درآورده و گفته می‌شود نماینده ارتش اسرائیل از تیم مذاکره‌کننده برای آتش‌بس استعفا داده است.

فشار افکارعمومی آمریکا بر بایدن برای توقف جنگ در سال انتخابات باعث شده واشنگتن با نتانیاهو اختلاف جدی پیدا کند اما احتمالا نتانیاهو سعی دارد با ادامه جنگ، به ترامپ فرصت پیروزی در انتخابات را بدهد.

دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو روابط نزدیکی دارند و در دولت او بود آمریکا سفارتخانه‌اش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.