صفحه اصلی / آموزش عالی / طرح کلان برگزاری کنکور الکترونیکی از ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

طرح کلان برگزاری کنکور الکترونیکی از ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

به گزارش دانستنی نیوز، دکتر محمدعلی زلفی گل امروز ۱۵ تیرماه در بازدید از حوزه دانشگاه شهید بهشتی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: سازمان سنجش طرح کلان ملی آزمون‌های الکترونیک را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس جمهور ارائه کرد که این طرح در حضور دکتر رئیسی رئیس جمهور مصوب شد.

وی افزود: بر اساس این طرح کلان ملی مقرر شد که برای سال ۱۴۰۳ در بخش کوچکی از یک آزمون محدود، شیوه برگزاری آزمون‌های الکترونیک اجرایی شود و ایرادات آن برطرف شود و اگر در واقع این اطمینان بوجود آمد که می‌توان از آن برای کل کشور استفاده شود، آزمون‌های کشوری به صورت الکترونیک برگزار شود.

وزیر علوم یادآور شد: با آزمون‌های الکترونیک هم قدرت، هم صحت و هم سرعت عمل بالا می‌رود و تصحیح پاسخنامه‌ها در اولین فرصت انجام می‌شود و از هدر رفت منابع هم جلوگیری می‌شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ و چاپ و حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیست و همه این موارد صرفه جویی منابع را پی خواهد داشت.

وی گفت: ضمن اینکه از ظرفیت هوش مصنوعی هم در آزمون‌های الکترونیک استفاده می‌شود و یک اطمینان بیشتری را ایجاد می‌کند که فرزندان کشور در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی خود می‌پردازند.

زلفی گل درباره زمان اجرایی شدن آزمون‌های الکترونیک در کشور گفت: برنامه سازمان سنجش این است که برای سال ۱۴۰۳ برای یک آزمون با شرکت کنندگان محدود در مقیاس کوچک آزمایش شود و پس از اینکه اطمینان دادند که می‌توان آن را در مقیاس ملی و آزمون سراسری اجرایی شود حتماً استفاده می‌شود.

وی خطاب به داوطلبان کنکور سراسری گفت: هر رشته علمی ارزش و جایگاه خاص خودش را دارد و مهم این است که انسان در هر رشته‌ای پذیرفته می‌شود و وارد دانشگاه می‌شود در آن رشته تلاش کند و بهترین باشد و عمیق مطالب را بخواند. هر دانشجویی در هر رشته علمی که عمیق درس بخواند و رشد کند و به درجات بالا برسد حتماً می‌تواند مؤثر باشد. اما اینکه به دنبال این باشیم که در یک رشته‌های محدودی آمال و آرزوهای خود را محقق کنیم این کار درستی نیست.

وزیر علوم تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در کشور توزیع متوازن رشته‌ها را داشته باشیم. هر رشته علمی ارزش و جایگاه خودش را دارد و باید شخصیت علمی کشور متوازن و هماهنگ باشد.

وی با ابراز رضایت از شرایط حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: وسایل سرمایشی روشن بود و شرایط برگزاری آزمون مهیا بود و مشکلی گزارش نشد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.