صفحه اصلی / آموزش عالی / فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرف ۳ هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرف ۳ هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش دانستنی نیوز، جواد اوجی وزیر نفت امروز (چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: صنعت نفت برای مردم ایران عیدی بزرگ و دستاوردی بی‌نظیر را فراهم کرده است. خوشبختانه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت همکاران شرکت ملی نفت و سایر شرکت‌های مربوطه نصب شد و امید است ظرف دو سه هفته آینده شاهد بهره‌برداری از این فاز باشیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید از سال ۱۳۷۹ قراردادهای فاز ۱۱ پارس جنوبی بین شرکت‌های مختلف خارجی دست به دست می‌شد درحالیکه مهم‌ترین فاز پارس جنوبی بود و در موقعیت صفر مرزی قرار داشت.

اوجی بیان کرد: شرکت‌های مختلف خارجی به این عرصه آمدند و قراردادهایی تنظیم شد اما کاری پیش نرفت. خوشبختانه وزارت نفت در دولت سیزدهم به دنبال دستور رئیس جمهور برای عملیاتی کردن و بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی، پیگیر شد و خوشبختانه امروز سازه ۳۲۰۰ تنی سکوی ۱۱ پارس جنوبی با ارزش ۳.۵ میلیارد دلار که بر روی فاز ۱۲ قرار داشت و بهره‌وری کمی از آن صورت می‌گرفت، با موفقیت جدا شد و دیشب نصب این سکو در فاز ۱۱ صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شروع بهره‌وری این فاز از ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب آغاز می‌شود و به زودی به ۵۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید. صفر تا صد این عملیات اجرایی توسط صنعت نفت ایران انجام شد و هفته‌های آتی بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.